וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיבי: אילן רמון הפציץ אזרחים, לא להנציחו בטייבה

פנחס וולף וניר יהב

19.6.2012 / 12:45

ח"כ טיבי הזכיר את עברו כטייס קרב של האסטרונאוט הישראלי שנהרג בהתרסקות הקולומביה, ואמר כי הנצחתו במרכז חלל בטייבה תפגע ברגשות הערבים. שר המדע: טיבי חצה קו אדום

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) מתנגד להנצחתו בטייבה של האסטרונאוט אילן רמון, שנספה בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה, משום שיש בכך, לדבריו, פגיעה ברגשות הציבור הערבי.

טיבי פנה לאחרונה לשר המדע והטכנולוגיה, דניאל הרשקוביץ, בבקשה שלא להנציח את שמו של אילן רמון במרכז החלל שהוקם בעיר. "למרות הטרגדיה הקשה שעברה על משפחת רמון, שנהרג בהתרסקות מעבורת החלל קולומביה ופעילותו בתחום החלל, הרי מדובר בטייס קרבי שהשתתף בהפצצות של אוכלוסייה אזרחית במלחמת לבנון ובתקיפות במדינות ערביות נוספות, וחנוכת מרכז על שמו ביישוב ערבי היא מהלך סר טעם, שאין לו מקום ואין לו הצדקה", כתב.

אילן רמון במרכז החלל בקייפ קנברל, פלורידה, 2002. AP
אילן רמון ב-2002, במרכז החלל בקייפ קנברל, פלורידה/AP

מרכז החלל הוקם על ידי משרד המדע והטכנולוגיה, לאחר שקיבל ממשרד ראש הממשלה תקציבים המיועדים להשקעה במגזר הערבי. לאחרונה יצא משרד המדע בשני קולות קוראים לציבור. הראשון, בהיקף 1.2 מיליון שקלים נועד לפרויקט "מצוינות בחינוך", המיועד לתלמידי חטיבות ביניים שמצטיינים בתחומי המדע, ובו זכו רשתות החינוך "צביה", "מרכז ישיבות בני עקיבא", "אורט" ו"עתיד. הפרויקט השני היה הקמת שני מרכזי חלל במגזר הערבי, ביוזמת "הרשות לפיתוח כלכלי במגזר הערבי" שבמשרד ראש הממשלה ובשיתוף קרן "אילן רמון". בפרויקט זה זכו הכפר הדרוזי ירכא והעיר טייבה.

"אי אפשר ליהנות מכספי המדינה ולבזות את אחד מגיבוריה"

טיבי הודיע שלא יגיע לטקס חנוכת המרכז. בפנייה לשר המדע, כתב טיבי כי "חשוב שמשרד המדע יעביר כספים לתמיכה בגופים כאלה ביישובים הערבים, אך אין להתנות זאת בהנצחת שמות כאלה או אחרים, לרבות שמות שעלולים לפגוע ברגשותיהם של תושבי המקום והמגזר הערבי בכלל. על כן, אני מבקש ממך להנחות לא לקרוא למרכז החלל בטייבה על שם אילן רמון, ולחילופין, אני מציע לקרוא על שמו של עבאס אבן פרנאס, שנחשב לטייס הראשון בהיסטוריה וחי בשנים 887-810. הוא מדען מוסלמי שעסק בחלל, מתמטיקה ופיזיקה".

בתגובה, מסר השר הרשקוביץ כי "עם כניסתי למשרד הנחיתי את הגורמים המקצועיים לגבש תכניות להנגשת המדע לכלל האוכלוסייה, בדגש על הפריפריה. במסגרת זו אנו משקיעים רבות בחינוך בלתי-פורמלי, חונכות וחוגי העשרה שמניבים תוצאות מדהימות. הקמת מרכזי חלל בפריפריה הם חלק מהרעיון הזה, שכל מטרתו היא לטפח ולהעשיר את דור העתיד בתחומי המדע השונים ולצמצם פערים בחברה הישראלית.
"ח"כ טיבי חצה קו אדום בפנייתו המקוממת. הוא גורם נזק אדיר לציבור שהוא מייצג בפרט, ולחברה הישראלית בכלל. כל מרכזי החלל קרואים על שמו של אילן רמון, ואם בטייבה לא ירצו מרכז חלל על-שם אילן רמון – לא יהיה להם מרכז חלל בכלל. אי אפשר ליהנות מכספי המדינה ולבזות את אחד מגיבוריה, האסטרונאוט הישראלי הראשון, שמהווה דמות מופת ונלחם במסירות נפש בטרור האיסלמי, הן בישראל ומחוצה לה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

לקריאה נוספת
מכל החמצן של ה"קולומביה" התגלה באגם בטקסס
ההסכם הסודי: משפחות הנספים פוצו ב-26 מיליון דולר

לפניות לכתבים
פנחס וולף: pinhas_wolf@walla.co.il
ניר יהב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully