וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: השגריר הסורי בבגדד ערק לשורות המורדים

ניר יהב

11.7.2012 / 16:00

בגידה גם בקרב השלטון? רשת אל-ג'זירה דיווחה כי השגריר נוואף פארס, שעם מינויו לתפקיד ב-1998 סימל עידן חדש ביחסים בין סוריה לבגדד, הצטרף למאבק נגד הנשיא אסד

האם אחרי בכירי הצבא, הגיע תורם של הדיפלומטים לערוק? רשת הטלוויזיה אל-ג'זירה דיווחה היום (רביעי) כי השגריר הסורי בעירק, נוואף פארס, ערק לשורות המורדים, והפסיק לתמוך במשטרו של הנשיא הסורי בשאר אסד.

אם הדיווח נכון, מדובר בעריקה של הגורם הדיפלומטי הבכיר ביותר מאז שהחלה המרי בסוריה בתחילת השנה שעברה, והעריקה מצטרפת לדיווחים על קצינים בכירים בצבא שהצטרפו לשורות המורדים. בספטמבר 2008, מינה אסד את פארס, ששימש מושל קונייטרה, לשגריר סוריה בבגדד. בכך הפך פארס לשגריר הראשון של סוריה בעירק זה שלושה עשורים.

תעלומה: היכן נמצא סגן הנשיא פארוק א-שרע?

לוחמים של מחתרת "הצבא הסורי החופשי" ליד העיר אידליב, צפון סוריה, יוני 2012. רויטרס
מורדים מ"הצבא הסורי החופשי" בסוף השבוע בעיר אידליב/רויטרס

בתוך כך, גורמי אופוזיציה דיווחו כי במהלך היום נהרגו 34 בני אדם ברחבי המדינה מאש כוחות הביטחון, רובם בחלב, בדיר א-זור, באידליב ובפרברי דמשק. אתמול נהרגו 71 בני אדם בסוריה, וארגוני זכויות אדם דיווחו כי במספר שכונות בדמשק היו עימותים עזים בין כוחות הצבא לזרוע החמושה של האופוזיציה, "הצבא הסורי החופשי". העימותים נמשכו עוד מהלילה הקודם, לאחר שפרצה הפגנה של מאות ממתנגדי המשטר שדרשו להעמיד לדין את אסד ולהוציאו להורג.

הרוסים מעודדים דיאלוג עקר, האירנים מעודדים שתיקה

היום נפגשו בכירי האופוזיציה הסורית עם שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. בתום הפגישה, הביע בורהן רליון - שעמד עד לפני כמה שבועות בראש המועצה הלאומית הסורית - אכזבה מעמדתה של מוסקבה. "אני מצר על כך שרוסיה לא שינתה את עמדתה בעניין המשבר בסוריה. זו אותה עמדה שהציגו בפניי הרוסים לפני שנה", אמר. ראש המועצה הנוכחית, עבד אל-באסט סיידא, אמר כי הוא וחבריו לא הצליחו לשכנע את רוסיה לשנות את גישתה לפתרון המשבר.

במהלך הפגישה, האיץ השר הרוסי לברוב במשלחת האופוזיציה הסורית לפתוח בדיאלוג עם המשטר בדמשק. לדבריו, רוסיה "קוראת לעצורת את האלימות על כל סוגיה ומכל הצדדים במהירות האפשרית, ולעבור בהקדם לדיאלוג שישתתפו בו ממשלת סוריה וכל פלגי האופוזיציה". לברוב אמר כי במהלך דיאלוג, זה יחליטו הסורים על גורלם בעצמם". האופוזיציה הסורית מסרבת, כאמור, לקיים דיאלוג עם משטר אסד ודורשת להעביר מיד את השלטון לידיים אחרות. בתחילת השבוע התייחס לנושא גם שר החוץ של אירן, עלי אכבר סאלחי, ובריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס אמר כי יש להמתין עד למשאל העם שייערך בסוריה ב-2014, בו יידרש העם להביע אמון מחודש בנשיא אסד. "עד אז אין להתערב בסוריה, ובייחוד להימנע מהתערבות קרקעית", הזהיר.

כותרות אחרונה על סוריה
לצד ה"דיאלוג", הספינות הרוסיות ממשיכות להגיע לסוריה
בשאר אסד בראיון: "מרבית ההרוגים בעימות - מתומכיי"
באופוזיציה אופטימיים: "גם במשטר חושבים שאסד גמור"

לפנייה לכתב nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully