וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישי הקים צוות משימה מיוחד: "לא יהיו פה מסתננים"

פנחס וולף וטל שלו

5.6.2012 / 16:54

שר הפנים הודיע על הקמת צוות מיוחד שיגבש פתרון לכניסת זרים עתידית וכן להרחקת הזרים השוהים כבר בארץ: "הצבתי את הנושא בראש סדר העדיפויות". ארגוני הסיוע: "הכל דיבורים"

שר הפנים אלי ישי הודיע היום (שלישי) על הקמת "צוות משימה מיוחד" לפתרון סוגיית האזרחים הזרים, שיגבש דרכי פעולה למניעת כניסת זרים עתידית לישראל והרחקת השוהים בישראל שלא כחוק. בראש הצוות, שיתבקש להגיש המלצותיו תוך חודשיים, יעמוד פרופ' ארנון סופר, מומחה לגיאוגרפיה ומדעי הסביבה המתמחה בשאלות דמוגרפיות. סופר התבטא מספר פעמים בשנים האחרונות בנושא, ועמדתו היא כי כי מרבית המסתננים מגבול מצרים אינם פליטים, אלא מהגרי עבודה. "המטרה היא שמדינת ישראל ללא מסתננים", אמר היום ישי והוסיף כי "הצבתי את הנושא בראש סדר העדיפויות שלי לשנה הקרובה ובכוונתי לעשות הכל על מנת שתיפתר אחת ולתמיד בעיית המסתננים במדינת ישראל".

יו"ר תנועת סש אלי ישי במאהל הפראיירים בירושלים, מאי 2012. מגד גוזני
"הצבתי את הנושא בראש סדר העדיפויות שלי לשנה הקרובה ובכוונתי לעשות הכל על מנת שתיפתר אחת ולתמיד בעיית מסתננים במדינת ישראל". ישי/מגד גוזני

בימים האחרונים קיים השר ישי שורה של פגישות ושיחות עם אנשי צבא, משטרה ומשפט, ובסיומן גיבש צוות מקצועי רב תחומי, אשר בין חבריו נמנים בין היתר אלוף פיקוד דרום לשעבר יום טוב סמיה, מנכ"ל הביטוח הלאומי לשעבר, פרופ' יוחנן שטסמן, השופטת בדימוס שרה פריש, השופט בדימוס אריה שרעבי וראש מנהל ההגירה לשעבר ברטי אוחיון, וכן משפטנים, פרופסורים נוספים ואנשי אקדמיה.

ארגוני הסיוע: "ישי שוב משקר"

פרופ' סופר, שמונה לעמוד בראש הוועדה, הוא ממקימי אוניברסיטת חיפה ואחד מהפרופסורים המובילים בארץ בנושאי גיאוגרפיה ומדעי הסביבה, וידוע בעיקר בזכות מחקריו אודות דמוגרפיה ומים. הוא היה מהראשונים שעסקו בנושא "הסכנה הדמוגרפית" שריבוי האוכלוסין במגזר הערבי מטיל על מדינת ישראל, לדבריו. בשנים האחרונות היה מהקולות התקיפים ביותר שהזהירו מפני הסכנה הדמוגרפית של כניסת הזרים מגבול מצרים וביקש להוכיח כי מרבית הפליטים הם מסתנני עבודה המחפשים את עתידם בישראל בעקבות העובדה שאירופה סגרה את שעריה למהגרי עבודה.

במחקר שערך סופר עבור מרכז המחקר במכללה לביטחון לאומי ואוניברסיטת חיפה משנת 2009 הגדיר את תופעות המסתננים כ"איומים אמיתיים, קיומיים, אסטרטגיים, חברתיים ובריאותיים שאנשים אלה מביאים עלינו", וביקש לנתץ את "שקר הפליטים". במבוא ללקט המאמרים טען סופר כי חלק ממהגרי העבודה עשויים להיות מודיעים של ארגוני טרור וחולים במחלות שחפת ואיידס, וכן תקף בחריפות את מי שכינה "קרטל ארגוני הזכויות", המבקשים להגן על זכויות המהגרים הבלתי חוקיים בישראל. "נציגי ארגוני זכויות האדם, הבאים לכאורה להושיע בני אדם במצוקה, שוכחים מה הם מעוללים לחברתנו. הם דוחפים את מהגרי העבודה האפריקנים הזרים לחברתנו לתרבותנו, אל השוליים ואל המצוקה, ופוגעים בתושבי ישראל החלשים – וביודעין!", כתב.

בתוך כך, ארגוני הסיוע טוענים כי לא ידעו מראש על הקמת צוות המשימה ולא זומנו להשתתף בו. בארגון א.ס.ף למען הפליטים בחרו שלא להגיב לנושא. מהמוקד לסיוע לעובדים זרים נמסר כי "אלי ישי שוב משקר לציבור. אילו היה דובר אמת, היה מספר את מה שהוא יודע היטב - לא ניתן לגרש פליטים חזרה לאריתריאה ולסודן, המונים כ-90% ממי שנמצאים היום בישראל, זאת על פי אמנת האו"ם לפליטים שישראל חתומה עליה. אילו היה מספר את האמת, היה מספר לציבור שרק ב-2010 הוא חתם, כשר הפנים, על 27,000 אשרות עבודה חדשות למהגרי עבודה, במסגרת דאגתו לצביון היהודי של המדינה ולצמצום מספר הזרים".

עוד נמסר ממוקד הסיוע כי "הן הצוות שהקים והן העומד בראשו הם בבחינת הכל דיבורים ופופוליזם לשמו, שעומדים לייצר הרבה כותרות ודיבורים בלי כל קשר למציאות. ישי ממשיך במשחק 'כותרת גזענית אחת ליום' במקום למלא את חובותיו כשר פנים, בהיותו שר פנים כושל החתום על מחדלים חמורים כמו האסון בכרמל".

ענת שלו השתתפה בהכנת הידיעה

עוד באותו נושא:
הצתת דירת הזרים בבירה: "ניסו לשרוף אותנו חיים"
אזרחים זרים חוששים אחרי ההצתה בבירה: "יש הסתה נגדנו"
בן ארי: "במצרים התאמצו להגדיר מסתננים כפליטים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully