וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי לאזרחי דרום סודן: "עזבו את ישראל בתוך שבוע"

טל שלו

7.6.2012 / 20:48

לאחר שנדחתה העתירה שהוגשה נגד ההחלטה לבטל את ההגנה הקבוצתית של הדרום-סודנים, מותיר שר הפנים לקהילה שבוע בלבד. במקביל, תחל בשבוע הבא בנייתו של בית כלא לפליטים בדרום

שר הפנים אלי ישי הודיע היום (חמישי) כי לאור החלטת בית המשפט המחוזי בירושלים בסוגיית האזרחים הדרום סודנים השוהים בישראל - "החל מהיום אין כל מניעה לבצע אכיפה, הן כנגד אזרחי דרום סודן והן כנגד מעסיקיהם". בהודעה שפורסמה נמסר כי "רשות ההגירה מזכירה לכל אזרח סודני שירצה לעזוב מרצונו מבלי להיעצר, כי ניתן לפנות ליחידה לעידוד עזיבה מרצון במהלך השבוע הקרוב בלבד ולקבל סיוע וליווי".

הבוקר דחה בית המשפט בירושלים את העתירה שהוגשה נגד החלטת שר הפנים, אלי ישי, להפסיק את מדיניות ה"הגנה הקולקטיבית" על אזרחי דרום סודן השוהים בישראל, ובכך נתן אור ירוק לגירוש האזרחים הזרים למולדתם – עם ביטול הצו הארעי המונע את גירושם.

גורמים במשרד החוץ הסבירו הערב כי על מנת לאפשר החזרה של האזרחים הדרום-סודנים, נדרש מהלך לוגיסטי מורכב הדורש חכירה של כמה מטוסים בתיאום עם סוכנויות הפליטים של האו"ם. "בשנה האחרונה ישנה חזרה מרצון כל העת של אלפי פליטים לדרום סודן שקיבלה את עצמאותה בשנה האחרונה", אמר גורם במשרד לוואלה! חדשות, אך העריך כי יחלפו כמה חודשים עד להרחקתם הסופית של כל אזרחי דרום סודן השוהים בישראל, כשבשבוע הבא, לדוגמה, מתוכננת רק טיסה אחת למדינה. במקביל, הדגיש הגורם, פסק הדין שניתן היום בבית המשפט המחוזי מסתמך על חוות דעת של משרד החוץ המתנה את הגירוש בבדיקת המצב הפוליטי הנוכחי במדינה, שסובלת עדיין ממלחמות ומהתקפות משכנתה מצפון, סודן.

במקביל, הגיש משרד הביטחון היום לראש הממשלה תוכנית להקמת עיר אוהלים באזור גבול ישראל-מצרים, ובה מתקני כליאה להכלת כ-20 אלף מבקשי מקלט מאפריקה, כחלק מתוכניתו של ראש הממשלה לצמצום מספרם בישראל. ממשרד הביטחון נמסר כי בניית המתקנים תחל כבר בתחילת השבוע הבא. גורם במשרד החוץ הדגיש הערב כי גם מחנה האוהלים ייאלץ לפעול תחת פיקוח של סוכנויות הפליטים של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully