וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי נספים: נעתור בדרישה לפטר את ישי ושטייניץ

גלעד גרוסמן

20.6.2012 / 21:52

השר לביטחון פנים לשעבר, עו"ד משה שחל, ייצג את זאב אבן חן ששכל באסון הכרמל את בתו בעתירה לבג"ץ נגד ראש הממשלה. "עליו לפטר את ישי ושטייניץ", אמר בראיון לחדשות 2

ניצבים בדימוס זאב אבן חן וחיים קליין שוקלים לעתור לבג"ץ בדרישה להורות לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפטר את השרים יובל שטייניץ ואלי ישי, בעקבות הביקורת החריפה שהפנה נגדם מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס, בדו"ח שחיבר על האסון בכרמל - כך אישר הערב (רביעי) עורך הדין משה שחל, המייצג את השניים. בתו של אבן חן וכלתו של קליין, טופז, נספתה באוטובוס הצוערים שעלה לפנות את האסירים בכלא דמון.

אבן חן התראיין הערב לחדשות 2 לאור פרסום הדו"ח המטיל "אחריות מיוחדת" על שר האוצר יובל שטייניץ ושר הפנים אלי ישי, בשל "מחדלים חמורים שהביאו לרמת המוכנות וההיערכות הנמוכה של שירותי הכבאות". ישי היה ממונה בשעת השריפה על שירותי הכבאות ושטייניץ מופקד על העברת התקציב לשירותי הכבאות. בראיון הסביר אבן חן כי "השר לביטחון פנים לשעבר, משה שחל, נחשב למשפטן מבריק. הוא בקיא ברזי הפוליטיקה והוא יודע בדיוק מה לעשות".

"לא תגובה ראויה משר בממשלה"

אבן חן כי אמר הוא "מצפה שראש הממשלה לא יגנוז את הדו"ח או ימנה ועדה ליישום מסקנות דו"ח המבקר שתיתן את המלצותיה עוד כמה שנים. פשוט שייקח את הדו"ח ויתנהג כמו מנהיג, לא כפוליטיקאי. עליו לפטר את שרי האוצר והפנים". קצין המשטרה לשעבר תקף את שר האוצר שטען כי הדו"ח "הזוי וחסר שחר באופן הקיצוני ביותר", ואמר כי "זו לא תגובה ראויה משר בכיר בממשלה להגיד כי 'צריך לזרוק את הדו"ח לפח הזבל של ההיסטוריה'".

אבן חן ביקר גם את דבריו של ישי, שאמר כי הוא היה צריך לקבל צל"ש על תפקודו אם לא היו נהרגים 44 בני אדם באסון. "אני חושב שאלה תגובות לא ראויות. לא שמעתי את ראש הממשלה או אחד מהשרים מגנה אותם. אלו התבטאויות אומללות", אמר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפחתה תעתור במטרה להביא לפיטורי שטייניץ וישי. טופז אבן חן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אבן חן, מפקד מחוז מרכז בעברו, טען כי המשטרה לא תפקדה כראוי בשעות הראשונות של השריפה. "המחוז הצפוני כשל לאורך כל הדרך. מפקד המחוז (ניצב בדימוס שמעון קורן) לא ניהל את האירוע בהתאם לתורת המשטרה, בהתאם לדברים בסיסיים שהיה צריך לעשות. המבקר אמר עליו שהוא נכשל כשל פיקודי". אבן חן הוסיף כי "הוא עזב את המשטרה כי הוא פרש אך אני מאמין שאם היה נשאר - הוא היה מודח".

מוקדם יותר, כאמור, הגיש מבקר המדינה דו"ח חמור וחריף על השריפה בכרמל, ממנו עולים מחדלים, ליקויים, ופגמים חמורים ומתמשכים בכל הנוגע להיערכות, פיקוד ושליטה על מערך כיבוי האש.

המבקר לא הסתפק בהצגת המסקנות העגומות לגבי תפקוד מערך שירותי הכבאות, המשטרה ושירות בתי הסוהר, אלא קבע בבירור כי הממשלה כולה, בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו, נושאת באחריות "כוללת" לליקויים ולכשלים שהתגלו בשריפה, ובפרט למצב החמור של מערך כיבוי האש בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully