וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציוץ קטלני: זוגתו של נשיא צרפת נגד האקסית

העיתונאית ולרי טריירווילר התחייבה להניח לפוליטיקה כשבן זוגה פרנסואה הולנד יתיישב בארמון האליזה - אך משפט שכתבה בטוויטר עלול לחסל את הקריירה הפוליטית של זוגתו לשעבר

"בהצלחה למועמד הראוי, למי שבמשך שנים נאבק ללא לאות עבור תושבי לה רושל" - במפלגה הסוציאליסטית, יש מי שכבר מגדיר את המלים החביבות הללו כשערורייה הראשונה בארמון הנשיאות, שבבסיסה קנאה ארוכת שנים ומלחמה על לבו של גבר אחד - נשיא צרפת.

עם השבעתו של פרנסואה הולנד לתפקיד נשיא הרפובליקה הצרפתית, היה נדמה שרוחות חדשות מנשבות באליזה. הוא הגיע לארמון אחרי שסולק ממנו ניקולא סרקוזי, הנשיא הראשון שהתחתן והתגרש באותה כהונה, והעיתונים הכריזו - הנה, "הנשיא הנורמלי". ואולם, דבר אחד בכל זאת הציק לצרפתים: הנשיא הנבחר מתגורר עם אישה שהוא אינו נשוי לה - העיתונאית ולרי טריירווילר. השניים אף הצהירו כי אין בכוונתם להיחפז לנישואין כעת בשל מינויו של הולנד למשרה הרמה. טריירווילר הגדישה את הסאה כשאמרה שבכוונתה להמשיך בעבודתה. רק לפני עשרה ימים חידשה את חוזה העסקתה בשבועון הנחשב "פארי מאץ'".

אך לדבר אחד התחייבה טריירווילר: כזוגתו של הנשיא, לא תכתוב על פוליטיקה. היא עיתונאית ותיקה, קשוחה ואמינה - ומכאן הכינוי שהעניקו לה עמיתיה - "רוטוויילר". טריירווילר, בת 47, התחייבה לסקר מעתה ואילך הכל, פרט לנעשה בביצה הפוליטית. לפי דיווחים בכלי תקשורת מתחרים, שטוענים שהשיגו את פרטי החוזה שלה, היא אמרה שתעסוק בעיקר ב"עולם התרבות". כעת, אנשים שהוגדרו כ"יריביה" מייחסים לה כוונות זדוניות למדי, שנראות רחוקות מעט מעולם התרבות.

סגולן רויאל, בכירת המפלגה הסוציאליסטית. לה רושל, צרפת. יוני 2012. רויטרס
האקסית. סגולן רויאל, הבוקר בעיר לה רושל שבמערב צרפת/רויטרס

אולם טריירווילר, כמי שעסקה 21 שנים בביצה הפוליטית של צרפת, ככל הנראה לא הצליחה לחמוק בסופו של דבר מהסוגייה שמעסיקה את הפרשנים הפוליטיים במדינה בשבוע האחרון: הבחירות לפרלמנט. בציוץ שכתבה אתמול בשירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, היא לא התאפקה, ואיחלה הצלחה לאחד המועמדים ממפלגתו של בעלה. ביום ראשון, יתמודד אוליבייה פלורני על מושב מטעם מחוז לה רושל באסיפה הלאומית, הבית התחתון של הפרלמנט. מחוץ ללה רושל, כ-150 ק"מ מצפון לבורדו, מעטים יודעים מי הוא - אך כולם יודעים מול מי הוא מתמודד: סגולן רויאל.

מקווה עדיין שהאקס יציל את כבודה?

רויאל היא אם ארבעת ילדיו של נשיא צרפת, פרנסואה הולנד. ב-2007, לאחר שנבחרה לראשות המפלגה הסוציאליסטית, ניהלה קמפיין כושל נגד ניקולא סרקוזי על משרת הנשיא, בתמיכתו של הולנד. זמן קצר לאחר ההפסד לסרקוזי, נפוצו דיווחים כי הולנד כבר מתגורר עם טריירווילר. בקמפיין האחרון לנשיאות, תמכה רויאל בהולנד נגד סרקוזי, ובאופן טבעי, ציפתה לקבל בתמורה את תמיכתו בבחירות לפרלמנט, תמיכה שהיא אמורה לקבל בימים הקרובים.

אך הולנד, עד הצהריים, לפחות, התעלם מהקרב שבו נלחמת זוגתו לשעבר על עתידה הפוליטי מול מועמד נוסף ממפלגתו, וכעת, גם מול זוגתו הנוכחית. לדברי כמה פרשנים, איחולי ההצלחה ששיגרה הגברת הראשונה - בידיעתו של הנשיא או בלעדיה - עשוים אף להכריע את הכף בבחירות הקטנות בלה רושל, לכאן או לכאן. רויאל, שמעמדה הפוליטי הרם במפלגה הסוציאליסטית הידרדר בשנים האחרונות, מנסה בקושי להשתחל לפרלמנט, מפני שלא קיבלה כל תפקיד משמעותי בממשלה שהקים הולנד, ושואפת להיבחר לתפקיד יו"ר הפרלמנט. זאת, כמובן, אם לא תמצא את עצמה ביום ראשון הקרוב - מועד הסיבוב השני בבחירות לפרלמנט - מחוץ לפרלמנט ומחוץ למפלגה. באותה מידה, יתכן שתדמית הקורבן תסייע לה ברגע האחרון - תלוי, כנראה, עד כמה תיטפל לכך התקשורת הצרפתית במעט הימים שנותרו.

בעבר נפוצו דיווחים על יריבות גלויה וגלויה-פחות בין שתי הנשים. שמועה עקשנית טוענת שטריירווילר דרשה להסיר בריסוס-אוויר את פניה של רויאל, בכירת המפלגה, ממצגת שהוקרנה במהלך קמפיין הנשיאות של בן זוגה. כשנשאלה רויאל על הפרשה האחרונה, השיבה לכתב של סוכנות הידיעות הצרפתית כי אין לה תגובה למסור. פלורני, המועמד שזכה בתמיכה המפתיעה, אמר כי הוא "בהחלט מתרגש". טריירווילר, שנשאלה אם היא תומכת במועמדותו של פלורני, השיבה לכתב הודעת טקסט קצרה: "כן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully