וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב של בית אל: "אף דרך לא מביאה לפתרון מוסכם"

יהושע בריינר

19.6.2012 / 20:38

על רקע ההסכם המתגבש עם תושבי גבעת האולפנה על פינוי מרצון, שייתכן שיחתם הלילה, ציין הרב מלמד כי ההתלבטות בנושא קשה מאוד. הרב דב ליאור: "לא נסכים לשום התקפלות"

הרב של בית אל, הרב זלמן ברוך מלמד, נשא הערב (שלישי) דברים במהלך תפילה שנערכה בגבעת האולפנה, על רקע ההסכם המתגבש בין נציגי השכונה לבין נציגי לשכת ראש הממשלה על פינוי מרצון וללא אלימות של השכונה. "בימים האחרונים, קיימנו התייעצויות רבות, אם לבחור בדרך המחאה או בדרך ההסכמה", אמר מלמד בפני כ-400 מתושבי בית אל שהגיעו לשכונה.

"אף דרך לא מביאה לפתרון מוסכם. ההתלבטות היא קשה מאוד", הסביר הרב מלמד. "כל הכרעה תהיה כואבת. יש הסתכלויות רבות כיצד עלינו לפעול. יש מי שחושב שיש צורך במחאה חריפה, ואחרים חושבים שיש ללכת בדרך של מחאה מתונה. עלינו להבין שרק באחדות נצליח". הרב מלמד הוא זה שאמור לתת את האישור הסופי להסכם.

גבעת האולפנה לאחר החלטת הממשלה בחוק ההסדרה. יותם רונן
ככל הנראה ייחתם הסכם בהמשך הלילה. בתי גבעת האולפנה/יותם רונן

מלמד גם התייחס לאירוע אתמול, בו הושחת רכבו של בכיר מועצת יש"ע, זאב (זמביש) חבר, כשזה הגיע להתייעצויות בעניין העתקת השכונה. "אתמול הייתה התנהגות שלא כהוגן כלפי זמביש. עלינו להתייחס בכבוד הדדי בהרגשה שכולנו פועלים למען אותה מטרה", ציין הרב מלמד. "עלינו להתפלל כעת לבורא עולם, שהמנהיגים שלנו לא יחטאו בחטא המרגלים".

הרב ליאור: "יש איום מרשעים על קיום המדינה"

הרב של קריית ארבע-חברון, דב ליאור, נשא אף הוא דברים בתפילה, והביע התנגדות נחרצת לכל הסכם על פינוי מרצון של השכונה. "לא נסכים לשום התקפלות", הדגיש הרב ליאור. "יש איום מרשעים על קיום המדינה ועל עתיד ההתיישבות, שלום לא יושג על ידי מסירת חבלי ארץ לרשעים. אם יחזירו פה, מי יודע איזה ייסורים יבואו". הוא עוד הוסיף כי המצב הביטחוני בדרום נגרם בגלל אי קיום מצוות יישוב ארץ ישראל. "אין לי ספק שאם העם היה רוצה שארץ ישראל תישאר בידינו, כל מצבנו היה היום שונה לגמרי".

רבים בהתנחלויות אינם מצדדים בהסכם הפינוי מרצון, ועל כביש הגישה לשכונה אף רוססה כתובת: "די להסכמים". במקביל, פעילי ימין רבים נטשו את השכונה, והנוכחות הרבה שהורגשה בימים האחרונים במקום, בעיקר של תומכים מבחוץ, נעשתה דלילה יותר. ככל הנראה ייחתם הסכם לפינוי מרצון בהמשך הלילה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully