וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי נווטות סיימו קורס טיס: מתאגרפת ודוגמנית

בוגרי קורס טיס 164 הפכו לטייסי חיל האוויר הישראלי. בין המסיימים: שתי נשים שהפכו לנווטות. רוב הבוגרים הם עירוניים, תושבי מרכז הארץ

שלוש שנים מפרכות, 1095 ימים, הסתיימו. בוגרי קורס-טיס של קיץ 2012 קיבלו את הכנפיים.

אז מי הם בוגרי קורס הטיס?

רוב הבוגרים הם בני 21 והמבוגר ביותר הוא בן 25.. בקורס הטיס הנוכחי יש רוב עירוני. 65% מהבוגרים גדלו בעיר, אחוז כפול מבוגרי קורס-הטיס הקודם. 14% הגיעו מיישובים קהילתיים, 9% באו ממועצות מקומיות, ואילו המושבים והקיבוצים שלחו כל אחד 6%. שלושה בוגרים מתגוררים בשוהם. 79% מפרחי הטיס מגדירים עצמם כחילוניים, 12% כמסורתיים ו-9% דתיים.

בין פרחי הטיס נמצאות גם שתי נשים - סגן מאיה בת ה-23, משוהם, שתשובץ כנווטת תובלה וסגן א' מעפולה, שהספיקה ללמוד לתואר ראשון במכללת עמק יזרעאל לפני הגיוס ולסיים בהצטיינות יתרה ובמקביל היא השתתפה בצעירותה בקמפיינים של דוגמנות וצעדה על המסלול. כעת היא נווטת קרב.

בין המסיימים נמצא גם סגן אביב, בן 24, שחלם להיות טייס מאז שהיה ילד קטן. בעיה רפואית הובילה אותו להתגייס במקום זאת ליחידת 669, אבל אחרי שלוש שנים של הזנקות וחילוצים, הוא החליט לנסות להגשים את החלום והצליח להפוך לטייס.

באתר חיל האויר מספרים כי פרח הטיס הצפוני ביותר מתגורר ביישוב רקפת בגליל. את הדרך הארוכה לבסיס חצרים הוא עושה לצד 23% מהבוגרים האחרים המגיעים מצפון הארץ. לעומתו, פרח הטיס הדרומי ביותר מתגורר באילת, ואיתו בדרום עוד 15% מהבוגרים. רוב הבוגרים, 62%, מתגוררים במרכז.

קורס 164 יכול להקים את להקת חיל-האוויר הבאה. בין בוגרי הקורס יש גיטריסט, סקסופוניסט, פסנתרן ונגן חלילית. יחד עם זאת, מדובר בקורס ספורטיבי במיוחד. שלושה שחקני טניס, שחקן הוקי קרח שייצג את נבחרת ישראל באליפות העולם ונווטת קרב שכיהנה במשך עשר שנים כאלופת הארץ באגרוף קיבלו כנפיים.

פרחי הטיס הגיעו מכל קצוות העולם: בריטניה, רוסיה וארצות הברית. 12% מהבוגרים כלל לא נולדו בארץ, ואילו אחרים התגוררו בחו"ל לתקופה מסוימת - שניים מהם אפילו גרו באותה שכונה במרילנד בארצות הברית.

  • עוד באותו נושא:
  • קורס טיס
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully