וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקן הורשעה בראשונטורס: "החליטו להפיל ראש ממשלה"

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע את ראש לשכתו של אהוד אולמרט, בקבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים. בתום הדיון, הסבירה זקן כי בחרה לא להעיד כדי לא לשמש כלי נגד מקורבה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, סטלינק; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, אמנם זוכה הבוקר (שלישי) מאישומים של מרמה והפרת אמונים בפרשות ראשונטורס ומעטפות הכסף, אך ראש לשכתו, שולה זקן, הורשעה בשתי עבירות של קבלת דבר במרמה ובהפרת אמונים בפרשת ראשונטורס. זקן, שזוכתה מיתר העבירות שיוחסו לה, נראתה מחויכת לאחר הקראת הכרעת הדין בבית המשפט המחוזי בירושלים.

בתום הדיון, אמרה זקן: "האמנתי בבית המשפט, והייתה לי הרגשה לאורך כל הדרך שהשופטים מקשיבים ושואלים את השאלות. כפי שאמרתי, החלטתי לא להעיד במשפט, כי הרגשתי שאני הופכת להיות כלי עבור מי שהחליט להפיל ראש ממשלה - וחבל". זקן הוסיפה כי היא "מבקשת בראש ובראשונה להודות לקדוש ברוך-הוא, שנתן את הכח לעמוד בלחצים האלה, בתקופה קשה מאוד של למעלה מחמש שנים".

קראו את הכרעת הדין המלאה

שולה זקן בבית המשפט המחוזי בירושלים ביום הכרעת הדין, יולי 2012. מגד גוזני
זוכתה מיתר האישומים. זקן מחוץ לבית המשפט, הבוקר/מגד גוזני

הרכב השופטים, בראשותה של הנשיאה מוסיה ארד, קבע כי זקן השתתפה בפגישות עם נציגי ראשונטורס, והיתה מודעת לכך שנגבו כספים עודפים עבור נסיעות. הם הוסיפו כי שתיקתה בחקירה והעובדה שלא העידה בבית המשפט מחזקות את האשמה נגדה.

"הנאשם מזוכה והנאשמת מורשע? התוצאה לפיה הנאשם, בעל הרמה הגבוהה מזוכה ואילו הנאשמת, שהיתה כפופה לו, מורשעת, מעוררת לכאורה תמיהה. אולם, זו התוצאה המשפטית המתחייבת", נכתב בהכרעת הדין. "בנסיבות המיוחדות והבלתי שגרתיות שהועלו מהראיות, התוצאה האמורה אינה בלתי סבירה. הנאשמת היא אשת סודו של הנאשם, היא בעלת כוח ועוצמה רבים, היא רוצה בטובתו ושולטת ביד רמה בלשכתו".

השופטים קבעו גם כי יומניה של זקן, ראייה מרכזית במשפט, אינם קבילים כראיות נגד אולמרט, אלא רק נגד זקן. הם קבעו כי הוצגו ראיות סותרות לגבי הכספים שאיש העסקים, משה טלנסקי, טען שהעביר לידי אולמרט. באשר לפעולות שלכאורה נקט אולמרט לטובת טלנסקי, קבעו השופטים כי אף שהונחה תשתית ראייתית לניגוד עניינים, הפגיעה לא מספקת כדי להרשיעו בעבירה של הפרת אמונים.

הורשעה בניצול לרעה של מעמדה בפרשת רשות המסים

זקן נאשמת גם בפרשת הולילנד, שנמצאת כעת בשלב מתן העדויות בבית המשפט מהחוזי בתל אביב. בשבוע שעבר סיפר עד המדינה בפרשה, כי העביר 350 אלף שקלים לזקן, לשם כיסוי חובותיה. "מצבה הכלכלי של זקן בסוף שנות התשעים היה רע", סיפר עד המדינה, "היא נכנסה לחובות כבדים אחרי שרכשה בית בשכונת מלחה בירושלים, והייתה חייבת כספים לבנקים. היא ביקשה ממני עזרה כספית, והזרמתי לה 350 אלף שקל. בשנות ה-2000 עזרתי לה ברכישת תכשיטים ורהיטים".

בחודש שעבר גזר בית משפט השלום בירושלים ארבעה חודשי עבודות שירות ועוד חודשיים מאסר על תנאי על זקן, בגין הרשעתה בניצול לרעה של מעמדה בפרשת רשות המסים. לאחר מתן פסק הדין, אמרה זקן כי "אם זאת התנהגותם של עובדי מדינה, אם זה פרצופה של מדינת ישראל, אני מתביישת".

שופט בית משפט השלום, חיים לי-רן, אמר כי "נדמה לי שככל שרם מעמדו של עובד הציבור, כך גובה רף הענישה. יחד עם זאת, לא דומה מעמדה של הנאשמת למעמדו של ראש רשות המסים, ולכן לגזור את דינה כדינו, לדעתי חורג מעקרון המידתיות. לגבי הנאשמת, קבעתי שלא ידעה על התוכנית הגדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully