וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן מאיימת: "התערבות בסוריה תתנקם בתל אביב ובוושינגטון"

בעוד המשבר בסוריה נמשך, הזהיר סגן מפקד משמרות המהפכה מפני התערבות צבאית של מדינות המערב. במקביל, הודיעה טהרן כי 20 בני אדם נעצרו בחשד להתנקשויות במדעני הגרעין

סגן מפקד משמרות המהפכה, גנרל חוסיין סלאמי, התייחס היום (ראשון) לאפשרות שמדינות המערב יתערבו באופן צבאי בנעשה בסוריה והזהיר כי המהלך יתנקם בישראל, ארצות הברית ומדינות באירופה. "כל מהלך אנטי-סורי יפגע בתל אביב, וושינגטון ואירופה", צוטט סלאמי בטלוויזיה האירנית.

כבר בחודש שעבר הזהיר יו"ר הפרלמנט האירני, עלי לריג'אני, מפני התערבות צבאית זרה בסוריה, בסגנון המבצע שהתנהל בלוב, ורמז כי פעולה שכזו עלולה לגרור גם את ישראל לעימות, בצורה אשר "תקבור את המשטר הציוני". בדיון בפרלמנט טען כי ארצות הברית והמערב "מכשירים את הקרקע למשבר חדש בסוריה", שיאופיין ב"פעולה צבאית בדומה לזו שנעשתה בלוב". הוא ביקר את בכירי הצבא האמריקאי, אשר "סובלים מאי הבנה בנוגע לעצמם ובנוגע לסוגיות אזוריות", והסביר כי אלו לא מבינים שלסוריה "נסיבות אחרות לגמרי מאלו של לוב".

"המתנקשים עברו לאירן דרך מדינה שכנה"

בתוך כך, שר המודיעין האירני, חיידר מוסלחי, הודיע כי במסגרת המעצרים שבוצעו בעקבות ההתנקשויות במדעני הגרעין, עליהם דווח בשבוע שעבר, נעצרו כ-20 חשודים. עד כה לא נמסר מספר החשודים שנעצרו. לדברי מוסלחי, החשודים עברו בין ישראל לאירן דרך מדינה שכנה. הוא לא מסר את שמה של המדינה, אך ההערכה היא כי מדובר באזרבייג'ן, אחרי שבעבר האשימה אותה אירן בסיוע לישראל.

לפיה הודעת טהרן בשבוע שעבר, העצורים חשודים בהתנקשות במדעני הגרעין מג'יד שהריארי, מוסטפא אחמדי רושאן ורזא קשקאא'י, והם נשכרו על ידי "רשת ריגול ישראלית".

בהודעה, שהתייחסה ל"מבצעים העיקריים של מעשי ההתנקשות", נכתב כי הם נתפסו במקומות שונים במדינה והועברו למעצר. "כוחותיו של העם האירני חדרו למבצרו של האויב הציוני, חפרו מנהרה לתוככי המודיעין הציוני ועקפו את שומרי הסף שלו בהצלחה גדולה. שרשרת הפעילויות הכבדות והנרחבות מבחינה מודיעינית שהחלו מאז ההתנקשות הראשונה במדעני הגרעין ונמשכו והתרחבו תוך כדי תעוזה - כל אלה הניבו פירות מודיעיניים כנגד חלק מן הבסיסים והשלוחות והפעילים המודיעיניים של המשטר הציוני תוך כדי פריסת רשת מודיעינית כנגדם, והשיגו את התוצאות בהכרת חלק מקציני המודיעין של המשטר המזויף השולט באדמות הכבושות וכנגד המתנקשים שכירי החרב שלהם", נכתב בהודעה.

עוד נטען כי "בזכות מעקבים יומיומיים ומתמידים כנגד אובייקטים וקצוות חוט שונים בתוך ומחוץ לאירן נתפסו המבצעים העיקריים של פעולות ההתנקשות כנגד השהידים אחמדי-רושאן, שהריארי וקשקאא'י, והועברו למעצר". בהמשך נכתב בהודעה כי אנשי המודיעין של אירן הבטיחו למשפחות מדעני הגרעין שחוסלו כי "המודיעין האירני לא ישקוט עד אשר ייתפסו וייענשו כל האחראים והמפעילים, הפושעים הציונים אשר עומדים מאחורי המעשים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully