וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מענה לנסראללה: שייטת חיל הים תאבטח מתקני הגז

9.7.2012 / 17:00

נוכח האיומים הגוברים מצד חיזבאללה, בחיל הים נערכים להגן על קידוחי הנפט של ישראל בים התיכון - תוך מניעת התחמשות הארגון. מפקד החיל: "הטלטלה במזה"ת לא פסחה על הים"

דובר צה"ל

(צילום: ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק)

בצה"ל נערכים למנוע פיגועים בזירה הימית, ועוקבים אחר ניסיונות להבריח אמצעי לחימה ללבנון כדי לפגוע בעליונות של חיל הים הישראלי. זאת, נוכח איומים גוברים הנשמעים מפיו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לפגוע בקידוחי הנפט של ישראל בים התיכון.

קצין בכיר בצה"ל אומר כי ידוע לישראל שארגון חיזבאללה עושה מאמצים רבים לקלוט כמויות גדולה של טילים מסוג C-802, מתוצרת סין, ומסתייע באירן לשם כך. זהו הטיל ששוגר לעבר ספינת הטילים אח"י חנית במהלך מלחמת לבנון השנייה ופגע בה. חיזבאללה מנסה להצטייד גם במכ"מי חוף מתקדמים.

כיום פועלים בלב ים קידוחי הגז תמר, ים תטיס, נועה, שמשון ומתקן גט"ן (גז טבעי נוזלי) מול חדרה. בשנים הקרובות אמורים לקום אסדות קידוח ומאגרי גז נוספים מעל מרבצי הגז הטבעי. בעלי המתקנים מעריכים שכבר בשנה הבאה תחל הזרמת הגז ליבשה.

דיווח: "ישראל תקים בקפריסין בסיס לחיל האוויר"

שידור נאומו בביירות של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה. לבנון, 1 ביוני 2012. AP
בצה"ל אומרים שחיזבאללה מנסה לאגור טילים נוספים מהסוג שפגע באח"י חנית ב-2006/AP

קצינים בכירים בצה"ל אומרים כי מתקני הגז יהפכו מטרה לארגוני הטרור, שינסו להשתלט עליהם או לפגוע בהם בטילי חוף-ים, במוקשים, בטילי נ"ט מתקדמים, ואף בחוליות מתאבדים.

צה"ל יאבטח מיזם גז חלופי מול חדרה

"צריכים צי שט, לא ניתן לאבטח עם צוללות"

לדברי מפקד חיל הים, אלוף רם רוטברג, ולפי המתווה שאישר הרמטכ"ל בני גנץ, מערך ההגנה על מתקני הגז יכלול חוליות אבטחה אזרחיות והקמת מערך של ספינות שטח, לצד רכישה של אמצעים מתקדמים בסך כולל של שלושה מיליארדי שקלים מרווחי המדינה ומתקציב משרדי הממשלה לאורך השנים הקרובות. כמו כן, צה"ל יהיה אחראי לבניית התמונה המודיעינית, לחילוץ ולסיוע רפואי. קצין בכיר בחיל אמר כי רכישת ספינות שטח לאבטחת מרבצי הגז הוא הכרח. "כדי להשיג עליונות ימית באזור צריך צי שט, כי לא ניתן לעשות זאת עם צוללות".

רוטברג אמר אתמול (ראשון) כי "הטלטלה במזרח התיכון לא פסחה על הסביבה הימית". לדבריו, הים שקט לכאורה, אך מתחת לפני המים קיימים זרמים ומערבולות תת ימיות שמבחינתנו מחייבות את חיל הים להיות ערוך ומוכן לכל תרחיש אפשרי". הוא סיפר כי החיל העצים את את כמות האימונים עם מערך היבשה וחיל האוויר, על מנת להעצים היכולות המיוחדות.

שש שנים אחרי, האם ישראל ניצבת מול מלחמה נוספת בלבנון?

אח"י תקומה, צוללת מדגם דולפין. נמל חיפה, יוני 2012. AP
צוללת אח"י תקומה של חיל הים, מול חיפה בחודש יוני. דרוש מענה אחר/AP

כשנשאל לגבי האיום הנשקף מסוריה, בעקבות הפרסום על הצטיידותה בטילי שיוט רוסיים על-קוליים מסוג "יאחונט", המגיעים לטווח של 300 קילומטרים, אמר רוטברג כי "זהו נשק משמעותי, אך חיל הים יודע היום לתת מענה בכל ממד, כולל איום לתחום הטילים מחופי האויב". לדבריו, "חיל הים קידם תפישת הפעלה ויש לו תשובות טובות".

במקביל, אומרים בחיל הים כי הצי המצרי עושה תכנית לרכש של ארבע ספינות טילים מתקדמות, ושתי צוללות גרמניות מדגם 209, המונעות בדיזל וחמושות בטילי טורפדו. צוללות מדגם זה נמסרו בעבר לחילות הים של יוון, טורקיה, ברזיל, קולומביה, צי'לה ופרו, מאחר ולדברי גורם ביטחוני, אין מדובר ברכש באמצעות הסיוע הביטחוני של ארה"ב.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully