וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באירן מצטטים: "משטרת ישראל מפרה זכויות אדם"

ישראל פישר

24.6.2012 / 11:42

כלי התקשורת בעולם מגלים התעניינות באירועי המחאה אמש בתל אביב. בתקשורת האירנית מצטטים מפגינים המבקרים את המשטרה. "ישראלים נלחמים במשטרה בתל אביב במחאה סוציאלית"

רשתות תקשורת ברחבי העולם גילו עניין בהפגנה אמש בתל אביב וסיקרו אותה בהרחבה. גם באיראן יכלו האזרחים לקרוא על "האלימות בתל אביב". ברוב הדיווחים בעולם הדגש ניתן על אלימות המשטרה וטענות המפגינים, כשבחלקם אפילו לא פורסמה תגובת המשטרה.

בדיווח של הסוכנות הידיעות האירנית "פארס" כתבו על ההתכנסות שהחלה בכיכר הבימה והתמקדו בטענות שהעלו מפגינים על אלימות המשטרה. ב"פארס" הדגישו גם כי המחאה מתמקדת בקשרים שיש בין פוליטיקאים ישראלים לבין בעלי הון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסוכנות האירנית הביאה בעיקר ציטוטים שטענו כי המשטרה בישראל מפרה זכויות אדם. לפי ציטוט של אחד המפגינים שהוכנס בדיווח "המשטרה יכולה להשתמש בכוח לכל היותר. הם לעולם לא יוכלו לגעת בנשמה שלנו, שמחכה לחופש." עוד נכתב כי "סתיו שפיר, ממנהיגות המחאה, גערה במשטר הציוני ואמרה כי הוא 'משתמש באלימות כדי להכות מפגינים'".

גם ברוסיה, שאינה ידועה בסבלנותה כלפי מחאות בעידן הנשיא ולדימיר פוטין סיקרו את המחאה הישראלית. באתר של רשת הטלוויזיה RT, שמתוקצבת גם על ידי ממשלת רוסיה, הקדישו הבוקר את הידיעה הפותחת להפגנות. בשילוב עם סרטון וידיאו ומצגת תמונות שממחישה את האלימות המשטרתית ואת אלימות המפגינים.

לפי RT, "ההפגנה בשבת התרחשה יום לאחר שהמשטרה עצרה 12 פעילי אופוזיציה בצעדה נוספת, שמהלכה ניסו המוחים להקים מחנה אוהלים בשדרות רוטשילד היוקרתיות". עוד כתבו ב-RT כי ביום שישי "המשטרה התעמתה עם דפני ליף כשהיא שוכבת על הקרקע והקהל מסביב קורא 'שחררו את דפני'. באתר ציינו כי המעצר גרם לשבירת אחת מצלעותיה של ליף.

סוכנויות הידיעות המרכזיות סיקרו אף הם את המתרחש. בסוכנות הידיעות AFP הדגישו דווקא את תגובת המשטרה שאמרה "המפגינים נקטו בוונדליזם, חסמו את כביש הטבעת מסביב לתל אביב וסירבו להתפזר". אולם, צלם של הסוכנות העביר תמונות רבות מהאירועים שבהן ניתן לראות מפגינים מדממים ושוטרים מכים אזרחים.

התמונות נפוצו באתרים רבים בעולם וגם משתמשי רשתות חברתיות שאינם ישראלים הפיצו את הדיווחים. לפי AFP, "ישראלים רבים מרגישים כי נושאי הליבה של עלויות המחייה, כולל מחירי המזון והדיור, לא הושפעו מצעדי הממשלה". באתר החדשות של הערוץ הצרפתי "FRANCE24" העלו את הדיווח של AFP אך העניקו לו את הכותרת: "ישראלים נלחמים במשטרה בתל אביב במחאה סוציאלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully