וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: "עמדתנו בעניין שחרור פולארד לא תשתנה היום"

טל שלו

14.6.2012 / 0:01

בעוד הנשיא פרס התחייב לבקש מאובמה לשקול מחדש את שחרור המרגל הישראלי, בבית הלבן הדגישו כי עמדתם בנושא נותרה כשהייתה. הוועד לשחרור פולארד: "מקווים שאובמה ישיב בחיוב"

שעות ספורות לפני פגישת נשיא המדינה, שמעון פרס, עם מקבילו האמריקאי, ברק אובמה, בה הוא צפוי לחזור על בקשת ישראל לשחרר את המרגל ג'ונתן פולארד, הבהיר אמש (רביעי) הבית הלבן כי אין בכוונת הממשל להיענות לבקשה. "עמדתנו לא השתנתה ולא תשתנה היום. פולארד הורשע בפשעים חמורים ומשמעותיים", ציין דובר הבית הלבן, ג'יי קרני.

מהוועד למען שחרור פולארד הדגישו בכל זאת אתמול בערב כי הם ממתינים בדריכות לפגישת הנשיאים. "אנו מקווים שהנשיא אובמה ישקול וישיב בחיוב לבקשתו ההומניטרית האישית של פרס", נמסר מהוועד.

"הצטרפות פרס למאמצי השחרור חיונית"

בשנים האחרונות, הצטרפה שורה של בכירים לשעבר בממשל האמריקאי, שחלקם הגדול נחשף באופן ישיר להערכת הנזק שגרם פולארד, לקריאות לקצוב את עונשו של המרגל. עם זאת, באופן מסורתי, נתקלים המאמצים לשחרורו בהתנגדות ביטחונית עיקשת בארצות הברית, עמדה עליה חזרו בפומבי שורה של שרי הגנה אמריקאים לשעבר.

סגן שר ההגנה לשעבר, לורנס קורב, אחד התומכים הבולטים בשחרורו של פולארד אמר הערב לפעילי הוועד למען פולארד בארצות הברית כי הצטרפותו של פרס למאמצי השחרור חיונית, וכי הוא סבור שעליו להמשיך להוביל את המאבק. "התייצבותו של הנשיא פרס באופן פומבי למען הדרישה לשחרור פולארד יצרה דחיפה חשובה מאוד במישורים רבים", אמר קורב בשיחה עם פעילי הוועד והסביר כי "היותו דמות מוערכת על ידי כלל הציבור האמריקאי, וכמעט נערצת על ידי רבים בממסד הדמוקרטי, מאפשרים לו לפעול בצורה נחושה מאוד לפני ומאחורי הקלעים, מה שעשוי להבשיל את התנאים לשחרורו של פולארד בקרוב מאוד".

הנשיא פרס הגיע לוושינגטון על מנת לקבל מדליית החירות הנשיאותית מאובמה בטקס חגיגי. לפני הטקס, יקיימו השניים פגישה מדינית על הנושאים הבוערים על סדר היום. על רקע קריאות גוברות בישראל ובארצות הברית לכרוך את קבלת המדליה הנשיאותית במאמץ לקידום שחרורו של פולארד, תכננן פרס לדון עם אובמה בבקשה לקציבת עונשו.

בפגישה שקיים עם רעייתו של פולארד, אסתר, לקראת הנסיעה, הבטיח פרס להעלות את הנושא מול אובמה, והשבוע הדגיש כי הוא הוא מתכוון להתמקד בהיבט ההומניטרי במצבו של פולארד כשיעלה את הנושא בפגישתם בארבע עיניים. פרס הסביר כי הוא מבין את הבעייתיות במושג החנינה, ומתכוון לבקש את קציבת עונשו של פולרד לזמן שריצה עד כה. "אני מכיר את כל הבעיות הקשורות לחנינה", אמר לכתבים בוושינגטון. "חנינה זה לא המשך התהליך המשפטי, זה שיקולים מעבר או מחוץ לנושא הזה, ואסביר את זה לנשיא. אני מצפה שיסביר את עמדותיו, מעבר לזה איני יכול להגיד. אני לא יודע מה השיקולים שלו".

מפגינים מחוץ למשכן הנשיא בירושלים מפגינים לשחרורו של יונתן פולארד, יולי 2011. רויטרס
הפגנה למען שחרור פולארד, בשנה שעברה/רויטרס

עם היוודע דבר הענקת המדליה לפרס, יזם הוועד לשחרור פולארד קמפיין הקורא לכרוך את קבלת המדליה בבקשת חנינה, במסגרתו חתמו כ-70 אלף איש, ובהם אישים בולטים מתחום הממשל, הפוליטיקה, התרבות והחברה, על עוצמה הקוראת לפרס "להטיל את מלוא כובד משקלו" ולפעול במהירות לשחרורו של פולארד, שסובל בשנים האחרונות מהחמרה במצבו הבריאותי.

בימים האחרונים, לקראת הפגישה המכרעת, התקבל חיזוק לקריאות לשחרור פולארד מכיוון הפוליטיקה האמריקאית, ומכתב שהפיצו חברי קונגרס רפובליקנים ודמוקרטים מביע תמיכה בקציבת עונשו וקורא לאובמה לשחררו לאלתר. "המעשים של פולרד היו שגויים, הוא הפר את החוק וראוי להיענש על כך", נכתב במכתב שיועבר לנשיא אובמה לקראת הפגישה עם פרס. "פולארד ריצה כבר יותר מ-25 שנות מאסר, מרביתם בבידוד, על מעשיו. אין ספק שהוא שילם מחיר כבד, וכי מבחינה ענישתית והרתעתית הוא כלוא כבר מספיק זמן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully