וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יממה לפינוי האולפנה: השכונה החדשה לא חוברה למים

יהושע בריינר

25.6.2012 / 11:11

הבתים החדשים של תושבי השכונה לא מחוברים עדיין לתשתיות בסיסיות. "הבטיחו שלא נעבור אם הבתים לא יהיו מוכנים", אומרים התושבים ומתכוננים: "קשה לארוז 8 שנים ב-5 דקות"

יממה לפני תחילת הפינוי המוסכם של תושבי שכונת האולפנה, ואתר הקראווילות הזמני עדיין לא ערוך לקליטת המפונים: רק הבוקר (שני) הגיעו שש מתוך תשע הקראווילות הגדולות המיועדות למשפחות מרובות ילדים והתשתיות הבסיסיות במקום עדיין לא חוברו אליהן. כך למשל, המבנים הזמניים טרם חוברו למערכות מים ואין בהם ברזים, כביש הגישה למקום טרם נסלל וכמוהו גם תשתיות נוספות שטרם הורכבו. אנשי משרד הביטחון עובדים במרץ על מנת להשלים את הכשרת התשתיות הבסיסיות עד למחר, אולם ספק אם יעמדו בלוח הזמנים, ועדיין לא ברור האם השכונה בכלל תהיה מוכנה לקראת מעברם של 33 המשפחות.

קראוילות  ראשונות בבית אל. הלל מאיר - סוכנות תצפית, אסור להשתמש
"איך נעבור לבית בלי מים זורמים? בלי תשתיות בסיסיות? אני לא רואה איך תוך 24 שעות מספיקים להכין פה את הכל". הקראווילות הראשונות/אסור להשתמש, הלל מאיר - סוכנות תצפית

"אנשי משרד הביטחון אמרו לנו באופן מפורש שאם השכונה לא תהיה מוכנה בטיחותית לא יעבירו אותנו", אומרים בשכונת האולפנה, "איך נעבור לבית בלי מים זורמים? בלי תשתיות בסיסיות? אני לא רואה איך תוך 24 שעות מספיקים להכין פה את הכל". בינתיים, תושבי השכונה הגיעו לאתר עצמו על מנת לבדוק את בתיהם החדשים, הקטנים בעשרות מטרים רבועים מבתיהם הנוכחיים, כשהמרחק בין מבנה למשנהו הוא מטרים ספורים בלבד.

"פשוט לא מסוגלים להמשיך לארוז"

בתוך כך, סמנכ"ל משרד הביטחון, בצלאל טרייבר, נועד הבוקר עם רבה של בית אל, זלמן ברוך מלמד, על מנת לדון עמו במעבר הצפוי מחר, ובמקביל נמשכות ההכנות לקראתו בקרב תושבי השכונה. מיד לאחר תפילה שתתקיים בבוקר בשכונה עם הרב מלמד, צפויות 24 משפחות בעלות מספר קטן של ילדים להתחיל במעבר מסודר לשכונה החדשה. בני המשפחות שעוברות ילבשו חולצה אחידה עם כיתוב נגד הפינוי. כמו כן, על פי ההסדר שנקבע מול הרב מלמד, בפינוי לא יטלו חלק לובשי מדים על מנת שלא להתסיס את האווירה, ועל כן משפחות שאינן מתכוונות להתפנות מרצון יסתייעו באנשי משרד הביטחון שיבואו אל הבתים מחר על מנת לסייע באריזת החפצים האישיים. מדובר במספר משפחות שכבר הודיעו כי לא יעזבו מרצון את השכונה אולם הדגישו כי לא יתנגדו בכוח לפינוי. יתר תשע המשפחות צפויות לעבור עד יום חמישי, זאת עד אשר יורכבו הקראווילות הגדולות.

"התחלתי לארוז אבל זה קשה לנו מאוד", מעיד אבי שמשי, תושב השכונה, "מעבר לכך שהשכונה הזמנית כלל לא ערוכה, אתה לא מצליח לארוז בגלל הקושי הנפשי. אני פשוט לא מסוגל להמשיך ולדעתי אתן לאנשי משרד הביטחון להמשיך מכאן והלאה. המעבר הזה הוא דבר שקשה לנו לחיות איתו ולמרות שמדובר על פינוי מהסכם זה עדיין מעבר שנכפה עלינו וגודל העוול עדיין מורגש היטב. אי אפשר לארוז שמונה שנים בחמש דקות".

לקראת הפינוי, חמישה ארגוני זכויות אדם פנו הבוקר במכתב לראשי מערכת הביטחון בקריאה למנוע פעולות "טרור יהודי" . במכתב, המופנה אל שר הביטחון ואל אלוף פיקוד מרכז, דורשים הארגונים להיערך מראש לפעולות אלימות מצד פעילי ימין קיצוניים כנגד פלסטינים. "חובתה של ישראל להגן על שלומם של הפלסטינים מעוגנת בחוק ובפסיקה", כתבו חמשת הארגונים - "המוקד להגנת הפרט", "יש דין", "בצלם", "האגודה לזכויות האזרח" ו"רבנים למען זכויות אדם" - והוסיפו כי "ניסיון העבר מצביע על כך כי במקרים דומים בהם לא נערכו הכוחות כראוי מתנחלים פגעו בפלסטינים וברכושם. נבקש כי תפעלו למניעת אלימות כלפיהם בפינוי הקרוב".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully