וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרמטכ"ל על תקיפה אפשרית באירן: "צה"ל סו?פר-מוכן"

רב-אלוף גנץ דיבר בפני ועדת החוץ והביטחון ואמר כי אירן לא קיבלה את החלטה לייצר נשק גרעיני. הוא ביקר את דברי ראשי מערכת הביטחון לשעבר בנושא: "כבר לא יודעים היום"

הרמטכ"ל בני גנץ התייחס היום (שלישי) בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת למוכנות צה"ל לקראת תקיפה אפשרית של מתקני הגרעין באירן ואמר כי צה"ל הוא "סו?פר מוכן". גנץ הוסיף כי "כל זה יכול להביא את האירנים לומר לא עכשיו. היחידים שיחליטו לוותר על הגרעין זה האירנים עצמם וכצבא המוכנות שלנו ערוכה גם לזה. יש בנושא הרבה פטפטת ושיח ציבורי".

לקראת תקיפה באירן? סיקור מיוחד בוואלה! חדשות

בני גנץ בהלוויה של בן ציון נתניהו אביו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אפריל 2012. מגד גוזני
"בין שיח ציבורי לשיח מקצועי שראוי שיעשה בפורומים הנכונים יש מרחק רב". הרמטכ"ל בני גנץ/מגד גוזני

הרמטכ"ל, מתח ביקורת מרומזת על ראשי מערכת הביטחון לשעבר, שמרבים להתבטא לאחרונה בפומבי בנושא האירני וציין כי ראוי שהדיונים הללו יתקיימו במסגרות הנכונות ולא בגלוי. "בין שיח ציבורי לשיח מקצועי שראוי שיעשה בפורומים הנכונים יש מרחק רב", אמר גנץ, והוסיף כי "יש אנשים שידעו פעם וכבר לא יודעים היום".

הרמטכ"ל ציין כי טהרן ממשיכה במרוץ אחר השגת נשק גרעיני, זאת חרף המשא ומתן המתקיים עם המערב בנושא העשרת האורניום שזו מחזיקה. "היא (אירן. א"ב) לא קיבלה את החלטה לחצות את הסף (ייצור נשק גרעיני. א"ב) משיקולים אסטרטגיים שלה. שלושת הווקטורים של בידוד בינלאומי, דיפלומטי ומדיני, לחץ כלכלי של הסנקציות הבינלאומי, הם הפרעות לפרויקט".

"נערכים לפיגועים בגבול סוריה"

גנץ סקר בפני חברי הכנסת את הערכות צה"ל בנוגע למדינות שכנות באזור, בעיקרן סוריה, שם מתנהלת מלחמת אזרחים, ומצרים שחוותה באחרונה בחירות דמוקרטיות ראשונות וכן גזרה את דינו של הנשיא לשעבר חוסני מובארק. הרמטכ"ל ציין כי בצה"ל חוששים מהעברת אמצעי הלחימה מסוריה לחיזבאללה והזהיר מפני התעצמות של התופעה במקרה שמשטרו של אסד ייפול.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היחידים שיחליטו לוותר על הגרעין זה האירנים עצמם וכצבא המוכנות שלנו ערוכה גם לזה". F-15/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל ציין כי ניתן לראות היום מעורבות גבוהה של אירן וחיזבאללה בשטחי סוריה ואי יציבות הולכת וגוברת ברמת הגולן כתוצאה מהמתרחש במדינה, כולל אירועים רבים יותר במרחב הצמוד לגדר הגבול עם ישראל והזהיר כי אלו "עלולים להגיע לאפשרות של פיגועים חבלניים על הגדר".

על האירועים האחרונים בגדה המערבית טען הרמטכ"ל כי נרשמת עלייה באירועי "תג מחיר" וקרא לצאת נגד התופעה. לדבריו, שני גורמים יכולים לערער את המצב בגדה: הנושא המדיני, עליו גנץ הבהיר כי "זה לא תחום עיסוקי", והוסיף כי "מצד שני התסכול שגובר בשטח בגלל אירועי 'תג מחיר' ואני חושב שמן הראוי לצאת בגלוי ובנחרצות נגד תופעה כזו".

במסגרת הדיון על האירועים בגדה התייחס הרמטכ"ל לתקרית בה צולם סמח"ט הבקעה, סגן-אלוף שלום אייזנר, מכה בפניו של פעיל שלום, וכינה את האירוע כ"לא טוב". בנוגע לפינויים אפשריים של מאחזים בגדה המערבית הבהיר הרמטכ"ל כי הוא מעדיף שצה"ל לא יהיה בחזית אך הדגיש כי "נמשיך לממש כל הנחיות שנקבל במעלה הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully