וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ידידי סוריה": "נגדיל משמעותית הסיוע למורדים"

6.7.2012 / 15:44

בתום פגישתם של בכירים דיפלומטים, בהם מזכירת המדינה קלינטון, גם לספק למורדים בנשיא סוריה אסד ציוד תקשורת וכן להרחיב את הסנקציות נגד משטרו. "על רוסיה וסין לשלם מחיר"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: מיכאל ברגמן)

לחץ נוסף על אסד? נציגי המדינות המערביות והערביות שנפגשו היום (שישי) בפריז, צרפת, כדי לדון במצב בסוריה, קראו למועצת הביטחון של האו"ם לנקוט בפעילות קשה יותר לטיפול במשבר במדינה וכן להטיל סנקציות רחבות וקשות יותר על משטרו של הנשיא, בשאר אסד. שרי החוץ והדיפלומטים החברים בקבוצת "ידידי סוריה" הסכימו גם להגדיל באופן מאסיבי את הסיוע למורדים נגד משטרו של אסד וכן לספק להם ציוד תקשורת.

הילרי קלינטון בועידה. רויטרס
"כל מדינה שמיוצגת כאן בוועידה צריכה להבהיר במהרה לרוסיה וסין כי הן ישלמו מחיר על כך שהן חוסמות את תהליך העברת השלטון בסוריה". קלינטון/רויטרס

בפתיחת הוועידה קראה המועצה הלאומית הסורית - גוף האופוזיציה הסורי המרכזי - לנציגי העולם להטיל "מרחב אווירי אסור בטיסה" מעל סוריה - בדומה לזה שהוטל על לוב לפני הפעולה הצבאית של נאט"ו.

בוועידה לקחו חלק שרי חוץ רבים, בהם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון, וכן בכירים דיפלומטים נוספים. בנאומה, האיצה קלינטון במעצמות המערב להפעיל לחץ על רוסיה וסין, התומכות במשטרו של אסד. "אני לא חושבת שרוסיה וסין מאמינות שהן משלמות מחיר כלשהו על תמיכתן באסד", אמרה קלינטון בוועידה. "הדרך היחידה שהעובדה הזו תשתנה, היא אם כל מדינה שמיוצגת כאן בוועידה, תבהיר במהרה לרוסיה וסין כי הן ישלמו מחיר על כך שהן חוסמות את תהליך העברת השלטון בסוריה, וכי הדבר הזה לא נסבל עוד".

ועידת "ידידי סוריה" בפריז, יולי 2012. רויטרס
קלינטון האיצה במעצמות המערב להפעיל לחץ על רוסיה וסין. ועידת "ידידי סוריה" בפריז/רויטרס

נשיא צרפת: "אסד חייב ללכת"

בין היתר, נאם בוועידה נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. הוא קרא להקשיח את הסנקציות נגד משטרו של אסד, ולחזק את התמיכה בכוחות המורדים בו. "אסד חייב ללכת", אמר הולנד שהוסיף: "זהו אינטרס סורי, זהו אינטרס של שכנותיה, וזהו אינטרס של כל מי שרוצה שלום באזור". הנשיא הצרפתי אמר עוד כי הוא מצפה שהמשתתפים בשיחות יגיעו להסכמה על מתווה לסיוע הומניטרי למדינה.

הנשיא הצרפתי הוסיף ואמר כי על מדינות העולם חלה חובה "לשמור על עתיד העולם ולהבטיח ביטחון ויציבות באזור". הוא סיפר כי ארצו - ביחד עם מדינות אירופאיות נוספות - נקטו בסנקציות "חשובות" נגד המשטר הסורי וטען כי אחת ממטרות הכינוס היא לעודד את מועצת הביטחון לקבל החלטה לתמוך בתכניתו של קופי אנאן ליציאה מהמשבר. "זו התכנית הטובה ביותר להפסקת האלימות", אמר.

שר החוץ של בריטניה, וויליאם הייג, אמר כי הפגישה הנוכחית הייתה הגדולה ביותר של "ידידי סוריה" וקרא לנציגים שהשתתפו בה לתמוך ביישום עבודתו של שליח האו"ם לסוריה, קופי אנאן. לדבריו, על המדינות לתמוך בהקמת ממשלת מעבר בסוריה, "ולתמוך בנו, מדינות כמו בריטניה, במועצת הביטחון של האו"ם, שיציעו פתרונות בשבועות הקרובים, כדי להבטיח שזה יקרה".

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully