וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגברת הראשונה של מצרים היא בכלל "אום-אחמד"

ניר יהב

25.6.2012 / 14:37

נגלא מחמוד, רעייתו של נשיא מצרים מוחמד מורסי, מבקשת להתנער מהתואר המלכותי שהוצמד לסוזן מובארק. הפעילה המוסלמית הבכירה חונכה בלוס אנג'לס, ולא נלהבת מהמעבר לארמון

נשיא מצרים הנבחר, ד"ר מוחמד מורסי, הפך אמש (ראשון) לאחד האנשים המוכרים ביותר במצרים ובעולם כולו, בעקבות ההכרזה על ניצחונו ההיסטורי בבחירות. מי שתיכנס עמו לארמון הנשיאות בקהיר, וייתכן שגם שתשפיע לא מעט על החלטותיו ועל עמדותיו, היא רעייתו, נגלא מורסי. כראוי לאישה דתייה, עוטה נגלא חיג'אב על ראשה ונחשבת מאמינה מוסלמית אדוקה.

נגלא מחמוד נולדה בשנת 1962 בקהיר, בשכונת עין שמס. לאחר שסיימה את לימודיה בתיכון, נסעה ללוס אנג'לס, למדה ב"בית הסטודנט המוסלמי" ועבדה כמתורגמנית עבור אמריקאיות נוצריות שהמירו דתן לאיסלם. נגלא היא בת דודו של מוחמד מורסי, אולם הכירה אותו לעומק רק כשבא לבקר את דודו מפעם לפעם, כשהיה סטודנט להנדסה בקהיר.

שלט תעמולה של המועמד לנשיאות מצרים מוחמד מורסי לקראת הסיבוב השני בבחירות, על רקע הפירמידות, מאי 2012. רויטרס
שלט בחירות של מורסי/רויטרס

השניים נישאו בשנת 1979, לאחר שמורסי השלים את התואר השני בהנדסה. לאחר שהתחתנו, טסו לקליפורניה ושם השלים מורסי את הדוקטורט. לבני הזוג חמישה ילדים ושלושה נכדים. נגלא נחשבת לאחת הנשים הפעילות ביותר בתנועת האחים המוסלמים, בעיקר בתחום הצדקה, החינוך והרווחה.

"גם רעייתו של הנשיא משרתת את מצרים"

בריאיון שנערך עמה לאחרונה באחד מעיתוני מצרים, הבהירה נגלא כי היא אינה אוהבת את התואר "הגברת הראשונה" שבו כונתה סוזן מובארק, רעייתו של הנשיא לשעבר. "האיסלם לימד אותנו כי הנשיא הבא הוא בראש ובראשונה משרתם של אזרחי מצרים. משמעות הדבר היא שגם רעייתו משרתת את מצרים, וכל תואר שייכפה עלינו יהיה חייב להיעלם, ולהסתתר בקורות החיים הפוליטיים והחברתיים שלנו".

בשבועות האחרונים הופיעה נגלא מספר פעמים בכנסי בחירות של בעלה, כדי לסייע לו להיבחר לנשיאות. הופעתה הראשונה הייתה ב-11 במאי בכנס בחירות בגיזה, בו השתתפו רק נשים. שם, אמרה שהיא בכלל לא משתוקקת לעבור לגור בארמון הנשיאות בקהיר. וחזרה על דבריה לפיהם היא לא רוצה להתהדר בתואר הרם. "אני מעדיפה שיקראו לי אום-אחמד או 'האחות נגלא'. רק לא 'הגברת הראשונה'", ביקשה.


עוד על הנשיא הנבחר של מצרים
מורסי: נחזק הקשר עם אירן, לייצר איזון אסטרטגי
"הלם ובכי" בקרב מובארק ותומכיו לאחר הבחירות
טור מקהיר: הנשיא ייאלץ לרפא את האומה המדממת

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully