וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראלים חשודים בהפעלת רשת בינלאומית לסחר בסמים

קובי מנדל

30.5.2012 / 9:55

מדובר בתשתית ענפה לייבוא קוקאין לישראל מפרו וקולומביה, דרך בולגריה, שנחשפה כאשר ספרדי נתפס כשבבטנו הסם. 3 ישראלים נעצרו בארץ ו-2 בבולגריה. "הם עובדים כבר 20 שנה"

ערן גילווארג

(צילום: ערן גילווארג, עריכה: גדי וינסטוק)

רשת בינלאומית להברחת סמים ממדינות בדרום אמריקה לישראל נחשפה באחרונה בבולגריה, כך הותר הבוקר (רביעי) לפרסום. היחידה המרכזית של מחוז חוף במשטרה בפיקודו של ניצב משנה אלי אסייג מנהלת זה כשנתיים חקירה שחשפה רשת לייבוא סמים מסוג קוקאין, כאשר נתיב הסחר הראשון הוא במדינות פרו וקולומביה שבדרום אמריקה. משם מועברים הסמים לבולגריה, והיעד הסופי הוא ישראל.

תפיסת "זרגים" קוקאין. יחידה מרכזית תל אביב, חטיבת דובר המשטרה
"החשודים שבישראל הינם עבריינים בכירים מתחום הסמים עם יכולות ברמה עולמית". קוקאין/חטיבת דובר המשטרה, יחידה מרכזית תל אביב

הרשת כללה בלדרים שהיו בולעים את הסמים לצורך העברתם, או שהיו שולחים חבילות המכילות את הסם. הפרשה נחשפה עת אותרה חבילה שכזו בבטנו של אחד הבלדרים, אזרח ספרדי, בבולגריה. החבילה שהייתה בבטנו הכילה יותר מקילוגרם סם מסוג קוקאין בשווי מאות אלפי יורו. מהמשטרה נמסר כי מדובר בסם נקי ביותר שנועד להפצה בארץ. לאחר מעצרו של הספרדי נעצרו בבולגריה שני ישראלים החשודים במעורבות בפרשה, וכן שלושה ישראלים נוספים בשנות ה-30-50 לחייהם נעצרו בארץ לפני כעשרה ימים. השלושה שנעצרו בארץ הם תושבי תל אביב, חיפה וטבריה, המוכרים למשטרה.

"מערך שלם של תשתיות בדרום אמריקה ואירופה"

"החשודים שבישראל הינם עבריינים בכירים מתחום הסמים עם יכולות ברמה עולמית", אמר הבוקר קצין בכיר במחוז חוף לוואלה! חדשות, "זו חבורה שאני עובד עליה כבר 20 שנה. הם יצרו תשתית של ייבוא סמים ולא מדובר בהברחה חד פעמית". לדבריו, "יש להם מערך שלם של תשתיות בדרום אמריקה ובאירופה". מפקד ימ"ר חוף, ניצב משנה אלי אסייג ציין כי "מדובר בסמים מזוקקים בשיעור של כמאה אחוזים ששוויים מאות אלפי יורו" וכי השלושה נעצרו בארץ "בעקבות פעילות סמויה וחקירה סמויה אותה מנהל רב פקד גיא וגינר". כמו כן נמסר מהמשטרה כי העצורים בבולגריה נחקרו בשיתוף פעולה עם חוקרי ימ"ר מחוז חוף בפיקודו של וגינר.

אחד החשודים שנעצרו בארץ, המיוצג על ידי עורכי הדין תמי אולמן ועידן אדרי, סיים אשתקד לימודי משפטים באוניברסיטת חיפה ועובד ככלכלן בחברה פיננסית באזור חיפה. השלושה יובאו היום להארכת מעצרם בבית משפט השלום בעכו.

עוד באותו נושא:
צפו: הסוכן הסמוי שהביא למעצר 15 חשודים בסחר בסמים
שתי מעבדות סמים נחשפו באזור המרכז, חמישה נעצרו
בת 52 נעצרה בחשד לייבוא 2.5 ליטר סם אונס
טורקיה: 2 ישראלים נעצרו בחשד להברחת הרואין
צפו: כך נראות 72 כמוסות קוקאין בבטנו של מבריח סמים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully