וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיץ ערכי: תלמידי נצרת עילית ינקו בתי ניצולי שואה

קובי דוד

22.6.2012 / 20:00

בתמורה לעבודות תעניק העיריה, היוזמת של התוכנית, מלגות השתתפות במימון המסע לפולין. כ-130 תלמידים משתתפים בפרויקט, והם מרוצים: "נבלה פחות זמן מול המחשב ובמיטה"

חופשת הקיץ בפתח, ועמה אלפי בני נוער מכל קצוות הארץ יצאו אל החופש הגדול. בזמן שמרביתם ינצלו את החופשה, וישלימו שעות שינה רבות שאבדו במהלך שנת הלימודים, יהיו גם כאלה שיאלצו לקום מוקדם בבוקר ויצאו לעבוד בגינון וניקיון בתי קשישים וניצולי שואה המתגוררים בנצרת עילית. התמורה הכספית שירוויחו תוקצה לטובת מלגת השתתפות במימון המסע לפולין, בסך כולל של 800 שקלים.

כ-130 תלמידי תיכון בכיתה י"א מנצרת עילית נבחרו להשתתף ביוזמה, שהגתה הרשות המקומית שהחליטה לתת פתרון יצירתי לכל אותם בני נוער, חסרי מעש, שרובצים כל החופש מול מסכי הטלוויזיה והמחשב. ראש העיר שמעון גפסו וממלא מקום ראש העיר, אלכס גופמן, סברו כי "על הדרך" ניתן גם לחשוף אותם להיכרות עם ניצולי שואה ולחזק את ערך התרומה לקהילה.

הרוג בשוד על בנק הדואר בנצרת עילית, ינואר 2012. פאנט
התלמידים יעסקו בגינון וניקיון בתי קשישים וניצולי שואה המתגוררים בנצרת עילית/פאנט

התכנית תאפשר לתלמידים לעבוד בחופש הגדול במשך 40 שעות במטלות שונות הקשורות לטיפוח חזות גנים ציבוריים ושטחים פתוחים סמוכים לבתי ניצולי שואה. "אנחנו נספק להם את כל מה שצריך ונאפשר להם להוזיל באופן משמעותי את עלות המסע לפולין", הסביר גופמן. לדבריו, "עובדי חזות העיר יסייעו לתלמידים וילוו אותם בכל תקופת העבודה בעירייה. אני מאמין שהעבודה תחזק גם את תחושת השייכות של בני הנוער וערכי השמירה על הנוף ואיכות הסביבה".

"הזדמנות מיוחדת להכיר את תושבי העיר"

ראש העיר שמעון גפסו ציין כי השנה הוחלט לקבוע מחיר מסובסד למסע, שלא יעלה על סכום של 3,000 שקל לתלמיד. "עיריית נצרת עילית אישרה תקציב מיוחד בסך 150 אלף שקל למימון המסע, בנוסף למלגות ולתמיכה של משרד החינוך. אנו עושים זאת מתוך הבנת חשיבות הנושא וגם מתוך רצון אמיתי לאפשר גם לתלמידים שאין ידם משגת להיות חלק ממפעל חינוכי חשוב זה".

תלמידת כיתת י"א בתיכון אלון סיפרה כי "הפרויקט יאפשר לנו תעסוקה בקיץ, ובמקביל הזדמנות מיוחדת להכיר את הסביבה והאוכלוסייה שחיה בעיר. אין ספק שהמפגש עם ניצולי שואה יתרום לכל אחד מאיתנו ברמה האישית ויסייע לנו בהכנה למסע לפולין. מה שעוד חשוב הוא שנבלה פחות זמן מול המחשב ובמיטה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully