וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורסמו הקלטות המחבל מטולוז: "לא מפחד מהמוות"

רשת טלוויזיה בצרפת שידרה קטעים משיחותיו של מוחמד מראח שרצח שבעה בני אדם עם הלוחמים. "אני יודע שיש סיכוי שתהרגו אותי, סיכון שאני לוקח". שר הפנים הצרפתי גינה השידור

משטרת צרפת פתחה בחקירה בעקבות פרסום קלטות בהן נשמע המחבל מטולוז שרצח בחודש מרץ שבעה בני אדם, מוחמד מראח, מהמשא ומתן שערכו עמו לוחמי יחידת RAID. רשת הטלוויזיה TF-1 בצרפת שידרה אמש (ראשון) את הקלטות בהן טען כי הוא מוכן להמשיך במעשי הרצח וכי הוא קשור לארגון הטרור אל-קאעדה. שר הפנים של צרפת מנואל ואל, גינה את החלטת הרשת לשדר חלקים מההקלטות.

בהקלטות נשמע מראח, שהתבצר בביתו בחודש מרץ השנה, לאחר שרצח את הרב יונתן סנדלר ושני בניו - אריה בן השש וגבריאל בן השלוש, והילדה מרים מונסונגו בת ה-8, בתו של מנהל בית הספר, טוען כי הוא מוכן להמשיך במעשי הרצח וכי הוא קשור לארגון הטרור אל-קאעדה. הוא התרברב בכך שהצליח לחמוק משירותי הביטחון בצרפת. בין היתר אמר כי "אני יודע שיש סיכוי שתהרגו אותי, זה סיכון שאני לוקח" ו-"אז הנה אנחנו - דעו כי אתם עומדים מול אדם שלא מפחד מהמוות".

צפו בקטע מהשידור בצרפת:

שר הפנים של צרפת הוציא הודעת גינוי זמן קצר לאחר שידור התכנית, וציין כי הוא מצר על כך שההקלטות שודרו בזמן שההליכים המשפטיים עדיין מתנהלים. הוא הוסיף כי מדובר בחוסר כבוד כלפי הקרבנות.

עמנואל שה, מפיק התכנית "Sept a Huit" שבה שודרו ההקלטות הגן על ההחלטה לשדרן. "פעלנו באופן אחראי", אמר והדגיש כי היה בתוכן ההקלטות ערך חדשותי גבוה. "למדנו דברים רבים, שניצבו בהקשרם" אמר המפיק והוסיף כי משום שרגשות קרובי הנרצחים עמדו במחשבתם, הוחלט לא לשדר חלקים אחרים מההקלטה.

עורך דינם של קרובי משפחתו של עימאד איבן זאיטן, שהיה קרבנו הראשון של מראח, אמר כי הגיש תלונה בגין הפרת סודיות החקירה וקבלה של סחורה גנובה. "המשפחה מזועזעת משום שהרציחות הללו אינן מופע והמסמכים הם חלק מהליך משפטי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully