וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים בירכו על ניצחון מורסי: "רגע היסטורי"

ניר יהב

24.6.2012 / 20:01

ברחובות עזה חגגו את ניצחון איש האחים המוסלמים בבחירות לנשיאות מצרים, ובאש"ף בירכו על "בחירת העם המצרי". חמאס: "תבוסה לכוונות במצרים לשתף פעולה עם היישות הציונית"

AP

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק)

ברצועת עזה חגגו הערב (ראשון) את ניצחונו של בכיר האחים המוסלמים, ד"ר מוחמד מורסי, בבחירות לנשיאות מצרים. מאות מתומכי חמאס יצאו לרחובות ברחבי הרצועה כדי לחגוג את ניצחון מורסי, המסגדים בירכו את הציבור העזתי על הניצחון ורבים מתושבי הרצועה חילקו ממתקים לעוברים והשבים. בחלק מהמקומות אף ירו תושבים באוויר לאות שמחה.

חגיגות ניצחונו של מוחמד מורסי בבחירות במצרים. רויטרס
"ניצחון גדול". חגיגות בקהיר, היום/רויטרס

בכיר חמאס, מחמוד א-זהאר, כינה את ניצחונו של מורסי "רגע היסטורי וניצחון גדול". בשיחה עם סוכנות הידיעות הצרפתית, אמר א-זהאר כי "זהו שלב היסטורי חדש בהיסטוריה של מצרים, שיעשה תיקון ל-40 השנים הקודמות. הניצחון של מורסי מנחיל תבוסה לכוונות במצרים לקדם נורמליזציה ושיתוף פעולה ביטחוני עם היישות הציונית".

שר החוץ של חמאס, מוחמד עווד, בירך את מצרים על ניצחונו של מורסי וקרא לנשיא הנבחר למלא אחר רצון העם המצרי, "ולהסיר את המצור מעל רצועת עזה". דובר הארגון, פאוזי ברהום, בירך אף הוא את העם המצרי, ואמר כי זכייתו של מורסי היא "ניצחון לרצון המצרי ולמהפכה המצרית". לדבריו, מדובר בנקודת מפנה בהיסטוריה של מצרים ושל האומה הערבית, אשר תקבע את גורלה של הסוגיה הפלסטינית.

מוחמד מורסי. רויטרס
"ניצחון לרצון המצרי ולמהפכה המצרית". מורסי/רויטרס

גם בפתח, באש"ף ובג'יהאד האיסלמי בירכו את מצרים ואת מורסי. בארגונו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהיה אחד מידידיו ומקורביו של נשיא מצרים לשעבר, חוסני מובארק, הודיעו כי הם עומדים מאחורי הבחירה של העם המצרי ומאחלים למצרים להמשיך להוביל את העולם הערבי. מאש"ף נמסר כי ניצחון מורסי הוא ניצחון הדמוקרטיה וכי הם בטוחים שהנשיא החדש יסייע לסוגיה הפלסטינית. בג'יהאד האיסלמי הוסיפו כי בחירתו של מורסי "מכניסה את מצרים לתוך עידן חדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully