וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה בבריטניה: הביג בן ייקרא על שם המלכה אליזבת

לרגל ציון 60 שנים לכהונת המלכה, קוראים חברי הפרלמנט הבריטי לשנות את שם המגדל המפורסם כמחווה "לשירותה של הוד מלכותה את ארצה". מתנגדי המלוכה: "הצעה גסה ובלתי הולמת"

הצעת חוק היסטורית בבריטניה קוראת לשנות את שמו של מגדל ביג בן המפורסם בלונדון ל"מגדל אליזבת" על שמה של המלכה אליזבת השנייה, החוגגת בימים אלה 60 שנים למלוכתה – כך דיווח אתמול (שבת) עיתון ה"דיילי טלגרף" הבריטי. היוזמה, שהועלתה לרגל "חגיגות היהלום", נתמכת על ידי רוב חברי הפרלמנט, וכן על ידי ראש הממשלה דיוויד קמרון – לדברי גורמים המקדמים את ההצעה.

40 מחברי בית הנבחרים של הפרלמנט כבר חתמו על ההצעה לשינוי רשמי של שם מגדל השעון המזרחי בארמון ווסטמיניסטר שעל גדת נהר התמזה, שהפעמון הגדול שבתוכו מכונה ביג בן. חבר הפרלמנט השמרן שיזם את ההצעה, טוביאס אלווד, שלח אתמול לנשיא בית הנבחרים הבריטי, סר ג'ורג' יאנג, מכתב רשמי בנושא בו הוא מבקש להעלות את ההצעה להצבעה בהקדם על מנת להוציא את המהלך לפועל עוד החודש.

הביג בן בלונדון, אנגליה. ShutterStock
"ציון אבן דרך כה סמלית הוא בהחלט מחווה יוצאת דופן"/ShutterStock

לדברי אלווד, ההצעה מגובה בתמיכתם של כל מנהיגי שלוש המפלגות הגדולות, בהם גם ראש הממשלה דיוויד קמרון, וכן של יותר מחצי מחברי הפרלמנט. עם זאת, ההצעה נתקלה גם בהתנגדות מצד גורמים רפובליקניים המתנגדים למלוכה, הטוענים כי מדובר בהצעה "גסה ובלתי הולמת, בהתחשב בכך שהמגדל האמור הינו סמל לפרלמנט הדמוקרטי שלנו".

אלווד מצדו דוחה את הביקורת, ומברך על תמיכת חברי הפרלמנט בהצעה המוקירה את "האנרגיה, החוכמה והחן" של המלכה. "במהלך שלושת החודשים האחרונים, התעניינתי לדעתם של עמיתי חברי הפרלמנט לגבי הבקשה להעלות לבית הנבחרים את ההצעה לשינוי שמו של שעון הביג בן ל'מגדל אליזבת'", אמר אלווד לעיתון. "ציון אבן דרך כה סמלית הוא בהחלט מחווה יוצאת דופן, ואני אסיר תודה על כך שרוב חברי הפרלמנט הסכימו כי המלכה ראוייה למחווה שכזו".

בהצעה שהגיש מפציר אלווד בחברי הפרלמנט לתמוך במהלך "להכרה בשירותה של הוד מלכותה את ארצה במשך 60 שנה". עוד מצויין בהצעה כי ישנו תקדים ברור לשינוי שם המגדל: בשנת 1860, שמו של המגדל המערבי של ארמון ווסטמינסטר שונה מ"ארמון המלך" ל"מגדל ויקטוריה" – המלכה הבריטית היחידה שזכתה ל"חגיגות יהלום" משלה עד השנה.

לקריאה נוספת
חוגגים 60 שנה לכתר: סרטי ארכיון של משפחת המלוכה
אורחת מהאגדות: צפו במלכת אנגליה "דופקת חתונה"
דרוש: משרת דיסקרטי שיגיש ארוחת בוקר למלכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully