וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח מג"ב הרג חשוד שחדר ממצרים, אחר נפצע בינוני

רמי שני

13.7.2012 / 10:17

כוח של משמר הגבול שזיהה הלילה שני חשודים שמנסים לחצות את גבול ישראל-מצרים פתח באש לעבר החשודים. חיל האוויר פינה את הפצוע לבית החולים סורוקה, האירוע מתוחקר כעת

הותר לפרסום: כוח של משמר הגבול זיהה הלילה (שישי) שני חשודים שניסו לחצות את גבול ישראל-מצרים, באזור השטח שמדרום לכרם שלום. לעבר החשודים בוצע נוהל מעצר חשוד, לרבות ירי לפלג הגוף התחתון, במהלכו הם נפצעו. מדובר צה"ל נמסר כי עם הגעת כוחות רפואה של צה"ל למקום האירוע, נקבע מותו של אחד החשודים. החשוד האחר פונה באופן מוסק על ידי חיל האוויר לבית החולים סורוקה בבאר שבע לקבלת טיפול רפואי כשמצבו מוגדר בינוני. אירוע החדירה נמצא בחקירת כוחות הביטחון, כשבין היתר נבדקת גם האפשרות שמדובר בניסיון פיגוע.

אש בגבול הדרום: עובד הגדר נהרג בחדירת מחבלים. רויטרס
בצה"ל פתחו בחקירה, נבדקת האפשרות שמדובר בניסיון פיגוע/רויטרס

לפני כחודש נהרג סעיד פשאפשה, אזרח ישראלי הפועל על התקנת גדר הגבול, כשמחבלים שחדרו לשטח ישראל פתחו באש נגד שתי מכוניות של עובדי קבלן שהיו עסוקים בבניית הגדר, באזור היישוב קדש ברנע. כלי הרכב השני, שלא נפגע, הצליח להימלט מהמקום ולהזעיק את כוחות הביטחון. כוח צה"ל שהגיע למקום פתח באש נגד המחבלים, ובתום חילופי אש קצרים נהרג גם אחד המחבלים.

בהמשך הצליחו הכוחות לחסל מחבל נוסף, שעל גופו נמצא מטען חבלה, בו ככל הנראה התכוון להשתמש כדי לבצע פיגוע התאבדות. בצה"ל הכריזו כוננות גבוהה ביישובים הסמוכים, בשל ההערכות כי שלושה-ארבעה מחבלים הצליחו לחדור לשטח ישראל. עם זאת, כמה שעות לאחר מכן דיווח אלוף פיקוד הדרום, טל רוסו, כי אין עוד חשש לחדירת המחבלים וכי האירוע הסתיים.

מבדיקת הצבא התברר כי אחד מארבעת טילי ה-RPG ששיגרו המחבלים פספס במטרים ספורים רכב טרנזיט שעבר בסביבה, בו היו באותה עת 11 נוסעים. ברכב שנסע לפני הטרנזיט נהג מנהל העבודה של החברה הבונה את גדר הביטחון בגבול, וגם הוא לא נפגע.

לקריאה נוספת
אש בגבול מצרים: אזרח נהרג, גם שני מחבלים
גנץ בגבול הדרום: ”מצפים מהמצרים לממש ריבונותם”
ההסלמה בדרום מוכיחה: האסטרטגיה של צה”ל כשלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully