וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה נוספת לפרקליטות: זו?כה בכיר בשירותי הכבאות

12.7.2012 / 19:55

מפקד שירותי כיבוי והצלה במחוז ירושלים לשעבר זוכה מעבירות של הפרת אמונים. השופט מתח ביקורת על עבודת הפרקליטות והמשטרה: "חיפשו את ראשו". עורך דינו: "יש עשן בלי אש"

בית משפט השלום בירושלים זיכה היום (חמישי) את מפקד שירותי כיבוי והצלה של מחוז ירושלים לשעבר, משה סוויסה, מעבירות של הפרת אמונים. על פי כתב האישום, שהגישה הפרקליטות נגד סוויסה, הוא "קנה" את המכרז לתפקידו בכך שהציע 10,000 שקלים למועמד המתחרה אם יסיר את מועמדותו, והבטיח למנותו כסגנו. שופט בית משפט השלום, חיים לי-רן, כתב בהחלטה לזכות את סוויסה, כי "לא הייתה כל ראייה שעל אדניה ניתן לבסס קביעת ממצא מפליל נגד הנאשם".

עוד האשימה הפרקליטות את סוויסה כי נהג להורות לפקודיו הכבאים לבצע עבודות שיפוץ שונות בביתו. השופט לי-רן, שהחליט לזכות את סוויסה גם מאישום זה, הסביר כי העדויות במשפט הן "של מי שיש להם עניין לבוא חשבון עם הנאשם, בעוד שמעדויותיהם של אלה מהכבאים שבחרו להדר בכבודה של האמת בפניי עולה היפוכם של דברים".

בהחלטתו תקף השופט לי-רן את הפרקליטות, שזכתה לביקורת חריפה גם לאחר זיכויו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממרבית האישומים נגדו השבוע. "מניע החקירה היה להעביר את סוויסה מתפקידו", כתב לי-רן. "חוששני כי המאשימה, כגורמי החקירה, נשענת אולי, על הנחת עבודה שמקורה בבעלי עניין שביקשו ככל הנראה להעביר את הנאשם מתפקידו כמפקד שירותי הכבאות".

"החוקרים עודדו את אחד העדים למסור דברים נגד הנאשם"

את הביקורת החריפה ביותר שמר לי-רן למשטרה וטען כי החוקרים "חיפשו את ראשו" של סוויסה. "אחד העדים העיד כי בשתי הזדמנויות עודדו אותו החוקרים למסור דברים כנגד הנאשם 'שכבר לא יחזור'", כתב לי-רן. "אלה אינם דברים של מה בכך. אלה הם דיבורים המעידים על קיומה של מטרה שסומנה והדברים מעוררי דאגה".

השופט לי-רן תקף בהחלטתו גם את מבקרת העירייה דאז, שלומית רובין, בהתייחסו לאחת העדויות בתיק. "עד זה, שהעיד כי לפני שבע שנים, הוזמן למבקרת העירייה במסגרת ניסיון לברר עמו אם כבאים עשו עבודות פרטיות בביתו של הנאשם, והיא אמרה לו שאם יפליל את הנאשם ייסגר תיק משמעותי שהיה תלוי ועומד נגדו".

סנגורו של סוויסיה, עו"ד אריאל עטרי, אמר בתגובה להכרעת הדין כי "מסתבר שיש עשן בלי אש". לדבריו, "סוויסה זוכה מ-50 האישומים נגדו זיכוי מלא, כאשר בית המשפט מותח ביקורת חריפה על החקירה המגמתית נגדו, שהונעה משיקולים זרים של בעלי עניין. על המדינה לעשות חשבון נפש בעקבות הזיכוי החד משמעי של מר סוויסה". סוויסה, מצדו, כבר הודיע כי בכוונתו לחזור למדים ולשירות כמפקד בכיר בכבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully