וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: איש לא ילחץ עלינו לשנות עמדה בנושא הסורי

במקביל לדיווחים כי בוושינגטון מנסים לרתום את מוסקבה לחילופי שלטון בסוריה באמצעות "המתווה התימני", הנשיא הרוסי מבהיר כי לא יאפשר להפעיל לחץ גלוי על עמיתו מדמשק

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: טל רזניק, גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

במוסקבה מגנים בתוקף את התנערותן של מדינות המערב מסוריה ואת ניתוק הקשרים הדיפלומטים שלהן עם דמשק, ושוללים מכל וכל אפשרות של התערבות צבאית במדינה. דוברו של הנשיא, ולדימיר פוטין, אמר היום (רביעי) כי זה "אך הגיוני" לצפות שרוסיה תשמור על המדיניות העקבית שלה בנושא הסורי. בהצהרה שנמסרה ממשרד החוץ הרוסי, נאמר כי כל ניסיון להפעיל לחץ על מוסקבה לשנות את עמדתה הוא "בלתי מקובל".

לפני עשרה ימים, דווח ב"ניו יורק טיימס" כי בוושינגטון פועלים לרתום את רוסיה לחילופי שלטון בסוריה, בדומה למתווה שסייע לכוחות האופוזיציה בתימן להדיח את הנשיא עלי עבדאללה סאלח.

ואולם, אתמול הבהירו בבית הלבן כי חרף הקריאות הנואשות של האופוזיציה הסורית, שהתגברו בשל רצח 108 תושבי חולה בסוריה בסוף השבוע, עדיין לא נשקלת בשלב זה התערבות צבאית במדינה. דובר הבית, ג'יי קרני, אמר שוב כי "כל האפשרויות על השולחן".

מעשי הטבח נמשכים: כמאה הרוגים מאז הלילה

מועצת האו"ם לזכויות אדם. AP
רוסיה וסין הסכימו לדיון - שאינו נושא משמעות ביצועית. המועצה לזכויות אדם/AP

הבוקר, הצטרפה גם טורקיה לרשימת המדינות שגירשו את השגרירים והדיפלומטים הסורים משטחן, מחאה על מעשי הטבח המתמשכים באזרחים. הראשונה שעשתה זאת הייתה צרפת, ואליה הצטרפו מאוחר יותר גם בריטניה, גרמניה, איטליה, בלגיה, בולגריה, הולנד, קנדה, אוסטרליה וארה"ב.

(תיעוד: חיפוש אלים שביצעו חיילים בבית של אזרחים)

במקביל, נמסר כי מועצת האו"ם לזכויות אדם תדון בסוף השבוע במצב בסוריה. דיפלומטים בז'נבה אמרו כי בכינוס, ביום שישי ידונו חברות המועצה ב"מצב המדרדר של זכויות האדם בסוריה ובמעשי הרצח האחרונים בחולה". זו תהיה הפעם הרביעית מאז החלה ההתקוממות האלימה בסוריה שתעלה במרכז דיוני המועצה. הדיון במועצה הוא פרי יוזמה משותפת של קטאר, טורקיה, ארצות הברית, כוויות, דנמרק והאיחוד האירופי, והוא נתמך על ידי 21 חברות ו-30 מדינות משקיפות. בדיון תמכו גם נציגי סין ורוסיה. עם זאת, יצוין כי גם אם תגובש יוזמה להצעת גינוי לסוריה במועצה, אין לה תוקף ביצועי מעבר לגינוי שהושמע כלפי דמשק במועצת הביטחון בתחילת השבוע.

עדויות חדשות מחולה: משפחות שלמות נורו למוות

היום נחשפו עדויות חדשות של תושבי כפרי חולה, שסיפרו על הטבח שנעשה באנשיהם על ידי אנשי ה"שביחה", הכנופיות החמושות המזוהות עם אסד. אחד מתושבות האזור סיפרה כי חברי הכנופיה "היכו את בעלה ברובה עד שהמוח שלו נשפך החוצה, ואחר כך ירו בו". לדבריה, "הם הרגו ארבע מבנותיי, את גיסתי ושניים מילדיה, את בת דודתי וארבעה מילדיה, גיסה נוספת שלי ואת בתה".

ילד קטן סיפר: "הם היו חיילים במדים, וכמה אזרחים בפנים מגולחים ובזקנים", סיפר. "הם נכנסו, ואמי צעקה עליהם על שלקחו את אחי ואת דודיי. הם כיוונו את הרובים שלהם לראשה וירו חמש פעמים. אחר כך הם היכו את אחי. אני הסתתרתי, אבל מצאו אותי וירו לעברי. הכדור נחת לידי". לדבריו, הוא נמלט מהבית והותיר מאחור את משפחתו. "ראיתי את גופותיהם של אחותי, אמי ואחי על המיטה. ראיתי את כולם". לפי העדות, אנשי השביחה איימו להצית את הבית.

ארה"ב מבהירה: למרות הרצח בחולה, לא נתערב

תיעוד של מעשי הטבח בחולה, לפי סרטון שהעלו לרשת פעילי אופוזיציה. מאי, 2012. AP
תיעוד של מעשי הטבח בחולה, לפי סרטון שהעלו לרשת פעילי אופוזיציה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully