וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כנס הבלתי מזדהות באירן: ביקורת בישראל על הודו

טל שלו

9.7.2012 / 1:34

גורם במשרד החוץ ביקר את בת בריתה של ישראל במזרח הרחוק: "כמי שסבלו מפיגועים אירנים, מצפים מהם ליותר". על השתתפות אבו מאזן בכנס שייערך באוגוסט בטהרן: "אין מה להתרגש"

כינוס המדינות הבלתי מזדהות שצפוי להיערך בחודש הבא בטהרן, מעורר ביקורת קשה במשרד החוץ, כלפי מדינות החברות בגוש, שמחזיקות בקשרים דיפלומטיים חמים עם ישראל דוגמת הודו, אזרבייג'ן, חוף השנהב והפיליפינים. הביקורת מירושלים נובעת מכך שלא ניסו למנוע את קיום הכנס בבירת אירן. גורם במשרד החוץ אמר אתמול (ראשון) "למה המדינות שחברות בקבוצה, ובראשן הודו שהיא בת ברית אסטרטגית של ישראל ומספר גדול של מדינות אפריקאיות, מסכימות שהאירוע ייערך בטהרן מלכתחילה, כאילו שזו מדינה לגיטימית?".

לדברי הגורם, היענותו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להזמנת נשיא אירן להשתתף בוועידה, היא דווקא מובנת. "אין מה להתרגש. קבוצת המדינות הבלתי מזדהות היא אחת הקבוצות הגדולות והחשובות לפעילות הדיפלומטית הפלסטינית באו"ם ולכן ברור שאבו מאזן ישתתף בכל מושב גדול שלה". הגורם הוסיף כי "ההזמנה של אחמדינג'ד הייתה טקסית ולא אישית, וכך גם צריך להבין את השתתפותו של אבו מאזן".

שגריר הודו בפגישה עם שר האוצר יובל שטייניץ ושר החינוך גדעון סער, פברואר 2012. שי קליימן דוברות אוצר, ספק 500
בת הברית החזקה ביותר של ישראל במזרח. שגריר הודו בישראל עם שטייניץ וסער/ספק 500, שי קליימן דוברות אוצר

116 נציגי מדינות שונות צפויים להתכנס באוגוסט הקרוב בטהרן, בוועידת הפסגה של קבוצת המדינות הבלתי-מזדהות (NAM), שמקורה במדינות שביקשו לא להזדהות עם המערב או עם הגוש המזרחי בשנות המלחמה הקרה. עצם קיום הכינוס בטהרן והלגיטימיות שהוא מעניק למשטר זה, עורר ביקורת קשה במשרד החוץ, כלפי שורה של מדינות, "ובראשן הודו - שגם מחזיקה ביחסים אסטרטגיים עמוקים עם ישראל וגם סבלה בעצמה מניסיונות פיגוע אירניים בשנה האחרונה".

"היינו מצפים מהם ליותר", כדברי הגורם, שהצביע על מדינות נוספות החברות בקבוצה, עמן ישראל מקיימת קשרים דיפלומטיים ענפים, דוגמת אזרבייג'ן, קולומביה ופנמה, חוף השנהב וגאנה "שהיו צריכות ליזום איזשהו ניסיון או לפחות לתהות על עצם קיום הכינוס בטהרן". כמו כן, אמר הגורם, כי גם סעודיה וקטאר, שהתריעו בשנים האחרונות גם הן מסכנות הגרעין האירני - משתתפות בכינוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully