וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "איסור ברית מילה? נהיה הבדיחה של העולם"

קנצלרית גרמניה יוצאת בתקיפות נגד פסיקת בית המשפט שקבעה כי המנהג מהווה עבירה פלילית, ובפגישה עם חברי מפלגתה הזהירה כי המדינה תהיה "היחידה בעולם בה נאסר פולחן יהודי"

החלטת בית המשפט שאסרה את קיומה של ברית מילה ממשיכה להסעיר את גרמניה, וכעת גם הקנצלרית אנגלה מרקל מתייחסת לסוגייה - ונוקטת עמדה ברורה ביותר: בדברים שנשאה היום (שני) בפגישה עם כמה חברים במפלגתה, CDU, אמרה הקנצלרית כי גרמניה חייבת לפעול לביטול החלטת בית המשפט, כדי למנוע מצב בו "גרמניה תהיה המדינה היחידה בעולם בה יהודים לא יכולים לקיים את הפולחנים שלהם".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ברלין, יולי 2012. רויטרס
הפסיקה - אסון תדמיתי. אנגלה מרקל, השבוע בברלין/רויטרס

את הדברים מפרסם הערב אתר האינטרנט של העיתון "בילד", שצפוי לפרסם את הנוסח המלא של דברי הקנצלרית במהדורתו המודפסת מחר. בין היתר, נטען בדיווח כי מרקל אמרה שבמידה והפסיקה של בית משפט בקלן בחודש שעבר, שקבעה כי מילה היא מעשה פלילי, תתבסס ותקבל תוקף משפטי מחייב - גרמניה מסתכנת ב"הפיכה לבדיחה של העולם".

ממשלת המרכז-ימין של מרקל כבר הבהירה לפני מספר ימים כי תפעל לשמר את זכותן של הקהילות היהודית והמוסלמית - שכבר החלו לשתף פעולה במאבק נגד הפסיקה - לקיים את המנהג המסורתי. דיפלומטים גרמנים כבר הודו כי החלטת בית המשפט בקלן הייתיה "אסון תדמיתי" עבור גרמניה, ועוררה תגובות נזעמות הן בישראל והן במדינות מוסלמיות רבות.

עוד בפרשה:
פסיקת בית המשפט בקלן: ברית מילה אינה חוקית
ברית מילה: ארגוני יהודים בגרמניה יוצאים לקרב
קואליציה יהודית-מוסלמית: "התירו קיום ברית מילה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully