וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה בטורקיה דורשת 18 אלף שנה לבכירי צה"ל

פרשת ה"מרמרה" מגיעה לבית משפט באיסטנבול, שאישר את כתבי האישום נגד אשכנזי, מרום וידלין - הנאשמים ברצח ובעוד עבירות. אישומים נגד אלו שרק "מילאו פקודות" יוגשו בנפרד

עכשיו זה רשמי: בכירי צה"ל לשעבר יעמדו לדין בטורקיה, בהעדרם. לפי דיווחי אתרי חדשות טורקיים, בית המשפט הפלילי הגבוה השביעי של איסטנבול קיבל היום (שני), בהחלטה פה אחד של שופטיו, את כתבי האישום שהוגש אליו על ידי התובע, מהמט אקיף אקינצ'י - הדורש אלפי שנות מאסר במצטבר לשורת קצינים בכירים שהיו מעורבים במבצע ההשתלטות של הקומנדו הימי על הספינה "מרמרה", במהלך סיכול המשט הטורקי לעזה במאי 2010, שבו נהרגו תשעה אזרחים טורקים.

בין היתר, דורשת התביעה הטורקית להטיל תשעה מאסרי עולם מצטברים, אחד לכל הרוג, על הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, על מפקד חיל הים לשעבר אליעזר ("צ'ייני") מרום, על ראש אמ"ן לשעבר עמוס ידלין ועל ראש להק מודיעין בחיל האוויר, אבישי לוי. סעיף האישום המרכזי הוא רצח בכוונה תחילה, אולם כתב האישום כולל עוד שורה של עבירות נוספות, שגם עליהן חלים עונשי מאסר ממושכים. לפי החוק הטורקי, העונש על כל עבירה נספר בנפרד, ולכן מניין שנות המאסר שדורשת התביעה להשית על כל אחד מהנאשמים מגיע למספר האסטורנומי 18,032. המשפט, כמובן, ייערך בהעדרם - לפחות כל עוד לא תתקבל בקשת טורקיה לאינטרפול להוציא נגדם צווי מעצר בינלאומיים.

התובע, אקינ'צי, הגיש את כתב האישום בן 144 העמודים לבית המשפט ביום שלישי שעבר, לאחר שהחקירה בנושא הסתיימה בתחילת החודש. לפי הדיווחים, כולל המסמך רק את "המפקדים שנתנו פקודות", בעוד החיילים שהיו מעורבים בפעולה "ייכללו בכתב אישום נפרד". החקירה בעניינם, נמסר, עדיין נמשכת.

צילומי אבטחה מהאונייה מאבי מרמרה יוני 2010. דובר צה"ל
"הנוסעים היו חמושים רק במוטות דגלים מפלסטיק, כפות ומזלגות". ה"מרמרה" בליל התקרית/דובר צה"ל

כתב האישום הטורקי מתייחס לגרסה הישראלית, הנתמכת גם במסקנות ועדת החקירה בראשות השופט יעקב טירקל, לפיה חיילי צה"ל פעלו על ה"מרמרה" מתוך הגנה עצמית - ודוחה אותן על הסף. "החיילים השתמשו בכוח לא מידתי שכלל נשק כבד ומכונות ירייה", נכתב בו, "בעוד הנוסעים היו חמושים רק במוטות דגלים מפלסטיק, כפות ומזלגות".

יחסי ישראל עם טורקיה סבלו ממשבר עוד לפני תקרית המשט, ובעקבותיו הם ירדו לשפל המדרגה שממנו טרם השתקמו. במוקד המחלוקת ממשיכה לעמוד הדרישה הטורקית - שנענתה עד כה בסירוב מוחלט מירושלים - להתנצל על התקרית.

ישראל-טורקיה - יחסים במשבר:
דיווח בשבוע שעבר: ישראל הציעה 6 מיליון ד' לקורבנות המשט
ידלין דחה הזמנה ליום עיון בטורקיה מחשש שייעצר
דאגה בחיל האוויר: טורקיה תרכוש מל"טים מארה"ב?
דיווח טורקי: "20 אלף חיילי צה"ל יוצבו בקפריסין"
בטורקיה נרגעו: השרקרק אינו מרגל של המוסד
טורקיה: מתנגדים להשתתפות ישראל בוועידת נאט"ו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully