וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: אחרי 20 שנה - נעצר חשוד ברצח משורר כורדי

מוסא אנטר, "הדוד מוסא" כפי שכונה בפי כל, נודע בשל היצירה הפוליטית שלו, ואף ריצה מאסר ארוך בשל פעילותו למען המיעוט הכורדי. סוף סוף נעצר חשוד, ואולי יבוא הסוף לפרשה

אחרי 20 שנה, האם הגיע הסוף לתעלומה? התקשורת הטורקית דיווחה אתמול (שישי) כי המשטרה עצרה השבוע בדרום מזרח המדינה חשוד ברצח הסופר הכורדי ופעיל זכויות הכורדים מוסא אנטר, שאירע בשנת 1992. לצד אנטר נפצע באורח קשה בהתנקשות גם סופר נוסף, אורהן מירוגלו.

אנטר, או בכינוי שדבק בו - "הדוד מוסא", נולד ב-1920, ונודע ברחבי טורקיה בשל היצירה הפוליטית שלו. על פואמה אחת שכתב בשפה הכורדית הוא הועמד למשפט ונכלא, ופעם נוספת ב-1980, גם כן בשל יצירתו. בסך הכל בילה כ-11 וחצי שנים בין כותלי בית הסוהר הטורקי.

יום אחד, ה-20 בספטמבר 1992, הוא נורה למוות על ידי אדם שהציג את עצמו בפניו כמתווך קרקעות, במלון בו נועדו אנטר וחברו מירוגלו. הוא הזמין אותם לבוא עמו במונית, אולם אנטר החל לחשוד ועצר את המונית. לאחר שזו המשיכה בדרכה, על פי החשד, ירה בשניהם אותו האיש.

החשוד ברצח, חמיט יילדרים, זוהה על ידי סוכן משטרתי, ולאחר מכן גם על ידי הסופר שנפצע והחלים, מירוגלו. "ראיתי אותו לזמן קצר אז, אבל התמונה שנשארה בראשי בזיכרון האפל של אותו הלילה דומה מאוד לאדם הזה. זה כנראה האדם שירה במוסא אנטר ובי", הוא אמר. מנגד, ראש המשטרה המקומית הבהיר כי הוא אינו מסתפק במציאת החשוד ברצח: "לא צריך רק להעמיד לדין את המתנקש, אלא גם לחקור מחדש - מי ירה במוסא אנטר ומדוע?".

מעבר להתרגשות שהדבר מעורר בציבור, בין היתר על רקע המתיחות הנצחית בין המיעוט הכורדי לטורקים במדינה, יש למעצר גם משמעות משפטית - התיק צפוי היה להתיישן בעוד שלושה חודשים, במלאת 20 שנה לרצח, אולם כעת, תקופת ההתיישנות על התיק הוארכה מחדש וכעת עשר שנים נוספות יכולות לעבור עד להכרעה בתיק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully