וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: אסד הקים ממשלה חדשה, הצבא הרג 28 אזרחים

ניר יהב

23.6.2012 / 14:52

קבינט חדש, סדר יום ישן: אסד נתן מינוי מחודש לשריו הבכירים, והאופוזיציה דיווחה על תקיפה בדיר א-זור ורצח נשים ילדים. טורקיה מחריפה את הטון באשר לדיווח על הפלת מטוסה

נשיא סוריה בשאר אסד הקים היום (שבת) ממשלה חדשה, אך הותיר על כנם את זהותם של השרים הבכירים, בהם שרי ההגנה, הפנים והחוץ. הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי מינויו המחודש של שר ההגנה, דאוד ראג'חה, נועד להזים שמועות שנדחו בעבר על ידי המשטר הסורי, לפיהן נרצח השר בידי כוחות המורדים.

על רקע הקמת הממשלה החדשה, דיווחו גורמי אופוזיציה במדינה כי לפחות 28 בני אדם נהרגו בהפגזות הצבא בדיר א-זור. מקור בבית החולים בעיר דיווח כי הקורבנות, בהם שלוש נשים ומספר ילדים, נהרגו במהלך הפגזות על בתיהם שבאזור שדה התעופה הישן של דיר א-זור.

"ערב הסעודית וקטאר משלמות למורדים באסד"

בתוך כך, דיפלומטים ערבים אמרו היום כי ערב הסעודית וקטאר משלמות שכר ללוחמים בשורות המורדים בסוריה נגד משטרו של הנשיא אסד. לדבריהם, התשלומים מועברים ללוחמים זה מספר חודשים, "לאחר שהסכמה על כך הושגה ב-2 באפריל בין ערב הסעודית וקטאר לארגון לוגיסטיקה טורקי, בו פועלים, בין היתר, עריקי הצבא הסורי". משרד החוץ הסעודי הכחיש אפשרות זו.

אם כל הדיווחים האלה לא מספיקים להטריד את מנוחתו של אסד, הרי שגם מאנקרה יצאה הצהרה שעשויה לערער את האזור כולו. נשיא טורקיה עבדוללה גול התייחס למטוס צבא טורקיה שהופל בשטח סוריה, ועל אף התנצלות דמשק ציין כי"לא ניתן להתעלם מהעובדה שסוריה ירתה לעבר מטוס שלנו".

מטוס פאנטום של חיל האוויר הטורקי. רויטרס
דמשק התנצלה, טורקיה עדיין לא מראה מחילה. מטוס פאנטום של טורקיה/רויטרס

גול הדגיש כי מדינתו "תעשה כל שיידרש" בעקבות התקרית. לדברי גול, מדובר היה באירוע שגרתי לחלוטין כהשמטוס, שהיה במשימת צילום (או ריגול) חצה את הגבול, והחיפוש אחר הטייסים - שנטשו את המטוס וצנחו לשטח סוריה - עדיין נמשך.

עוד בנושא
צבא אסד הפיל מטוס צבאי טורקי בשטח סוריה
דיווח: בכירים בארמון הסורי שוקלים לערוק למערב
סוריה: ”הטייס שערק - בוגד, נשיב את המטוס"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully