וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בטחוני מעריך: מסמכי הרכישה במגרון אמיתיים

יהושע בריינר

16.7.2012 / 19:51

גורמים מקצועיים במערכת הביטחון בחנו את המסמכים שהגישו המתנחלים, וככל הנראה הם אמיתיים. על כן, מתחזקת ההערכה שהפרקליטות תבקש מחרתיים מבג"ץ לדחות את פינוי המאחז

מבדיקת מסמכי הרכישה שהוגשו על ידי תושבי מגרון, המעידים לטענתם כי רכשו מספר חלקות בשטח המאחז מידיהם של פלסטינים, עד כה לא נמצאו ממצאים המעידים על זיוף, כך אומרים גורמים ביטחוניים לוואלה! חדשות. בימים אלה מקיימים גורמים מקצועיים במערכת הביטחון בדיקה של כלל המסמכים שהוגשו על ידי המתנחלים, זאת בין היתר לקראת תשובת פרקליטות המדינה לבג"ץ.

הפרקליטות אמורה לקבל את עמדתה בעניין עד יום רביעי הקרוב, לקראת הדיון בבג"ץ בשבוע הבא. הדברים התקבלו על רקע חקירת המשטרה המתקיימת במקביל בעקבות תלונה שהגישה תנועת "שלום עכשיו", בטענה שמסמכי הרכישה זויפו או הושגו במרמה. הארגון הציג למשטרה את שיטת המכירה, אולם כאמור מבדיקת אמיתות המסמכים שהוגשו למערכת הביטחון לא נמצאו עד כה עדויות המצביעות על זיופם.

הדברים נותנים רוח גבית לטענות המתנחלים כי גם חקירת המשטרה לא תעלה דבר, שכן לטענתם כלל הרכישות, המגיעות על פי הטענות ל-70% משטח המאחז ונוגעות ל-17 משפחות, בוצעו כדת וכדין ואף שולמו בעדן סכומי כסף גדולים. במקביל, נמשך הלחץ של המתנחלים על הדרג המדיני להציג עמדה התומכת בתושבי מגרון לפיה אין לפנות את המאחז ב-1 באוגוסט, כפי שקבע בג"ץ, עד לסיום הבדיקה. יש לציין כי גם אם בוצעו עסקאות רכישה בין המתנחלים לפלסטינים, עדיין חסר למתנחלים אישור של שר הביטחון לעסקאות, כפי שדורש החוק בעסקאות מקרקעין ביהודה ושומרון, מה שעשוי לעמוד להם לרועץ.

אנשי "שלום עכשיו" מציינים כי גם אם העסקאות אכן נעשו בצורה כשרה, טענות המתנחלים על רכישה נוגעות לחלקים קטנים מאוד במאחז. למרות הדברים, בימים האחרונים מתגברים הדיווחים כי פרקליטות המדינה אכן תבקש לדחות את פינוי המאחז במספר חודשים. תשובה סופית מצד הפרקליטות צפויה להתקבל ביממה הקרובה.

לפני מספר ימים נחשף בוואלה! חדשות כי המתנחלים הגישו למנהל האזרחי מסמכים הטוענים כי השלימו רכישה של חלקה נוספת בשטח המאחז. מדובר בחלקה אשר אין עליה כיום מבנים, אולם היא יכולה לשמש כמקום להעברת מבנים אחרים במאחז, שאדמותיהם טרם נרכשו במסגרת הסכם עתידי עם המדינה. המתנחלים מתכננים לקיים מחר (שלישי) בערב הפגנת מחאה מול בית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה לקבל את עמדתם בעתירה ולמנוע את פינוי המאחז. במקביל, המדינה כבר השלימה את מרבית בנייתה של השכונה החלופית עבור התושבים, בגבעת היקב הסמוכה למגרון. עלות הקמת השכונה נאמדת בכ-50 מיליון שקלים.

לקריאה נוספת
מגרון למנהל האזרחי: השלמנו רכישת חלקה נוספת
לחץ כבד על הפרקליטות: ”מנעו הריסת המבנים במגרון”
תושבי מגרון זייפו מסמכים כדי למנוע הריסה?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully