וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: "מתקפת-הסייבר של משטר לא לגיטימי תיכשל"

משה-חי הגיגת

29.5.2012 / 13:28

ברמז לישראל, נמסר ממשרד החוץ בטהרן בהתייחס לווירוס FLAME, כי "משטרים מנסים לנצל את המרחב המקוון - אך זה לא יהיה אפקטיבי". בתקשורת האירנית, הנושא מוצנע למדי

זה לקח כ-24 שעות, אבל בסוף אירן הגיבה באופן רשמי לדיווחים על וירוס המחשבים החדש FLAME, שתקף מאות מחשבים בשטחה (וכראה עוד רבים ברחבי המזרח התיכון והעולם כולו) - וכצפוי, היא ממהרת להאשים את ישראל, גם אם במרומז. "משטרים לא לגיטימיים מייצרים וירוסים ומנסים לנצל את המרחב המקוון", אמר היום לעיתונאים דובר משרד החוץ בטהרן, רמין מהמנפראסט. הוא הבהיר כי ההתרפה המקוונת לא תצליח: "זה לא יהיה אפקטיבי". המונח "משטר לא לגיטימי" מופיע באופן קבוע למדי בהתייחסויות האירניות לישראל.

הסגן הראשון של יו"ר הרשות השופטת, איבראהים ראיסי, הוסיף בשיחה עם עיתונאים כי "במסגרת מלחמת התוכנה שלו, משתמש האויב בכל סוגי הנשק ברשותו - ומפנה אותם לכיוון הכלכלי, המדיני, התרבותי והחברתי". בכמה אתרי חדשות אירניים ציטטו מהדברים שאמר היום בנושא משה (בוגי) יעלון, השר לאיומים אסטרטגיים, כי "הווירוס הוא אמצעי סביר לפגוע באירן - והציגו את הדברים כהודאה ישראלית באחריות להחדרת הווירוס.

מכל מקום, באירן הודו כבר אתמול כי הווירוס החדש אכן חדר למחשבים במדינה, וייתכן אף שגרם נזק. בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט של מרכז "מאהר" של משרד התקשורת האירני, העוסק בנושא "מלחמת הסייבר", נכתב כי הווירוס, המכונה על ידי האירנים "FLAMER", מוכר כבר חודשים ואף נערך "מחקר מקיף אודותיו". המחקר הזה העלה, לפי הדיווח, כי אכן מדובר בווירוס מתקדם ומתוחכם ביותר, שיש לו קשר ברור ל"Stuxnet", הווירוס ששיתק לפני כשנתיים חלקים מתוכנית הגרעין האירנית, והפצתו יוחסה לישראל. בדיווח נכתב עוד כי הווירוס החדש "גרם כנראה לאובדן מידע רב באירן".

למרות כל זאת, ראוי לציין כי הדיווחים על ה"תולעת" החדשה הוצנעו למדי בתקשורת האירנית. העדכונים בנושא לא זכו לכותרות מובלטות באתרי החדשות השונים ברפובליקה האיסלאמית. הדיווחים הלאקוניים שכן הופיעו, יוחסו לכלי תקשורת מערביים כמו ה-BBC או ה"גרדיאן" הבריטיים.

בסוכנות הידיעות איסנ"א בחרו להבליט דיווח של ה"גרדיאן" שלא זכה להתייחסות בולטת בשאר הדיווחים העולם. לפי דיווח זה, FLAME הוא הווירוס בו נעשה שימוש בין היתר במתקפה המקוונת האחרונה על אתרי האינטרנט של משרד הנפט האירני, שהשביתה אותם לפני כחודש.

עוד בנושא:
"וירוס ריגול חדיש תקף מחשבים בישראל ובאירן"
איזו מדינה עומדת מאחורי וירוס הריגול המתוחכם?
השר יעלון: "הווירוס - אמצעי סביר לפגוע באירן"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully