וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לונדון: מה עשה פעיל אל-קאעדה בפארק האולימפי?

הצעיר ממיליציית "אל-שבאב" הסומלית נעצר לאחר שעבר במקום 5 פעמים, והפר את הגבלות התנועה החלות עליו. המתח לקראת פתיחת המשחקים בשיאו: 15 עצורי טרור בבריטניה בכמה ימים

19 ימים נותרו לפתיחת המשחקים האולימפיים בלונדון - והחשש בבירת בריטניה מפני פעולת טרור שתשבש את המשחקים הולך וגובר. לאחר לא פחות מ-14 מעצרים של חשודים בטרור בימים האחרונים, מדווחים הבוקר (ראשון) עיתוני הממלכה המאוחדת על מעצר נוסף, של פעיל מוכר בארגון אל-קאעדה - לאחר שהפר חמש פעמים את ההגבלות המוטלות על תנועותיו, בכך שנכנס למתחם הפארק האולימפי.

עבודות הכנה אחרונות לקראת המשחקים האולימפיים, האצטדיון האולימפי בסטרטפורד, לונדון, 3 ביולי 2012. רויטרס
הכנות אחרונות לטקס הפ]תיחה, בשבוע שעבר באצטדיון האולימפי בסטרטפורד/רויטרס

לפי דיווח ה"טלגרף", האיש בן ה-24 - שבפרסומים נמסרו רק ראשי התיבות של שמו, CF - חשוד בהשתייכות לענף של ארגון הטרור העולמי הפועל בסומליה, "אל-שבאב". הוא אחד מתשעה בני אדם הנמצאים בתחומי בריטניה שעליהם חלות הגבלות תנועה מתוקף חוקי הטרור המיוחדים, ולפי מסמכים שהגישו בעניינו רשויות התביעה, הוא "ממשיך לעסוק בפעילות איסלמית קיצונית המקושרת לטרור".

האיש, לפי הדיווחים, גורש בשנה שעברה מסומליה והצטרף למשפחתו הגדולה החיה בצפון לונדון. מאז הספיק לרצות שני חודשי מאסר בגין בריחה ממשמורת, ומאז שחרורו הוא עונד צמיד אלקטרוני המאפשר לרשויות לעקוב אחר תנועותיו. בעזרת הצמיד הזה התברר כי הוא עבר שוב ושוב בפארק האולימפי, במהלך החודשים אפריל ומאי - ובעקבות זאת נעצר שוב, והוא צפוי לעמוד לדין על הפרת ההגבלות החלות עליו. הדיון הבא בעניינו נקבע ל-27 ביולי - יום פתיחת המשחקים.

בסוף השבוע: עוד עצורה בלונדון, 7 ביורקשייר

בד בבד, ממשיכות הרשויות הבריטיות לדווח על חשיפת התארגנויות טרור. לאחר שביום חמישי עצרה בלונדון שישה חשודים במעורבות בתכנון פיגועים, תושבי העיר ברמינגהם, הודיעה אתמול המשטרה המטרופולינית כי עצרה חשודה נוספת, שביעת, במסגרת ההתארגנות - שהובהר כי ככל הידוע, אינה קשורה למשחקים האולימפיים.

במקביל, במסגרת חקירה נפרדת, נעצרו ביום שישי עוד שבעה חשודים ביורקשייר שבצפון אנגליה, לאחר שמשפר כלי נשק נמצאו בחיפוש בכלי רכב שנעצר בכביש בבדיקה שגרתית. החשודים, לפי דיווחי המשטרה, "קשורים לארגון איסלמי" - אך לא ברור מה, אם בכלל היו כוונותיהם. גם במקרה זה, הבהירה המשטרה כי לא ידוע על כל קשר למשחקים האולימפיים, או למעצרים האחרים.

טרור בבריטניה - עוד כותרות:
ביום חמישי: שישה חשודים נעצרו בלונדון
"אל-קאעדה תכנן לפגוע במטוס אמריקני באולימפיאדה"
טרוריסטים איסלמים תכננו לפוצץ הבורסה בלונדון
"מחבלים מתכננים פיגוע ציאניד באולימפיאדה"
ברמינגהם: מוסלמים הואשמו בתכנון פיגועי התאבדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully