וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור בבנגקוק: אירני יוסגר ממלזיה לתאילנד

כחצי שנה אחרי "תאונת העבודה" שחשפה התארגנות טרור אירנית, קיבלה מלזיה את בקשתה של תאילנד להסגיר אליה את מסעוד סדקאת-זאדה, אחד מחברי ההתארגנות שנמלט אליה ביום האירוע

קרוב לחצי שנה לאחר "תאונת העבודה" ששמה קץ לפעילותה של חוליית טרור אירנית בבנגקוק, קיבל היום (שני) בית משפט במלזיה את בקשתה של תאילנד להסגיר אליה אזרח אירני בשם מסעוד סדקאת-זאדה, שנמלט ממנה ביום האירוע וחשוד כי השתייך לחוליה.

סדקאת-זאדה נעצר בשדה התעופה הבינלאומית בקואלה לומפור ב-15 בפברואר, יום לאחר הפיצוץ ברחוב בבנגקוק, שבו נקטעו רגלי חברו לחוליה, סעיד מוראדי. חודשים לאחר האירוע, הולך ומתברר מהחקירה הבינלאומית שנערכה כי החוליה הייתה חלק מהתארגנות טרור אירנית נרחבת. יעדיה של ההתארגנות היו דיפלומטים ונציגויות של ישראל, והיא הוציאה לפועל גם את הפיגועים הכושלים בניו דלהי בירת הודו ובטביליסי בירת גאורגיה, יום לפני הפיצוץ בבנגקוק, וייתכן שפעלה גם באזרבייג'ן.

כותרות אחרונות בפרשה:
חקירת הפיגועים בחו"ל: "מזימה אירנית נגד ישראל"
הקשר נחשף: "החשודים מדלהי ובנגקוק קבעו במלזיה"
התמונה חושפת: הפצצות בבנגקוק הוסתרו במקלטי רדיו
החשוד שנעצר בתאילנד הובא למעבדת הנפץ - והכחיש

המחבלים האירנים תועדו במצלמות אבטחה. רויטרס
שלושת חברי החוליה שנקלטו במצלמות אבטחה בבנגקוק. מימין: סעיד מוראדי שנפצע ונעצר, מסעוד סדקאת-זאדה שנמלט למלזיה ומוחמד חזאי, שנעצר גם הוא בתאילנד/רויטרס

בדיון המסכם בבית המשפט בבירה המלזית, תיארה השופטת את סדקאת-זאדה בן ה-31 כ"עבריין נמלט", והבהירה כי לא קיבלה את טענות ההגנה כי אין כל ראיות נגדו. "כפי שאני רואה את הדברים, התנהלותו של העותר אינה עולה בקנה אחד עם ההתנהלות המצופה מאדם חף מפשע", קבעה. "הוא מבוקש על ידי המשטרה בתאילנד בגין עבירות הכלולות בחוקי ההסגרה". סדקאת-זאדה הודיע באמצעות סנגורו כי יערער על ההחלטה לבית המשפט העליון במדינה. "דרוש לי עוד זמן כדי להוכיח את חפותי", טען.

לצד מוראדי וסדאקת-זאדה, כללה ההתארגנות האירניות עוד מספר חברים: מוחמד חזאי, שנעצר גם הוא בתאילנד והכחיש כל קשר לטרור ולמעבדת הנפץ שנחשפה; אישה בשם לילה רוחאני, שכנראה עסקה בשכירת הדירות עבור החוליה ונמלטה בחזרה לאירן; "מהנדס" בשם נורוזי שייאן עלי אכבר, שטיפל כנראה בחומרי הנפץ ונעלם; ואדם בשם מדאני סייד מחרדד, שנעצר בבנגקוק בחשד שאסף מידע על שגרירות ישראל עבור החוליה.

אירני פוצץ מטענים באזור שגרירות ישראל. רויטרס
רגליו של מוראדי נקטעו. זירת "תאונת העבודה" בבנגקוק, 14 בפברואר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully