וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית משפט בגרמניה קבע: ברית מילה אינה חוקית

על פי הפסיקה חסרת התקדים, המילה גורמת לנזק גופני חמור, והזכות לחופש הדת אינה עולה על זכות הילד לשלמות גופו. הקהילה היהודית בגרמניה: "התערבות דרמטית וחסרת תקדים"

בית משפט בגרמניה קבע היום (שלישי) בפסיקה חסרת תקדים כי עריכת ברית מילה לילדים צעירים מטעמים דתיים עומדת בניגוד לזכויותיהם, וכי מדובר בהליך בלתי חוקי. על פי פסק הדין של בית המשפט המחוזי בקלן, שבמזרח גרמניה, המילה גורמת לנזק גופני חמור, ו"הזכות הבסיסית של הילד לשלמות גופו עולה בחשיבותה על זכויות ההורים". עוד קבע בית המשפט כי "חופש הדת של ההורים, וזכותם לחנך את ילדם לא ייפגע באופן שאינו מתקבל על הדעת אם הם יחויבו לחכות עד שילדם יוכל להחליט בעצמו לעבור ברית מילה".

ההחלטה התקבלה בעקבות תביעה שהוגשה נגד רופא בקלן, אשר מל ילד מוסלמי בן ארבע, לבקשת הוריו. כמה ימים לאחר הניתוח, הוא פונה לבית החולים בשל דימום כבד. בעקבות מקרה זה, הגישה הפרקליטות כתב אישום נגד הרופא בגין גרימת נזק גופני חמור. הרופא זוכה בערכאה נמוכה יותר, אשר הכריעה כי הוא פעל במסגרת החוק בשל העבודה שההורים נתנו את הסכמתם להליך.

מילה מסיבות רפואיות - חוקית

בערעור שהוגש, בית המשפט האזורי זיכה גם כן את הרופא, אולם מסיבות אחרות – הרופא הינו חף מפשע משום שקיים יותר מדי בלבול סביב סוגיית המילה. עם זאת, בית המשפט יצא נגד זכות ההורים לבצע את הניתוח המסורתי בילדים קטנים. "גופו של ילד משתנה באופן בלתי הפיך כתוצאה מהמילה", קבע בית המשפט, "שינוי זה עומד בסתירה עם האינטרסים של הילד להחליט מאוחר יותר בנוגע לאמונתו הדתית".

ההחלטה עוררה סערה גדולה בקרב הקהילה היהודית בגרמניה. ראש הוועד היהודי המרכזי, דיטר גרומן, אמר כי הפסיקה מהווה "התערבות דרמטית וחסרת תקדים בזכותן של קהילות דתיות להגדרה עצמית". לדבריו, מדובר בפעולה מזעזעת וחסרת רגישות. "מילת בנים שזה עתה נולדו מהווה חלק קבוע בדת היהודית אותה מקיימים ברחבי העולם מזה מאות שנים. מכבדים זכות זו בכל מדינה בעולם".

על פי נתוני ארגון הבריאות העולמי, אחד מתוך כל שלושה זכרים מתחת לגיל 15 עובר מילה. במדינות מסוימות, ההליך מתבצע פעמים רבות מסיבות של היגיינה ובריאות. בגרמניה, אלפי בנים עוברים את הניתוח בכל שנה, בפרט בקהילה היהודית ובקהילה המוסלמית. יש לציין כי בית המשפט קבע כי מילה מסיבות רפואיות אינה בלתי חוקית.

לקריאה נוספת
ארה"ב: נחתם צו המונע סופית את איסור ברית המילה
יהודי סן פרנסיסקו זועמים: יוזמה לאסור מילה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully