וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו יציע גיוס חרדים וערבים; "המשתמט לא יקבל כמו המשרת"

פנחס וולף

4.7.2012 / 20:17

"המצב שהיה לא יכול להימשך. החרדים חייבים להשתלב בשירות צבאי, וערביי ישראל בשירות האזרחי", אמר ראש הממשלה לגורמים בסביבתו. "אנחנו עומדים בפני שינוי היסטורי"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

החרדים מתנגדים, מופז מאיים בפרישה מהקואליציה, אבל ראש הממשלה משוכנע – "אנו עומדים בפני שינוי היסטורי בחברה הישראלית". שעות ספורות לאחר שוועדת פלסנר הגישה את המלצותיה לגיבוש חלופה לחוק טל, בכך שקראה להטיל סנקציות אישיות על תלמידי ישיבות שישתמטו מצה"ל, אמר הערב (רביעי) נתניהו לגורמים בסביבתו כי בכוונתו להביא לכנסת הצעת חוק משולבת לגיוס ערבים וחרדים כאחד, שניתן יהיה ליישמה בפועל.

ישיבת סיעת הליכוד במשרד רוה"מ ,יוני 2012. עומר מירון
"עומדים בפני שינוי היסטורי". ראש הממשלה נתניהו/עומר מירון

"המצב שהיה לא יכול להימשך", אמר עוד ראש הממשלה למקורביו, "החרדים חייבים להשתלב בשירות צבאי וערביי ישראל חייבים להשתלב גם בשירות האזרחי. ההמלצות שנמסרו היום כוללות עקרונות חשובים בכיוון הזה, אך דרושה התייחסות יותר יסודית לשילוב הערבים בשירות האזרחי". נתניהו אמר כי הוא "נחוש להביא לגידול דרמטי בשיעור ההשתפות בנטל של חרדים וערבים. לא נאפשר עוד מצב שלאלה שלא משרתים יהיה מעמד זהה לאלה שמשרתים. המשתמט לא יקבל כמו המשרת".

נתניהו ייפגש עם ראשי מפלגות הקואליציה

מחר יתחיל נתניהו להיפגש עם ראשי מפלגות הקואליציה, כדי לגבש את פרטי הצעת החוק. ההערכה היא שהמהלך של נתניהו מתואם גם עם המפלגות החרדיות, ולכן הוא מעריך כי הדבר לא יעורר משבר קואליציוני.

מוקדם יותר היום הגיש ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) את המלצות הוועדה בראשותו, שממנה פרשו כבר כמה נציגים, ובין היתר המליץ להטיל קנס התחלתי בגובה של 7,500 למשתמטים, שיגדל במאה שקלים על כל יום נוסף של השתמטות, ביטול מלגת "כולל" בגובה של 850 שקלים לחודש, ופתיחת מסלולי גיוס נוספים לחרדים. ההמלצות הוצגו לציבור, לאחר חודש עבודה בו נערכו 14 ישיבות עומק בנושא. בנוסף, חוברה הצעת חוק אותה ניסח סהר פינטו, היועץ המשפטי של ועדת פלסנר.

המשנה לראש הממשלה, שאול מופז, אמר כי "הודעת ראש הממשלה על פיזור הוועדה נעשתה בדרך חד צדדית תוך הפרה של ההסכם הקואליציוני", הכריז יו"ר קדימה, שאול מופז. מופז פירט את המלצות ועדת פלסנר ואמר כי מדובר ביעדי גיוס הולכים וגדלים במטרה להביא את רוב המגזר החרדי לגיוס לצה"ל או לשירות אזרחי, תוך מתן אחריות אישית ואחריות מוסדית וקהילתית. "לא מדובר בעוד החלטה - הצבנו יעד הכרחי. אני משרת למעלה מ-40 שנה בשדה הביטחוני. זוהי החלטה גורלית. אני מצפה מראש הממשלה לאמץ את עקרונות הוועדה".

עוד בנושא
המלצות: 1,500 פטורים לחרדים, סנקציות למשתמטים
החרדים על דו”ח פלסנר: ”גיבוב של רוע ורשעות”
ועדת פלסנר - חוליה נוספת בתולדות השוויון בנטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully