וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסימני הקיץ? מאהל מחאה חברתית הוקם בתל אביב

למעלה מ-20 אוהלים הוקמו בגן שבפינת הרחובות ארלוזורוב ודרך נמיר בתל אביב - באישור העירייה. סתיו שפיר: "אנחנו לא מתכוונים לשתוק, הם רוצים עכשיו להשתיק אותנו בכוח"

אחרי מעצרה של דפני ליף ביום שישי האחרון וההפגנה האלימה במוצאי שבת, הערב (שלישי) הוקם, באישור מאהל מחאה חברתית בגן וולובסקי שבצומת הרחובות ארלוזורוב ודרך נמיר בתל אביב. המאהל המונה למעלה מ-20 אוהלים – סמל המחאה החברתית – הוקם מול "מאהל הפראיירים" שהוקם הבוקר כחלק מהמחאה הדורשת שירות שווה לכל. יוזמי הקמת המאהל הם פעילי המחאה תמיר חג'ג', שחר עבוד, יו"ר אגודת הסטודנטים של בית ברל, וגד הרן, מארגון הקואליציה החברתית. בתוך כך, כמה עשרות בני אדם הפגינו מוקדם יותר היום מול בניין עיריית תל אביב נגד השימוש לדבריהם באלימות בדיכוי ההפגנה במוצאי שבת האחרונה בעיר.

המחאה החברתית חוזרת? כותרות אחרונות:
המפכ"ל: "מחאה? מסכת מתוכננת של הפרת חוק"
הפגנת המחאה החברתית: חלונות סניפי בנקים נופצו
דפני ליף בגבס: שוחחרה ממעצר ומיהרה לבית החולים
דפני ליף נעצרה בניסיון לחדש המחאה ברוטשילד

מאהל מחאה חברתית בגן וולובסקי. יותם רונן
המאהל בגן וולובסקי, אחר הצהריים/יותם רונן

במקביל, סתיו שפיר, אחת ממובילות המחאה בקיץ שעבר נאמה הערב בכנס באוניברסיטת חיפה והדגישה כי למרות דיכוי ההפגנה, אין בכוונת ראשי המחאה להפסיק. "היינו עסוקים ופעלנו בכל רחבי הארץ גם בחודשי החורף, וכשרואים שאנחנו לא מתכוונים לשתוק, הם רוצים עכשיו להשתיק אותנו בכוח", אמרה שפיר.

מאהל מחאה חברתית בגן וולובסקי. יותם רונן
מאהל מחאה חברתית בגן וולובסקי/יותם רונן

לגבי האירועים של השבוע האחרון אמרה: "מה שראינו השבוע היה פרץ ספונטני של מחאה, כשהפעם זה היה לא רק על המציאות החברתית אלא אפילו על הזכות הבסיסית שלנו למחות, על מהי דמוקרטיה. אני מייצגת דור שהלך והתגייס ותרם ועשה את כל מה שביקשו ממנו, ובזמן שהוא תרם גנבו לו את המדינה. ואפילו לא שאלו אותו אם זה בסדר – אם זה בסדר לקצץ בחינוך או בבריאות, אם זה בסדר להפריט את שירותי הרווחה. הפוליטיקאים שברו את החוזה אתנו – אנחנו עמדנו בצד שלנו בהסכם, אבל אז בא השלטון ואמר – זה שלנו", ציינה. שנשאלה לגבי הפעולות העתידיות של תנועת המחאה אמרה שפיר כי המטרה שלהם היא להמשיך ולפעול בכל רחבי הארץ ולעודד ולעורר עוד ועוד אנשים לקחת אחריות ולבצע שינויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully