וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה שוחח עם נתניהו: נשתף פעולה בחקירת הפיגוע

טל שלו

19.7.2012 / 1:34

נשיא ארצות הברית הביע תנחומיו על מות הישראלים במתקפת הטרור בבורגס שבבולגריה, אותה כינה "שערורייתית לחלוטין". גם בריטניה והאיחוד האירופי הביעו "זעזוע" וגינו הפיגוע

צילום: הטלוויזיה הבולגרית, רויטרס; עריכה: אמיר קוטיגרו; קריינות: אביב אברמוביץ'

העולם מגנה את פיגוע הטרור בבולגריה: נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, שוחח הלילה (חמישי) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והביע את תנחומיו על מות הישראלים בפיגוע שאירע אתמול אחר הצהריים בשדה התעופה "ספרבו" בבורגס, וגבה את חייהם של לפחות שבעה בני אדם. שני המנהיגים סיכמו בשיחתם כי ישראל וארצות ישתפו פעולה בחקירת הפיגוע, בו נפגעו עשרות בני אדם נוספים.

פיגוע בבולגריה - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

פיגוע בבורגס בולגריה, יולי 2012. AP
לפחות שבעה בני אדם נהרגו בפיגוע/AP

"אירן וחיזבאללה מנהלות מסע טרור ברחבי העולם. אירן היא מדינת טרור גלובלי. צריך שהיא תישא בתוצאות", אמר נתניהו לעמיתו האמריקאי, שאף פרסם אמש הודעת גינוי לפיגוע אותו כינה "שערורייתי לחלוטין". אובמה התחייב כי ארה"ב "תעמוד תמיד לצד בנות בריתה", ותספק כל סיוע שיידרש כדי להביא לדין את האחראים לפיגוע. מוקדם יותר הזהיר נתניהו כי ישראל "תגיב בעוצמה לטרור האירני".

האיחוד האירופי גינה גם הוא את התקפת הטרור על אוטובוס התיירים הישראלים. שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמרה כי היא "מזועזעת מהאירועים" וקראה להביא את האשמים לדין. גם בריטניה גינתה אמש את הפיגוע הנורא. שר החוץ הבריטי, וויליאם הייג, אמר כי הוא מגנה את "מתקפת הטרור על אוטובוס שהסיע תיירים ישראלים". לדבריו, "הטרגדיה של המתקפה עדיין אינה ידועה במלואה, אך אני מבקש להביע את תנחומים לחבריהם ולמשפחותיהם של הפצועים וההרוגים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

האחריות על אירן

בעוד ברחבי העולם גינו את הפיגוע, המסר העיקרי של ההנהגה הישראלית לקהילה הבינלאומית היה הטלת האחריות לפיגוע בבורגס לכיוונה של טהרן, האחראית לשורה של ניסיונות פיגוע נוספים בחודשים האחרונים נגד מטרות ישראליות כמו תאילנד, הודו, גיאורגיה, קניה וקפריסין. "כל הסימנים מובילים לאירן", אמר נתניהו לאחר הפיגוע.

בשיחה שקיים עם ראש ממשלת בולגריה, בויקו בוריסוב, אמר ראש הממשלה כי "אירן וחיזבאללה מנהלות מסע טרור עולמי נגד מטרות ישראליות ברחבי העולם". נתניהו התייחס גם לתזמון הפיגוע, שבוצע 18 שנים בדיוק אחרי פיגוע התופת שנערך בחסות אירנית בבניין הקהילה היהודית בארגנטינה, ואמר כי "הטרור האירני הרצחני ממשיך לפגוע באנשים חפים מפשע".

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר בהתייחסו למתקפת הטרור כי ישראל עוקבת מזה זמן אחרי "כוונות של ארגוני הטרור, חיזבאללה, חמאס, גורמים אירנים והג'יהאד, לבצע טרור ברחבי העולם". הוא הזהיר כי מערכת הביטחון "תפעל בכל כוחה כדי להגיע אל מבצעי הפיגוע הזה ושולחיהם". גם שר החוץ, אביגדור ליברמן, שנמצא בקשר שוטף עם מקבילו הבולגרי ושוחח גם עם נשיאת האיחוד האירופי, שרת החוץ הקפריסאית, אמר אמש כי "משמרות המהפכה האירניים עומדים מאחורי הפיצוץ. זו הערכה קונקרטית". סגן שר החוץ, דני אילון, קרא למדינות אירופה להכליל את חיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור האסורים בחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully