וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: עימותים בין פעילי ימין לתושבי גבעת האולפנה

יהושע בריינר

27.6.2012 / 0:01

פעילי ימין המתנגדים להסכם פלשו לדירות שפונו בבית אל, וגורשו על ידי תושבי השכונה. לטענתם, הופעלה נגדם אלימות, אך התושבים מכחישים. "מחר נשוב בכוחות מתוגברים"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכה: יותם בן-דוד)

כעשרה פעילי ימין, מרביתם מנוער הגבעות אשר מתנגדים בתוקף לפינוי המוסכם בבית אל, פלשו אמש (שלישי) לאחת מהדירות שפונו הבוקר בגבעת האולפנה. תחילה הם הודיעו כי יסרבו להתפנות מהמקום, אך לבסוף הם עזבו את המקום ללא התערבות כוחות הביטחון, לאחר שתושבי השכונה שטרם פונו דרשו מהם לעזוב. מדובר בפעילים אשר מתנגדים להסכם אליו הגיע הרב זלמן ברוך מלמד עם נציגי משרד הביטחון. מלמד עצמו אף הורה לתלמידיו וכן הוציא הודעה לבני הנוער ולפעילים ובו קרא להם להימנע מאלימות ומהתנגדות בכוח. פעילים ממאחזים באזור יצאו נגד מלמד ואמרו כי אסור לעזוב את השכונה בהסכמה והם אינם סרים למרות הרב.

במקום התפתחו עימותים בין התושבים לבין הפעילים שבסיומם ננעלה הדירה ופעילי הימין הוצאו מהבניין. בשכונה כינו את פעילי הימין "פרחחים".

לטענת הפעילים, הופעלה נגדם אלימות קשה של תושבים מבית אל. "הממלכתיים צבועים. כלפי השמאל הן מתייחסים באהבת ישראל אבל איתנו הם מתעמתים כאילו אנחנו האויבים שלהם", אמר אחד הפעילים. מנגד, תושבי השכונה מכחישים את הטענות.

גורמים בימין שאינם מסכימים עם ההסדר בין נציגי שכונת האולפנה לבין משרד הביטחון הוסיפו כי "התנהגותם של תושבי שכונת האולפנה הינה התנהגות מחפירה. הם גיבורים על הילדים הללו שנתנו את הנשמה ומסרו את הנפש, כשאותם עסקני אולפנה קראו להם והיו זקוקים להם אבל כעת, כשסגרו דיל על הבתים שלהם על חשבון ארץ ישראל, הם זורקים אותם ומתנהגים כלפיהם באלימות".

פינוי שכונת בית האולפנה בבית אל , יוני 2012. דרור עינב
הפינוי בבית אל/דרור עינב

"זה הבית שלנו ואנחנו נחליט איך ננהג בו", אמרו תושבי השכונה לפעילי הימין ודרשו מהם לעזוב את המקום. אחד מהפעילים אמר לוואלה! חדשות כי אסור לעשות הסכמים על הארץ: "הבוקר הם נטשו את הבתים אבל אנחנו לא מתכוונים לנטוש אותם, חד משמעית. אין הסכמים על ארץ ישראל והיא לא עניין למשא ומתן".

"אנחנו לא מתכוונים לוותר על ארץ ישראל תמורת שום עיסקה נדל"נית", הוסיף אחד הפעילים, שציין כי מחר הם מתכוונים לשוב בכוחות מתוגברים, "אנחנו לא מוכרים את הארץ".

דובר השכונה, הראל כהן, שאף כונה "בהמה" על ידי אחד הפעילים, אמר בתגובה לתקרית כי "בכל ציבור יש שולי שוליים כמו אלכוהוליסטים ומסוממים. אצלנו הכי פחות. בתקרית מדובר בעיקר בצעיר אחד שגידף את תושבי השכונה. הדעה הרווחת בשכונה הינה שהוא פרובוקטור של השב"כ כדמותו של אבישי רביב".

מוקדם יותר אמש, משרד הביטחון השלים את פינוין של 15 משפחות מהשכונה, והן הועברו אל אתר הקרווילות שנבנה עבורן בבסיס חטיבת בנימין הסמוך.

המשפחות שפונו היום הן הקטנות יותר בשכונה, והקרווילות שלהן חוברו לתשתיות בסיסיות. 18 משפחות נוספות עתידות להתפנות ביום חמישי הקרוב, ובכך יושלם פינוי כלל תושבי השכונה, 33 משפחות בסך הכל. סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, אמר לוואלה! חדשות כי "עובדי המשרד ימשיכו להשקיע כל מאמץ על מנת לסייע למשפחות להיקלט בצורה מהירה במשכנם הזמני והחדש".
(עדכון ראשון: 22:20)
לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

עוד בנושא
ללא התנגדות: הושלם פינוי 15 משפחות מגבעת האולפנה
החל פינוי גבעת האולפנה: "עוד נשוב לכאן"
יממה לפינוי האולפנה: השכונה החדשה לא חוברה למים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully