וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה של אלימות: תשע הנשמות של ניסים אלפרון

אמיר זוהר

14.6.2012 / 0:01

ניסים אלפרון, שניצל מניסיון חיסול נוסף, רכש ביושר את הזכות לחשוש לחייו. חיי הפשע העשירים שניהל הרוויחו לו אויבים רבים, אך עד כה - שרד שמונה מהם. תולדותיו של שורד

יח"צ - חד פעמי

(צילום: דניאל בוק, עריכה: אמיר קוטיגרו)

ניסיון חיסון בניסים אלפון ברמת גן, יוני 2012. דרור עינב
זירת ניסיון החיסול של אלפרון, אתמול/דרור עינב

חרף הפסטורליה המאפיוזית, לניסים אלפרון יש מספיק סיבות לדאגה. הוא רכש אותן ביושר, בשישה עשורים של חיי פשע על ציר גבעת שמואל-רמת גן, גם אם בדרך כלל הוא ידע לסיים את הבעיות שלו כאשר כף ידו עצומת המימדים על העליונה, וגערותיו מהדהדות באוזני יריביו המושפלים.

בשנות ה-80, הוא שיעבד סוחרי קוק פרסי בשכונת התקווה, שהפעילו את תחנות הסמים שלו. בשנות ה-90, היו אלה פקידים של מנהל מקרקעי ישראל ועיריית גבעתיים, שהחרישו כאשר פלש לשטחים ציבוריים בלב גוש דן. מאז, הוא גם מהלך אימים על עשרות סוחרים, מסעדנים בעיקר, ש"העזו" להסתבך בחובות. בעשר השנים האחרונות, המאזן קצת השתנה, והאיש שהיה אימת העבריינים מוצא את עצמו פעם אחר פעם מוקף בחיילים של יריביו, אשר מזנבים בו ללא הפסקה - אך גם ללא הצלחה, יש לומר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלחמה התחילה בשנת 2003, כאשר ניסים ויעקב אלפרון, בקואליציה אחת עם האחים אברג'יל והאחים גבריאלי, נקלעו למלחמת עולם עם קואליציית הפשע של האחים אבוטבול, האחים אוחנה וזאב רוזנשטיין. הרקע - תחרות על הפעלת מועדוני אינטרנט-קפה, בהם פעלו תוכנות הימורים מתחרות של שתי הקואליציות. מלחמת ההיי-טק נפתחה עם החיסולים של פליקס אבוטבול ושל חנניה אוחנה, ונמשכה בתגובה עם ניסיונות חיסול כושלים באמצעות חבורת הבלרוסים.

פעם אחת הם פיספסו את הג'יפ של יעקב אלפרון ברעננה, בפעם השנייה החטיאו את ניסים אלפרון מול ביתו ברמת גן, ונלכדו בפעם השלישית כאשר הגיעו לחדש את ניסיון הירי על ניסים אלפרון. המלחמה התחדשה בשנת 2007, כאשר בתוך הקואליציה של אברג'יל ואלפרון התפתח סכסוך על רקע אזורי השליטה של איסוף הבקבוקים למחזור. ארבעה אלפרונים התייצבו שכם אחד נגד יצחק אברג'יל ומוטי חסין, האחראי על ענף מחזור הבקבוקים בארגון אברג'יל.

להאכיל את התוכים ולשרוד ניסיון חיסול

לפי החשד, המאבק הזה הוליד מטען חבלה במכון לשטיפת מכוניות של ניסים אלפרון, ואת הקטטה המצולמת מתחת למגדלי משה אביב ברמת גן. חלפו כמה שבועות עד שחמישה מאנשי אברג'יל נלכדו בפארק הירקון – ניסים בא כהרגלו להאכיל את התוכים שלו בפארק, הם הגיעו חמושים לחסל אותו אבל נתקלו בכוח של בלשי יאחב"ל. בלש אחד נפצע, עבריין נהרג.

במקביל לכל אלה, הסתבכו האחים אלפרון עם עמיר מולנר, נער הפלא של כנופיית רמת עמידר. תקרית אחת במלון דניאל בהרצליה הוציאה לאור את דרור אלפרון, תקרית שנייה, שנקלטה במצלמות האבטחה של "מפגש הסטייק", הבהירה לציבור הרחב שהסכסוך הזה חי ובועט, ולפי כל הערכות המודיעין בעולם התחתון ובמשטרה, הוא הגיע לפרקו רק כאשר יעקב אלפרון חוסל בחודש נובמבר 2008.

מאז, עצם הקיום של ניסים אלפרון אינו נותן מנוח ליריביו. החשש שלהם מפני הנחישות שלו לנקום את רצח אחיו הפך אותו למטרה מהלכת. בברנז'ה יש המספרים, שבין ניסים לרוצחיו של יעקב הושג הסכם הפסקת אש, רק לאחרונה, אלא שניסיון החיסול אתמול, כמו גם ההתנהלות שלו בתקופה האחרונה, אינם מאוששים את "השמועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully