וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נחישות ורגישות? באולפנה דרשו "סבלים יהודים בלבד"

יהושע בריינר

27.6.2012 / 10:31

במסגרת ההסכם לפינוי מרצון של השכונה, סבלים יהודים הועסקו בפינוי, ולא פועלים ערבים. חלקם גויסו למשימה ממש בימים האחרונים. המפונים: "לא גזענות, רגישות לפינוי"

עשרות סבלים ששכר משרד הביטחון הגיעו אתמול (שלישי) לסייע לתושבי גבעת האולפנה בפינוי בתיהם, אולם דבר אחד אפיין את כולם - הלאומיות שלהם. לוואלה! חדשות נודע כי כחלק מההסכם לפינוי מרצון של 33 המשפחות בשכונת האולפנה, ביקשו תושבי בית אל כי אלה שיפנו בפועל את חפציהם האישיים ויבואו עימם במגע יהיו יהודים בלבד - ולא פועלים ערבים. ואכן, כלל הפועלים שסייעו במלאכת אריזת החפצים, העמסתם והעברתם אל אתר הקרווילות שהוקם עבור המשפחות היו יהודים, כשחלקם גוייסו רק בימים האחרונים לצורך המשימה.

פינוי שכונת בית האולפנה בבית אל , יוני 2012. דרור עינב
יש לציין כי במהלך כל היום שיבחו תושבי השכונה את מלאכתם של הפועלים ואמרו כי התנהלו בצורה מעוררת כבוד. פינוי בית בשכונה, אתמול/דרור עינב

את הדרישה הסבירו התושבים בטעמי רגישות לאור הקושי בפינוי. "לא מדובר בגזענות אלא ברגישות לכל נושא הפינוי", סיפר אחד התושבים, "ביום כזה עדיף שמי שמתעסק בפינוי הדירות בפועל יהיה יהודי ולא מישהו מלאום אחר, בין אם הוא ערבי או סודני".

משרד הביטחון: "הציוות - ללא קשר לדת"

כאמור, חלק מהסבלים שעבדו במרץ בבתי התושבים סיפרו כי גויסו ממש בימים האחרונים לאחר שהוצע להם שכר שנע בין 50 ל-80 שקלים לשעה. יש לציין כי במהלך כל היום, שיבחו תושבי השכונה את מלאכתם של הפועלים ואמרו כי התנהלו בצורה מעוררת כבוד, על אף המתיחות הרבה הכרוכה בפינוי המבנים.

אחד התושבים סיפר כי נושא זהות הסבלים עלה לאחר שבפינוי שנערך במגרון ובמאחז גבעה 18 שבקרית ארבע, הועסקו ערבים-ישראלים במלאכת פינוי החפצים האישיים, מה שהוסיף למתיחות בזמן הפינוי. בנוסף, אף עלו טענות כי הפועלים לא התייחסו בכבוד הראוי לחפצים האישיים ואף גנבו חלק מהם. הראל כהן, דובר השכונה, הגיב לדברים ואמר כי "גם אם לממשלה היו שיקולי רגישות מקומיים כאלה ואחרים, הם לא יצליחו לחפות על העוולה הנוראה והצער העצום שהיא הביאה על רבבות בתים בישראל, שאבלים על מה שנעשה בשכונת האולפנה".

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה כי "האנשים צוותו לפי מידת התאמתם למשימה ללא קשר למוצאם או דתם".

כזכור, אתמול הושלם חלקו הראשון של הפינוי כאשר מחר צפוי להתנהל חלקו השני והאחרון, כשבסופו כלל 33 המשפחות ישכנו בשכונת הקרווילות החדשה שממשיכה להיבנות. על פי התכנון, מיד לאחר הוצאת כלל הדיירים, המקום עצמו ייאטם על ידי משרד הביטחון עד להתחלת עבודות הניסור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully