וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה לשוויון בנטל התכנסה: "לא משנים נורמות בשנה"

פנחס וולף

28.5.2012 / 22:47

בדיונה הראשון, שמעה הוועדה בראשות ח"כ פלסנר סקירות ממשרדי הממשלה ומצה"ל. יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה: "זו תולדה של מדיניות של שנים, הן לא ישתנו תוך שנה-שנתיים"

הבשורה בדרך? הוועדה לקידום השילוב בשירות והשוויון בנטל – ועדת קש"ב – החלה היום (שני) את עבודתה, בישיבה שנמשכה עשר שעות. במהלך הישיבה שמעו החברים, בראשות היו"ר ח"כ יוחנן פלסנר (קדימה) והמזומנים, סקירות ותמונת מצב עדכנית מצה"ל וממשרדי הממשלה השונים.

ראשון המציגים היה ראש חטיבת תכנון ומנהל כוח אדם באכ"א, תא"ל גדי אגמון, שהציג בפני הוועדה את נתוני הגיוס העדכניים ואת מסלולי השירות הקיימים כיום בצה"ל. "קיים חוסר של אלפי חיילים. צה"ל רואה בבני הגיוס החרדים חיילים מצוינים שיכולים לסייע בצמצום פערי כוח האדם", אמר. על פי הנתונים שהציג, מחזור הגיוס בקרב החרדים עמד ב-2011 על כ-1,282 צעירים, מתוך כ-7,500 בני מחזור בגיל 18. בסך הכל, 57 אלף צעירים חרדים (בגילאי 18-28) נכללים בהסדר "תורתו אמונתו". לעומת אחוזי הגיוס הנמוכים בקרב חרדים, בקרם האוכלוסייה המתגייסת (הציבור היהודי שאינו חרדי), שיעור ההשתמטות באוכלוסייה הוא יציב, ועומד על מעט יותר מאחוז בודד. 15% מהמתגייסים נושרים במהלך שירותם הצבאי.

"מדיניות חדשה ומקורית שתביא לשילוב אמיתי"

מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי, שר-שלום ג'רבי, אמר כי משנת 2007 ועד היום התנדבו לשירות האזרחי 1,806 חרדים ו-2,399 בני מיעוטים, ואילו למסלולי ההתנדבות הביטחוניים (משטרה, שב"ס, מכבי אש) התגייסו 74 מתנדבים בלבד. לדברי ראש המועצה הלאומית לכלכלה, פרופ' יוג'ין קנדל, "המצב כיום הוא תולדה של מדיניות ממשלתית שהתקיימה 60 שנה, ולכן אי אפשר לצפות שנורמות חברתיות שהשתרשו במשך 60 שנה ישתנו תוך שנה-שנתיים. קיים שיפור בנושא ההשתתפות התעסוקתית במגזר החרדי, וצריך למצוא דרך לחזק את המגמות הללו ולא לעצור אותן".

ח"כ פלסנר אמר כי מתחייב שהפתרון שתגבש הוועדה ייתן מענה לחסמים הכלכליים, המקצועיים והחוקיים שמקשים כיום על השתלבות החרדים בשירות ובשוק העבודה. "הנתונים שהוצגו בפני הוועדה בדיון היום מחייבים אותנו לגבש מתווה חדש שיתבסס על מדיניות חדשה ומקורית שתביא לשילוב אמיתי של החרדים בחברה הישראלית", הוסיף. ביום חמישי בבוקר תתכנס הוועדה לשימוע ציבורי, במהלכו יציגו 16 נציגי ארגונים חברתיים את תפיסתם והצעותיהם בנושא הקידום לשוויון בנטל.

בדרך לשוויון בנטל?
לקראת חלופה לחוק טל: עלה מספר המתגייסים החרדים
מאיר דגן: ”אפשר לכפות על חרדים להתגייס”
המבקר: עלייה בשיעור הלא מתגייסים אשר ”תורתם אומנותם”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully