וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיל הים נערכים לסגר ימי של חיזבאללה על ישראל

1.7.2012 / 20:31

לדברי קצין בכיר, החיל נערך לעימות בצפון, ולאפשרות שחיזבאללה ינסה לפגוע בספינות סוחר ולמנוע מהן להגיע לנמלים. איום נוסף: זליגת טילים הנחשבים לאימת ציי המערב מסוריה

בחיל הים נערכים לעימות צבאי אפשרי בצפון מול חיזבאללה, כשהחשש הוא איום טילים על המים הטריטוריאליים של ישראל: לדברי קצין בכיר בחיל, נסראללה ישתמש בטילים כדי להטיל סגר על מדינת ישראל. "אני לא בטוח שעם ישראל מבין מה המשמעות ל-99% מהייבוא לישראל, המגיע מהים. האסימון של המשמעות לא נפל. זה קריטי למדינת ישראל", ציין הקצין.

ספינות טילים מדגם סער של חיל הים. AP
על פי ההערכה בחיל הים, ינסו פעילי חיזבאללה לשגר טילים לטווחים של 30 מיילים מחופי לבנון לעבר ספינות סוחר/AP

על פי ההערכה בחיל הים, ינסו פעילי חיזבאללה לשגר טילים לטווחים של 30 מיילים מחופי לבנון לעבר ספינות סוחר, ולא בהכרח לעבר ספינות טילים של חיל הים. בכך, ינסה חיזבאללה להבריח את ספינות הסוחר מחופי ישראל. על פי הערכת הקצין הבכיר, "מדובר במשמעות כלכלית כבדה, כולל משמעות תפקודית, לרמה הביטחונית-לאומית. המשימה העיקרית שלנו היא להתמודד עם האיום הזה".

"לנסראללה לא אכפת מטוהר הנשק"

חשש עיקרי נוסף הוא מכך שאמצעי לחימה "שוברי איזון" עלולים לעבור ממחסני הנשק של הצבא הסורי לידי חיזבאללה, ולאיים על המים הטריטוריאליים של ישראל. קצין בכיר בחיל הים אמר לוואלה! חדשות, בנוגע למכלול האיומים בזירה הימית: "אנחנו עוקבים בדריכות אחרי מה שקורה בסוריה ואם נדרש להגיב, נגיב למה שיש".

בין היתר, ההערכה נסמכת על מספר אירועים מדאיגים: לפני מספר חודשים, חשף הצבא הסורי את "היחונט", טיל על-קולי מתוצרת רוסיה, המשוגר לעבר מטרות ימיות ונחשב לאימת ציי המערב. כמו כן, כזכור, במלחמת לבנון השנייה, שיגר חיזבאללה שני טילי חוף-ים מסוג C-802, מתוצרת אירן, לעבר ספינת הטילים אח"י חנית. אחד הטילים פגע בספינת סוחר זרה, והשנייה פגעה באח"י חנית, וגרם למותם של ארבעה חיילים ולנזק כבד, שכמעט והביא לטביעת הספינה.

בתוך כך, הקצין הבכיר נשאל במה חיל הים של שנת 2012 טוב יותר מחיל הים של שנת 2006, וענה כי "קודם כל, המערכות עובדות (במלחמת לבנון השנייה מפקד מערכות ההגנה של אח"י חנית לא הפעיל אותן, א"ב). משימת ההגנה בים היא משימה בסיסית, שרק חיל הים יכול לה ונמדד עליה. נסראללה מסוגל לשגר טילים לאזור מפרץ חיפה או לאזור אסדות הגז, ומאחר שלא אכפת לו מטוהר הנשק - כמו כל ארגון גרילה - הוא עלול לפגוע באזרחים ובספינות סוחר".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully