וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אירן וסוריה יתרגלו מלחמה עם רוסיה וסין

יוסי מלמן

19.6.2012 / 11:16

לפי דיווח באירן, 4 הצבאו יקיימו יחד בים את "התרגיל הגדול ביותר שנראה במזרח התיכון", עם 90 אלף חיילים ו-400 מטוסי קרב. אולם, נראה שמדובר בהפרזה ובמניפולציה אירנית

אירן, רוסיה, סין וסוריה ישתפו פעולה "בתרגיל המבצעי הגדול ביותר שנראה במזרח התיכון" - כך נטען הבוקר (שלישי) בדיווח של סוכנות הידיעות האירנית "פארס". בדיווח, מפי "גורמים המעורים בנושא", נמסר כי 90 אלף חיילים מארבעת הצבאות ייקחו חלק בסדרת משחקי מלחמה שייערכו בקרוב בסוריה, לצד 400 מטוסי קרב ואלף טנקים. בין סוריה לאירן קיים הסכם הגנה משותף וקיימים הסכמים לשיתוף פעולה צבאי, ובשנים האחרונות חלה התקרבות מדינית וצבאית גם בין רוסיה לסין. כלי שיט של הצי הרוסי גם פקדו בשנה האחרונה נמלים סורים, ביטוי לתמיכה במשטרו של הנשיא אסד.

ואולם, הדיווח האירני הוא פרסום שאין לו אישור ממקורות אחרים. סדר הכוחות המתואר בדיווח נראה מופרז, במקרה הטוב, והתאריך שנקבע לו נראה מוקדם מדי כדי לצוץ בשלב כה מאוחר. כמו כן, לצבאות המוזכרים בדיווח אין הסכמים שמניחים את היסוד לקיומו של תמרון צבאי שכזה, והתזמון לו, שברקע מלחמת האזרחים בסוריה והמתיחות עם אירן, על רקע הקשיים להגיע עמה להסדר לגבי תכנית הגרעין שלה, מקשים מאד לתת אמינות לפרסום. ככל הנראה, הידיעה פורסמה בתזמון הזה, זאת משום שסוכנות "פארס" מוחזקת בבעלות מפקד משמרות המהפכה, עלי ג'עפרי המקורב מאוד לשלטון, כאשר ברקע הדברים הודעתה של רוסיה שהיא שוקלת לשלוח חיילי קומנדו כדי לאבטח את בסיסה הימי בסוריה.

אם יתברר כי מדובר בדיווח מהימן, הרי שמדובר ברעידת אדמה אסטרטגית, בעלת השלכות שיחצו את המזרח התיכון וישפיעו על העולם כולו.

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
התגרות במערב או טענה מופרזת? תרגיל צבאי של צבא אירן במצר הורמוז/AP

יש לציין כי גם באירן, החלו היום כלי תקשורת נוספים לצטט את הדיווח - אך גם כן בהסתייגות, תוך הדגשת העובדה שמדובר בדיווח בודד של "פארס" שלא זכה לאימות ממקורות אחרים.

ספינות מלחמה סיניות, צוללות גרעיניות רוסיות

לפי הדיווח, לקראת התרגיל - בו ישולבו, לכאורה, חילות הקרקע, האוויר והים של הצבאות - אישרה מצרים את מעברן של 12 ספינות מלחמה סיניות בתעלת סואץ, כאשר לדברי אותם הגורמים הן צפויות לעגון בחופי סוריה בתוך כשבועיים. אירן תשלח לתרגיל צוללות וספינות מלחמה, בעוד שמרוסיה יגיעו צוללות גרעיניות, ספינות מלחמה, נושאות מטוסים ושולות מוקשים, במפגן צבאי חסר תקדים באזור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
באירן הזהירו בתחילת השבוע כי תקיפה בסוריה תפגע בתל אביב. תרגיל צבא אירן/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשבועיים, מסר גורם סורי לסוכנות פארס, כי תרגיל צבאי נרחב יתקיים בקרוב במדינתו. לדברי הסוכנות, במהלך התרגיל תבחן סוריה את יכולות טילי הקרקע-ים שברשותה, וכן את יכולות ההגנה האווירית שלה, כשעל פי מקורות אחרים מדובר במסר חד משמעי למדינות המערב, הקוראות למעורבות צבאית בסוריה, במטרה להרתיען מאישור מפעולה צבאית להפלת משטר אסד במועצת הביטחון של האו"ם.

בחודש שעבר, הזהיר יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, מפני התערבות צבאית זרה בסוריה, בסגנון המבצע שהתנהל בלוב, ורמז כי פעולה שכזו עלולה לגרור גם את ישראל לעימות, בצורה אשר "תקבור את המשטר הציוני". בדיון בפרלמנט טען כי ארצות הברית והמערב "מכשירים את הקרקע למשבר חדש בסוריה", שיאופיין ב"פעולה צבאית בדומה לזו שנעשתה בלוב". הוא ביקר את בכירי הצבא האמריקאי, אשר "סובלים מאי הבנה בנוגע לעצמם ובנוגע לסוגיות אזוריות", והסביר כי אלו לא מבינים שלסוריה "נסיבות אחרות לגמרי מאלו של לוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully