וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: רה"מ לשעבר טימושנקו תואשם גם ברצח

לאחר חרושת שמועות ורמיזות, אישרה התביעה במדינה, כי בידה ראיות לפיהן טימושנקו - שכבר מרצה מאסר ועומדת במוקד סכסוך בין מדינתה לאיחוד האירופי - הזמינה רצח חבר פרלמנט

בעוד אוקראינה מארחת את משחקי אליפות אירופה בכדורגל, המאבק הפוליטי-משפטי סביב ראש הממשלה לשעבר יוליה טימושנקו, שעוד קודם העיב על המשחקים, עולה בדרגה נוספת: לאחר שלפני מספר ימים רמז הנשיא ויקטור ינוקוביץ' כי טימושנקו עתידה להיות מואשמת ברצח משנת 1996, הבהירה היום (שלישי) התביעה במדינה כי היא אכן עומדת בפני כתב אישום בפרשת הרצח.

טימושנקו מרצה כבר כיום עונש מאסר בן שבע שנים לאחר שהורשעה ב"שימוש לרעה בסמכויותיה" כראש ממשלה, ועומדת במקביל למשפט נוסף בגין העלמת מס. בראיון לעיתון מקומי, הודיע היום סגן התובע הכללי במדינה, רנאט קוזמין, כי המכשול היחיד המונע כעת את העמדתה לדין גם באשמת רצח הוא אשפוזה הממושך בימים אלו בבית חולים, בשל בעיות גב חמורות, המונע את חקירתה - אולם הוא הביע את אמונו כי התיק יגיע לבסוף לבית משפט.

פרשת טימושנקו:
כשהכדורגל מרתק, המחאה שותקת: שליח וואלה! ביקר בכלא של טימושנקו
אוקראינה נגד אירופה: "חוזרים למלחמה הקרה"
משבר מחריף: אוקראינה ביטלה כינוס אזורי שהוחרם

כרזה הקוראת לשחרר מהכלא את ראש ממשלת אוקראינה לשעבר, יוליה טימושנקו, מוצבת בבירה קייב בין אוהדי כדורגל שהגיעו לעיר למשחקי היורו, יוני 2012. רויטרס
אוהדי נבחרת שבדיה חולפים על פני כרזה הקוראת לשחרר את טימושנקו, השבוע במהלך משחקי היורו בקייב/רויטרס

התיק המדובר נוגע לרציחתו של חבר הפרלמנט יבגן שצ'רבאן יחד עם אשתו, בנמל התעופה של העיר דונייצק ב-1996. הוא נרצח אנשי בידי כנופיית הפשע "קושניר", שפעלה במדינה בשנות ה-90, וכעת טוענות רשויות התביעה האוקראיניות כי הרצח הוזמן על ידי טימושנקו ואחד מבעלי בריתה הפוליטיים, ראש הממשלה לשעבר פבלו לזרנקו. לדברי קוזמין, טימושנקו הייתה "מידודדת" עם מנהיגי הכנופייה.

"היה לה עניין להיפטר משצ'רבאן"

"יש לנו די ראיות המוכיחות את מעורבותה של טימושנקו ברצח הזה, ואנחנו מתכוונים לתבוע אותה", הבהיר סגן התובע בראיון לגרסה האוקראינית של העיתון הרוסי "קומרסנט". "יש לנו מידע רב המוכיח שהיה לה עניין להיפטר משצ'רבאן, יש מידע שמאשר כי העבירה כספים לרוצחים, ויש עדויות שמאשרות כי היא הזמינה את הרצח ומימנה אותו".

במפלגתה של טימושנקו, "באטקיוושצ'ניה" ("מולדת"), דחו מכל וכל את הטענות וכינו אותן "היסטריה". "זה רק מראה איך מערכת הדיכוי ממשיכה להוציא לפועל את הוראותיו של הנשיא ינוקוביץ', לא משנה כמה הן אבסורדיות", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית דוברת המפלגה, נטליה ליסובה.

טענת טימושנקו ותומכיה, כי היא נרדפת ממניעים פוליטיים, מקובלת גם על רוב מדינות העולם, ומהווה את לבו של העימות ההולך ומחריף בין קייב למדינות המערב בכלל ולאיחוד האירופי בפרט, שבגללו אף בוטל כינוס אזורי באוקראינה בחודש שעבר, ורבים ממנהיגי אירופה הודיעו כי לא יבואו לנכוח במשחקי היורו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אוהדת נבחרת גרמניה עם שלט תמיכה ביוליה טימושנקו. רויטרס
אוהדת נבחרת גרמניה עם שלט למען טימושנקו, השבוע באחד המשחקים/רויטרס

טימושנקו הייתה ממובילות "המהפכה הכתומה" באוקריאנה ב-2004, בעקבותיה בוטלו הבחירות לנשיאות בהן ניצח אז ינוקוביץ הפרו-רוסי, ובהמשך כיהנה שתי קדנציות כראש ממשלה תחת הנשיא שנבחר תחתיו, ויקטור יושצ'נקו. ב-2010 התמודדה על הנשיאות בבחירות, שוב מול אותו ינוקוביץ' - והפסידה בקרב צמוד. זמן קצר לאחר מכן נעצרה, והחלה המסכת המשפטית.

בחודש שעבר פתחה טימושנקו בשביתת רעב, "במחאה על המצב במדינה ועל המצב בכלא". לאחר שפונתה לבית חולים עקב מצבה, פורסמו תמונות בהן היא מציגה חבלות שונות על גופה - הנובעות לטענתה ממכות שספגה מסוהריה בכלא בעיר חרקוב (שתארח כמה מהמשחקים בטורניר). ברשויות האוקראיניות הכחישו בתוקף את הטענות. היא עצמה עדיין מאושפזת, לאחר שמצבה החמיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully