וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: 13 שנות מאסר לשותף של כלת נובל לשלום

משה-חי הגיגת

13.6.2012 / 12:40

עורך הדין עבד אל-פתח סולטאני, שייסד ארגון זכויות אדם עם שירין עבאדי, נידון בתחילה ל-18 שנה בגין "קנוניה נגד המשטר", אך עונשו הופחת. לדברי בתו, גם אמה נתונה לאיומים

בית משפט לערעורים באירן גזר בימים האחרונים 13 שנות מאסר על אחד החשובים שבפעילי האופוזיציה הכלואים במדינה, עבד-אלפתח סולטאני. כך מסרו בני משפחתו לאחד מאתרי האינטרנט הבולטים של האופוזיציה במדינה, "קלמה", כמו גם לסוכנות הידיעות AP. מדובר למעשה בהפחתה בעונשו של סולטאני - שנשפט במקור, לפני מספר חודשים, ל-18 שנות מאסר, אך ערער על העונש.

עורכי דין אירנים לזכויות אדם, ובהם כלת פרס נובל שירין עבאדי (שנייה משמאל) ועורך הדין עבד אל-פתח סולטאני במסיבת עיתונאים בטהרן, יולי 2004. Vahid Salemi, AP
"האם עשינו איזושהי פעילות שלילית?". סולטאני/AP, Vahid Salemi

סולטאני, עורך דין שייסד עמותה למען זכויות אדם במדינה בצוותא עם כלת פרס נובל לשלום, שירין עבאדי, הורשע לפי הדיווחים בעבירות של "תעמולה נגד המשטר, האדם, התאגדות וקנוניה נגד המשטר, רכש בכסף בלתי חוקי וסיכון הביטחון הלאומי". הוא ירצה את עונשו באגף 350 בכלא אווין הידוע לשמצה בטהראן, השמור לפעילים פוליטיים.

סולטאני, אחד הפרקליטים הבולטים ברפובליקה האיסלמית, הוא גם אחד הפעילים הבולטים נגד המשטר בשנים האחרונות. מאז ייסד לפני מספר שנים ארגון לזכויות אדם יחד עם עבאדי הגולה, הוא נעצר ונכלא מספר פעמים ושהה בבידוד ברוב המקרים.

בתו, מאדה סולטאני, אמרה בשיחה עם כתב AP כי לאביה הוצע להפחית את עונשו עוד יותר מכפי שנקבע לבסוף, באם יביע חרטה על מעשיו - "אולם הוא סירב". בשיחה עם "קלמה" הוסיפה כי אמה, מעצומה דהקאן - גם היא פעילת זכויות אדם מוכרת - נתונה לאיומים בדרישה להשפיע על בעלה להביע חרטה על מעשיו, שבגינם גם היא יוצאת ונכנסת בשערי הכלא בטהרן. סולטאני הבת, המתגוררת בגרמניה, אמרה כי גם האם סירבה להביע חרטה על מעשיה, ותהתה: "האם עשינו איזושהי פעילות שלילית?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully