וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי מתגונן: "אני לא שר הרווחה של אפריקה"

שר הפנים אמר כי אינו מקבל את קביעת האו"ם כי מסוכן באריתריאה, וכי ישראל לא יכולה להרשות לעצמה להיות מוצפת במהגרים. על הפליטים מסוריה: "יש מדינות רבות שיכולות לעזור"

כשברקע סוגיית גירושם של אזרחים זרים ממדינות אפריקה, אמר הבוקר (שני) שר הפנים, אלי ישי, כי גם פליטים מסוריה אינם רצויים בישראל. "התחלנו עם המסתננים בגבול הדרום, קראנו להם פליטים. ראינו כאן עשרות אלפים וזאת רק ההתחלה", ציין השר ישי בראיון לגלי צה"ל. "כל מי שצריך עזרה וסיוע, יש מדינות רבות בעולם שיכולות לעזור להם. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להציף את הארץ במסתננים או במהגרים". הוא עוד הוסיף כי ברור שהאו"ם הוא שצריך להתמודד עם בעיית הפליטים הסורים, כמו עם אזרחי אריתריאה.

בנוגע למעמדם של הפליטים מאריתריאה, ציין שר הפנים כי אינו מסכים עם קביעת האו"ם, לפיה המצב באריתריאה מסוכן מדי על מנת להשיב לשם את הפליטים. "אני לא מקבל את מה שאומרים על אריתריאה", אמר, "שהאו"ם יבדוק מה שקורה שם, שארגוני זכויות אדם לא יגידו סתם דברים. אני יכול להגיד בבירור שהמצב באריתריאה יותר בטוח מבשדרות, עם כל הכבוד".

"אין לי ארץ אחרת"

"באגן הנילוס יש 300 מיליון במצב ביטחוני וכלכלי לא טוב, ואם נקבל רק רבע אחוז – הנה יש פה מיליון מסתננים", ציין ישי. "אני לא שר הרווחה של אפריקה ולא שר הפנים של אריתריאה. אני שר הפנים של ישראל, ואני צריך לדאוג שמי שלא צריך להיות פה לא יהיה פה. אין לי ארץ אחרת". השר ישי הדגיש כי הוא מוכן גם להתמודד עם הביקורת הבינלאומית שיספוג בעקבות גירושם של האזרחים הזרים. "אני גם אהיה מוכן לחטוף ביקורת מהאו"ם ולהחזיר אותם לשם. לא נוכל להרשות לעצמנו לאבד את המדינה", אמר ישי. "זה ברור - או שמחזירים אותם הביתה או שמוותרים על החלום הציוני".

הפגנת סודנים בדרום תל אביב. יותם רונן
הפגנה של אזרחים סודנים בדרום תל אביב, אתמול/יותם רונן

בשבוע שעבר, דחה בג"ץ את העתירה נגד ביטול מעמד ה"הגנה הקולקטיבית" של אזרחי דרום סודן בישראל, מהלך שלמעשה נתן אור ירוק לגירושם. כעת, ניתנו לאותם אזרחים ימים ספורים בלבד לעזוב מרצון, וכבר החלו מעצרים של רשות ההגירה. "בעזרת השם, בשבוע הבא ייצא המטוס הראשון לדרום סודן, עם למעלה ממאה אזרחים", אמר ישי. "כל אחד מדרום סודן או מחוף השנהב שיבוא מרצון יקבל את כרטיס הטיסה ואת המענק. מי שלא יגיע, ייעצר ויישלח ללא מענק".

בנוגע להצעת החוק שאושרה בוועדת השרים, לפיה אדם שיעסיק מסתנן בלתי חוקי יהיה צפוי למאסר של חמש שנים, הודה ישי כי הוא סבור שמדובר בעונש מופרז. למען האמת, במסגרת וועדת השרים אני התנגדתי לעונש הכבד כל כך הזה, אבל זה לא באמת יקרה כי השופט יקבע פחות. אני דווקא הייתי בדעה של לא להגזים בכלא אלא יותר קנסות", הוא הסביר, אך ציין כי יש צורך בענישה חמורה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully