וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך נחתן אותה?". כך רוצחים הודים את בנותיהם

רשת CNN מביאה את סיפורה של תינוקת מתת-היבשת שנרצחה בידי אביה לאחר הולדתה, מסיבות כלכליות - רק דוגמה אחת מני רבות במדינה בה היחס בין בנים לבנות עומד על 1,000 ל-914

סקר בינלאומי שפורסם השבוע קבע כי הודו היא המקום הגרוע בין מדינות ה-G-20 להיות בו אישה - והנה מתקבלת עוד הוכחה מצמררת לכך: רשת CNN מביאה היום (חמישי) את סיפורה של רשמה באנו בת ה-19, שמעבירה בשבועות האחרונים את ימיה בישיבה על המדרגות מחוץ לבית הוריה וצפייה חוזרת ונשנית בסרטון וידאו ביתי קצר בטלפון הנייד שלה - הזיכרון היחיד שנותר לה מבתה התינוקת אפרין, שנרצחה בידי אביה, בעלה של רשמה.

אפרין בת השלושה חודשים מתה בבית חולים, אליו הובאה עם סימני נשיכה, כוויות מסיגריות וצוואר פרוק - סימנים שהמשטרה מייחסת למעשי האב. המניע לרצח, לפי החשד: מדובר בתינוקת, ולא תינוק ממין זכר כפי שרצה.

צפו בכתבת CNN:

"לאחר הלידה", סיפרה רשמה האבלה ל-CNN, "בעלי בא אליי, ואמר: "זו ילדה. למה ילדת ילדה?'". כמו הודים רבים אחרים, הוא רצה בן, שיוכל לרשת אותו, וחשש מהעול הכלכלי של גידול בת - שכן כדי לחתן אותה, יידרש לשלום מוהר יקר (מנהג שהוצא מחוץ לחוק בהודו זה מכבר, אך עדיין נפוץ ביותר בקהילות כפריות או מסורתיות). "הוא הציב לי אולטימטום", סיפרה רשמה. "הוא הסביר שכדי לחתן אותה, נצטרך מאה אלף רופי (כ-1,800 דולרים), ואמר שאם אוכל לגייס את הכסף הזה מאמי, נשמור אותה. אחרת, יהיה עליי להרוג אותה".

היא הוסיפה כי בתחילה לא האמינה לו, והייתה בטוחה שליבו יתרכך ברגע שיחזיק את בתו בידיו. שלושה חודשים חלפו, התינוקת מתה, והאב עצור בחשד שהיכה אותה למוות. במשטרה אומרים כי הוא הודה ברצח.

"רואים בבן השקעה טובה יותר"

אין מדובר במקרה ראשון מסוג זה בהודו - נהפוך הוא. למעשה, הרג תינוקות-בנות הוא תופעה נרחבת ביותר במדינה, שאף הולכת ומתרחבת. מסורת, דת ומצוקה כלכלית חברו יחד כדי לקבע מצב בו גידול ילדה עלול להיות מכת מוות עבור משפחה - ולכן רבים פועלים "להיפטר" מבעוד מועד מילדות. כתוצאה מכך, סובלת הודו כיום מיחס לא-פרופורצינלי של בנים לבנות - תופעה שרק הולכת ומחריפה. לפי מפקד האוכלוסין משנת 2011, בגיל שש ומטה, עומד היחס בין בנים לבנות על 1,000 ל-914. כלומר: כמעט אחד מכל עשרה עוברים ממין נקבה אינו מגיע ללידה, או מושמד מיד אחריה.

כיצד "נפטרים" מילדה? ברוב המכריע של המקרים, עושים זאת ההודים באמצעות הפלה, לאחר שבדיקת אולטרה-סאונד מגלה את מין היילוד (אגב, גם הפלות תלויות-מין מנוגדות לחוק בהודו, אך גם חוק זה זוכה להתעלמות גורפת). אולם אצל משפחות עניות, שידן אינה משגת לערוך בדיקה או הפלה - הולך ורווח המנהג להרוג תינקות ממין נקבה גם לאחר הולדתן.

ד"ר אנאנד קרישנאן מהמכון ההודי למחקרים רפואיים (AIIMS), הסביר בראיון ל-CNN כי הרג התינוקות הבנות הוא הסיבה המובילה שבגללה הוכרזה הודו כמקום המסוכן ביותר לנשים. מחקר שערך באחרונה מצא כי המנהג "להיפטר" מבנות אינו רווח רק בקרב פשוטי העם, והוא הולך והופך פופולרי ביותר גם בקרב משפחות אמידות. "הם פשוט רואים בבן השקעה טובה יותר".

הרשויות בהודו פועלות בשנים האחרונות לנסות ולשנות את המוסכמות החברתיות בעניין זה, במספר מישורים. בין היתר, מונהגים טקסים המוניים לשינוי שמן של בנות שנקראו עם הולדתן בשם נקוסה - "לא רצויה". נערכים גם מאמצי הסברה ניכרים - אך המצב אינו מעודד.

כתבת CNN ביקרה לצורך הכנת הכתבה בכפר במדינת הריאנה שבו יחד קיצוני במיוחד של בנים לבנות - שבו תלויים שלטים בחסות הממשלה, עם כיתובים בסגנון "אם תיפטרו מהבנות, איפה תמצאו כלה?". ובכל זאת, ברחובות הכפר מתרוצצים כמעט רק בנים - והתושבים אינם מתביישים בכך. "רוב הריונות הבנות מסתיימים בהפלה", מודה תושבת הכפר, צ'נדרוואטי. "יש כאן מחסור בילדות. צריך כל כך הרבה כסף כדי לחתן אותן - מאיפה הוא יגיע? הכל כל כך יקר בימינו".

מסורת ואפליית נשים בהודו - עוד כתבות:
"קומנדו האהבה" בהודו עוזר לזוגות מאוהבים להתחתן
טקס המוני: שונה שמן של 175 בנות שנקראו "לא רצויה"
השחקנית ההודית נחטפה על ידי קולגות שערפו את ראשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully