וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי האולפנה בעיצומו, משפחות הגיעו לשכונה החדשה

יהושע בריינר

26.6.2012 / 12:19

חלק מהמשפחות כבר נכנסו לבתיהן החדשים, כשבמקביל מבוצעות במקום מספר עבודות תשתית. עד סוף היום אמורות כל 15 המשפחות להגיע לשכונה החדשה, היתר יפונו ביום חמישי

שידור חי מהשכונה החדשה בבית אל

LIVE

(צילום: טל אנגלנדר)

פינוי בתי גבעת האולפנה החל הבוקר (שלישי) ללא אירועים מיוחדים והמשפחות כבר החלו להגיע למשכנן החדש. שתיים מהמשפחות שפונו הבוקר נכנסו כבר לבתיהן החדשים, בשכונת הקרווילות בבסיס חטיבת בנימין הסמוך לבית אל. במקום עדיין מתנהלות עבודות תשתית לקליטת כלל המשפחות, כאשר לדברי משרד הביטחון יעברו לשכונה החדשה 15 משפחות עד סוף היום, והיתר יעברו ביום חמישי.

סמנכ"ל משרד הביטחון בצלאל טרייבר, הנוכח במקום, אמר לוואלה! חדשות כי "אנחנו עובדים פה מסביב לשעון במטרה להביא את המקום הזה להיות ראוי לתושבים להתמקם בו. מיד עם יציאתם מבתי האולפנה. הפעולה נעשית בהיקף גדול מאוד של פועלים וספקים, אתמול עבדו פה מעל 200 איש בבת אחת עם הרבה מאוד טרקטורים. בסופו של דבר זה אתר שיש בו תשתיות ראויות ומבנים ראויים למגורים". לדבריו, "אנחנו כמשרד הביטחון נעשה כל מאמץ לבצע העברה של המשפחות בשקט, בצנעה, בסיוע הדדי עם הרבה עובדי משרד הביטחון. כל משפחה מלווה עד גמר ההיערכות שלה, בין אם היום או מחר, כך נהגנו הפעם וכך ננהג גם בעתיד. חמשת המבנים ייאטמו במהלך הימים הבאים ועל פי ההנחיות".

הקרווילות בשכונה החדשה של מפוני האולפנה, יוני 2012. דרור עינב
המשפחות בשכונה החדשה, היום/דרור עינב

בעקבות החלטת בג"ץ ולאחר דחיית הצעת "חוק ההסדרה", החל הבוקר פינוי 15 מתוך 33 המשפחות המתגוררות בחמשת המבנים בשכונת גבעת האולפנה, בהתנחלות בית אל. למרות החשש הגדול שהפינוי יגרור התנגדות מצד המשפחות ועימותים בינן לבין גורמי הביטחון, המשפחות צפויות להתפנות בשקט ומבלי להיכנס למאבקים אלימים עם הכוחות המפנים.

"היום אנו עומדים לחנוך שכונה חדשה בבית אל", אמר הרב של בית אל, זלמן ברוך מלמד. לדבריו, "לפני חודשיים אמרו שחלק מהמחנה הצבאי יינתן להרחבת היישוב, וזה נשמע דמיוני. היום נחנוך שכונה שהיא גדולה פי שלושה מהשכונה הזו". הרב מלמד אמר כי "איני ממעיט בערך הצער ועוגמת הנפש מהחלטת בג"ץ, שהיא בעינינו מרושעת ומקולקלת - להרוס בתים שנבנו ושישבו בהם אנשים במשך שנים, אך אנו מלאי אמונה שכל גזירה יכולה להתהפך לטובה. עוד נחזור לבתים האלה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פינוי שכונת האולפנה בבית אל, 26 ביוני 2012. דרור עינב
פינוי בתי האולפנה בבית אל, הבוקר/דרור עינב

"מי שדיבר על כך שאנו מפונים מרצון - טעה", אמר הרב מלמד". אנו מגורשים בעל כורחנו, אבל אנחנו מאמינים שעוד נשוב לכאן ולשאר היישובים שחושבים לפנות".

דידי דיקשטיין, אחד התושבים שפונו מבתיהם, אמר בקול רועד כי "איננו אנשי התנגדות, אך אנו מפונים כאן באונס, לא מרצון". לדבריו, לביתו באו שרים וחברי כנסת, שהבטיחו שהבתים יישארו. "לצערנו, אי אפשר להאמין לפוליטיקאים", אמר. דיקשטיין, שאיבד את הוריו ואחיו בפיגוע ירי, אמר כי "הוריי תמיד חינכו אותי ואת אחיי ליישוב הארץ, וברגעים הקשים האלה אני מרגיש שהם איתנו".

תושב נוסף, ברוך קוטאי, אמר כי "זה יום שחור למדינה, אך גם יום שמסמן לא רק את הריסת השכונה - אלא את התחלת הבנייה של השכונה החדשה". לדבריו, לתושבי בית אל "אין דבר נגד שכניהם", והם רוצים לחיות עמם בשלום".

פינוי גבעת האולפנה - כותרות אחרונות
החל פינוי גבעת האולפנה: "עוד נשוב לכאן"
יממה לפינוי האולפנה: השכונה החדשה לא חוברה למים
משפחות מגבעת האולפנה: לא נתפנה מרצון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully