וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "הטבח מוכיח - יש צורך בפעולה צבאית בסוריה"

14.7.2012 / 0:15

הטבח בכפר תירמיסה, בו נהרגו על פי הדיווחים מעל ל-220 בני אדם, מעורר זעם רב ברחבי העולם. רוסיה: "הטבח משרת את המשך הסכסוך". פקחי האו"ם: "הצבא מונע מאיתנו להתקרב"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן)

הטבח שהתרחש בכפר תרמיסה שבמחוז חמה, בו נהרגו לפי הדיווחים למעלה מ-220 בני אדם, עורר אמש (שישי) תגובות נזעמות ברחבי העולם. מהבית הלבן נמסר כי המשך "הזוועות" המתחוללות בסוריה על ידי כוחותיו של אסד, שמות קץ לספקות כי יש צורך בפעולה בינלאומית מתואמת בסוריה בראשות האו"ם. דובר הבית הלבן מסר כי אסד איבד את הלגיטימיות בשלטונו לאור "הפעולות החוזרות והנשנות של אלימות נגד העם הסורי".

גם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון פרסמה הודעה מטעמה בנושא. "אלו ראיות חד משמעיות לכך שהמשטר הסורי רוצח בכוונת תחילה אזרחים חפים מפשע. אנחנו קוראים להפסקת אש מיידית באזור חמה כדי לאפשר לפקחי האו"ם להיכנס לכפר", נכתב בהודעה, "מבצעי מעשי הזוועה האלה ישאו באחריות לכך. ההיסטוריה תשפוט את מועצת הביטחון הזו. חבריה חייבים לשאול את עצמם אם להמשיך ולאפשר למשטר אסד לבצע מעשים אלימים ובלתי נסבלים נגד העם הסורי, זו המורשת שהם מעוניינים להותיר".

גם משרד החוץ הרוסי פרסם הודעת גינוי לטבח, ובה נאמר כי "אין לנו ספק כי העוול הזו משרת אינטרסים של הכוחות שאינם מחפשים שלום וממשיכים לזרוע את זרעי הסכסוך על אדמת סוריה".

סוריה: כ-220 הרוגים בטבח נוסף במחוז חמה במדינה

נזקים מהפגזת צבא סוריה בעיירה רסתאן שבמחוז חומס, יולי 2012. רויטרס
אסד איבד את הלגיטימיות בשלטונו לאור "הפעולות החוזרות והנשנות של אלימות נגד העם הסורי". נזקים מהפגזות בעיירה רסתאן, שלשום/רויטרס

בדו"ח שפורסם אתמול תיארו פקחים של האו"ם בסוריה את המתקפה על הכפר כ"מבצע של שלוחת חיל האוויר הסורי". עוד נכתב בדו"ח כי "המצב בסוריה ממשיך להיות אלים במיוחד ובלתי צפוי. חיל האוויר הסורי ממשיך לסמן מטרות באזורים מאוכלסים סמוך לחמה". על פי הדו"ח, הפקחים לא יכולים היו להתקרב מעבר לרדיוס של שישה קילומטרים מהכפר, והם נעצרו שם על ידי כוחות הצבא הסורי. בזמן שהיו שם, דווח, הם שמעו מעל ל-100 פיצוצים, שמעו חילופי אש והיו עדים לעשן מיתמר ממקומות שונים. כמו כן, הם ראו במקום תנועת מסוקים צבאיים, שאחד מהם גם הפציץ מטרות. "נסיונותינו ליצור קשר עם מפקד הצבא באזור עלו בתוהו", נטען.

המשטר מאשים "קבוצות טרור" בטבח

מוקדם יותר התייחס לטבח שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, קופי אנאן, שאמר: "אני נדהם מהחדשות המגיעות מתרמיסה אודות קרבות עזים, נפגעים רבים, והשימוש בנשק כבד לרבות ארטילריה, שריון ומסוקים. זוהי הפרה של התחייבות הממשלה להפסיק את השימוש באש כבדה בריכוזי אוכלוסיה, כחלק מההתחייבות לתכנית שש הנקודות. אני מגנה את הפעולות הנתעבות הללו. מדובר בתזכורת נוספת לסיוט האימים שבו חיים האזרחים הסורים".

אתמול בבוקר האשימו השלטונות הסורים "קבוצות טרור" בביצוע הטבח בכפר תרמיסה שבמחוז חמה, ואת כלי התקשורת בסיוע לאותם טרוריסטים. לפי גורמי אופוזיציה, למעלה מ-220 בני אדם נהרגו אמש במתקפה של כוחות הביטחון. סוכנות הידיעות הרשמית הסורית ציטטה גורם סורי שהאשים את כלי התקשורת ברחבי העולם בשיתוף פעולה עם "חוליות הטרור החמושות בביצוע טבח נגד תושבי כפר תרמיסה, וזאת בניסיון לעורר את דעת הקהל נגד סוריה ועמה". הגורם האשים את כלי התקשורת ב"סחר בדם הסורים", כפי שעשו, לטענתו, פעמים רבות.

הגורם הבהיר כי מי שביצעו את הטבח בתושבי תרמיסה הם גורמי טרור חמושים, והוסיף: "הפחד מפני התפוררות המזימה נגד סוריה הכניס את אותם ערוצים ציוניים, המשתפים פעולה במתקפה על העם הסורי, להיסטריה. לפיכך הם החלו לשדר דיווחים שקריים ובין השאר הם פרסמו תמונות ישנות של הפגנות ואירועים שאירעו בעבר.

(עדכון ראשון: 19:15, 13.07.12)

לקריאה נוספת
השגריר הסורי שערק: "המהפכה תנצח גם אם מיליון יהרגו"
דיווח: אסד החל להזיז חלק ממאגר הנשק הכימי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully